Gå til innhold

Dock boots eller gunnistøvler. Hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge deler:) støvler når det er god temperatur ute, og duck boots når det er litt kjøligere. Har selv alltid blitt kald med ullsokker i støvler, så duckboots er bedre da:)

Skrevet

Dock boots hele året. Tar ut ullsålen når det blir varmere i været. Ungene sier de er mye med og lettere å gå med!

Anonymous poster hash: 27196...b1c

Skrevet

Enig med Nemi! Mine har begge deler og de blir hyppig brukt. Lillebror bruker mest dock boot da. De er så myke og veldig gode å gå med :)

Skrevet

Støvler på sommeren og varme høst og vårdager. Dockboots ellers. Man trenger begge deler.

Anonymous poster hash: 4cfd6...1ea
Skrevet

Dockboots på varme, men regnfulle dager må være grusomt for de aller fleste!

Anonymous poster hash: 0ac3b...62f

Skrevet

Dockboots høst/vinter vår og  støvler om sommeren (ev høst/vår)

Anonymous poster hash: 3ffeb...165
Skrevet

Jeg synes dockbootsa blir våte hvis det er regn..så da bruker vi gummistøvler. .

Anonymous poster hash: 93b79...a7b

Skrevet

Begge deler.

De bruker fortsatt Cherrox på 2 åringen min i barnehagen,selv på de fine dagene med sol.

Dette var i Bergen da.

Skrevet

Begge deler.

De bruker fortsatt Cherrox på 2 åringen min i barnehagen,selv på de fine dagene med sol.

Dette var i Bergen da.

Stakkars må ha vært grusomt for han i den varmen. Cherox er kunn bra når det regner, er ikke bra for foten!!!

Anonymous poster hash: 9a9ab...939

Skrevet

Begge deler.

Dette var i Bergen da.

Stakkars må ha vært grusomt for han i den varmen. Cherox er kunn bra når det regner, er ikke bra for foten!!!

De mente det likevel var såpass kaldt at de burde ha på han cherrox.

Jeg hadde jo goretex joggesko liggende men de mente at det ble for kaldt.

Litt rart at de mener at det er så kaldt at han bør bruke Cherrox,men luen DEN har de tatt av!

Det er litt vind her vi bor så syns absolutt at luen burde bli brukt.

Når jeg har vært ute med han selv nå når det har vært så varmt så har jeg brukt joggesko å syns det holder jeg.

Skrevet

Begge deler.

Dette var i Bergen da.

Litt rart at de mener at det er så kaldt at han bør bruke Cherrox,men luen DEN har de tatt av!

Når jeg har vært ute med han selv nå når det har vært så varmt så har jeg brukt joggesko å syns det holder jeg.

Hadde tatt cherroxene med hjem og satt goretex joggeskoene i hylla de dagene det er meldt ok vær, så er den saken løst. Det gjør jeg i hvert fall ,for barnehagen og jeg er ikke helt på nett når det gjelder synet på dugandes fottøy. De velger cherroxer og støvler når  de kan, og jeg velger goretex vintersko og vårsko når jeg kan for jeg mener de puster bedre og gir mye bedre støtte for føttene. Da gjør gjør jeg det bare sånn at jeg lar cherroxene være hjemme så lenge det ikke plaskregner. Litt samme med regntøy. Jeg foretrekker vanntette og pustende klær så lenge det ikke regner masse. Barnehagen velger alltid regntøy. Bor også i Bergen.

Anonymous poster hash: 124e0...ecf

Skrevet

Begge deler.

Dette var i Bergen da.

Hadde tatt cherroxene med hjem og satt goretex joggeskoene i hylla de dagene det er meldt ok vær, så er den saken løst. Det gjør jeg i hvert fall ,for barnehagen og jeg er ikke helt på nett når det gjelder synet på dugandes fottøy. De velger cherroxer og støvler når  de kan, og jeg velger goretex vintersko og vårsko når jeg kan for jeg mener de puster bedre og gir mye bedre støtte for føttene. Da gjør gjør jeg det bare sånn at jeg lar cherroxene være hjemme så lenge det ikke plaskregner. Litt samme med regntøy. Jeg foretrekker vanntette og pustende klær så lenge det ikke regner masse. Barnehagen velger alltid regntøy. Bor også i Bergen.

Ja har reagert på hvilke klær de har brukt ute på han.

Nå når det har vært så fint og varmt ute så har de hatt på han vinterdress og cherrox på han!

Når vi har vært ute etter barnehagen så har det holdt lenge med en tynn vårdress,joggesko og en tynn bomullslue.

Skrevet

I følge en som jobber med feilstilling m.m. på føtter hos barn/ ortopedi anbefaler han kun støvler (med evt. ullsåle og ullsokker når det er vått og kaldt) og ellers vintersko (goretex a la viking, superfit osv). 

All slags duck boots, cherrox o.l. er UT og anbefales ikke! Etter "foredraget" hans er det i alle fall over og ut med cherrox her. 

Anonymous poster hash: c1a75...782
Skrevet

OI da er det mange som gjør feil :P

Alle i barnehagen våres har enten duck boots eller cherrox.

Skrevet

OI da er det mange som gjør feil :P

Alle i barnehagen våres har enten duck boots eller cherrox.

Jaa, meg selv inkludert.  Men etter jeg hørte hvor dårlig det er å gå mye med slike sko, går jeg heller for å ha to par vintersko + støvler framover. Goretex vintersko skal jo tåle en god del vått om de er skikkelige, og er det heeelt bløtt ute duger støvler, på de aller verste dagene.. Barns føtter er så myke og trenger mer stabilitet enn våre voksne føtter, og de er jo dessuten så aktive. Husk dette med joggesko også, at de ikke er for bløte, spesielt hælkappen er en stor synder her... 

Skrevet

Samme med crocs! Utrolig dårlig for beina, og spesielt for de små. Kan føre til feilstillinger og ryggproblemer.

Skrevet

I følge en som jobber med feilstilling m.m. på føtter hos barn/ ortopedi anbefaler han kun støvler (med evt. ullsåle og ullsokker når det er vått og kaldt) og ellers vintersko (goretex a la viking, superfit osv). 

All slags duck boots, cherrox o.l. er UT og anbefales ikke! Etter "foredraget" hans er det i alle fall over og ut med cherrox her. 

Kanskje barnehageansatte skulle fått dette "foredraget" også... Ser at de gjennom den våte vinteren vi har hatt i år hele tiden har valgt cherrox framfor Ecco goretx vinterskoene hvis det har vært litt vått. Selv har jeg bare ment cherroxene som ekstrasko. Sier seg selv at sko til 7-800 med oppbygd såle er bedre enn billige cherrox.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...