Gå til innhold

Må jeg kaste lasagnen som har stått på benken siden i går kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan fint spise rester som har stått natten over. Vil vel ikke gi det til de små men spiser selv.

Lever ennå.

Utrolig å lese om hysterien til folk når de villig vekk spiser kjøtt fra dyr som har fått veksthormoner, grønnsaker som er genmanipulert, importerte varer som nøtter (de er ofte fulle av mugg)

Alt dette trykkes i trynet men Gud forby å spise middagsrester.

Tåper....

Anonymous poster hash: 71cd9...c62

Å herremin, denne vinner skuddpremien min. All mat er i dine øyne gift, jaja det var ikke hysterisk. Lurer på hva som er hysteri da jeg. Ha en nydelig dag ;)

Anonymous poster hash: 2a20c...e42

Nei sier ikke det er gift. Du får lese skikkelig. Jeg sier hvorfor så hysterisk med mat som har stått natten over på benk når faktum er at det er ganske mye annet som iht forskning og tester også kan være farlig. Jeg er rimelig avslappet til dette og forstår ikke hysteri for en halv dag gammel lasagne.

Men dere om det.

Ser virkelig ikke grunn til å lade hagla og skyte meg fordi jeg påpeker dobbeltmoralen til enkelte her. ;-)

Fin dag videre og god jakt.

Hvorfor skal jeg jakte videre når jeg fant den jeg ville ha? Hvor dypt skal vi diskutere forskning? Har du direkte tilgang på artikler? Det har ikke jeg akkurat nå ;)

Nei har ikke alle rapporter for hånden men jeg har en interesse for mat og hvordan det virker på kroppen.

Du kan jo Google veksthormoner og kjøtt feks. Eller tv2 hjelper deg som hadde en test av importerte nøtter for litt siden. Jeg synes det er litt dramatisk med alt de finner i mat i dag. Og det bør ikke kimses av.

Men nå har vi vel fastslått med vår diskusjon at du og jeg nok befinner oss i hver vår ende av skalaen når det gjelder mat. ;-)

Fortsatt, er du villig til å skyte fordi noen ikke er enig med deg? Er ikke det litt drøyt? Hvis du tenker deg nøye om.

Sa skuddpremie :) Det betyr ikke at man skyter. Har skrevet om matfarger, forsket på human sopp og jobbet innen næringsmiddel bransjen. Lag en ny tråd om mugg så er jeg med jeg ;) Men ikke bli redd for å spise, mat må vi ha :)

Ja da er vi kanskje litt enig da. ;-)

Bor med en som forsker innen mat (uten å utdype hva mtp gjenkjennelse) og som sagt. Vi er ikke hysteriske.

Hehe, gubben her vet mer enn meg påstår han. Kan bli litt mye info fra media som ikke henger på greip å diskutere. Men så er det dette formidlings ansvaret da. Jaja uansett hva man gjør så gjør man noe feil:)

Ha en fin dag, snakkes :)

Fortsetter under...

Skrevet

Tror det går bra,men jeg spiser aldri noe som har stått på benken over natta, gjorde det en gang og ble syk i 3 dager ;( etter det setter jeg det i kjøleskapet med engang det er kaldt. dette var bestilt pizza

Skrevet

Seriøst? Dette er ikke for å være frekk, men kan dere som lurer/mener ja ingenting om mat? Trodde slikt var helt basis kunnskap. Selvfølgelig kan du IKKE spise dette! Masse bakterier i dette nå! Kjøtt, mel, og ost har ulike bakterier- og varierer hvor lang tid det blir farlig. Pasta er også farlig å spise så etterpå. Pasta og ris starter å danne bakterier etter 4-6t i romtemperatur, en spesielt bakterie som i værste fall kan være dødelig(Google it). Gammal pasta/ris er faktisk veldig ille!

Anonymous poster hash: c1778...2b5

Merkelig, ingen her i huset er døde og dette gjøres hele tida. Aldri antydning til problemer. Jeg tror dere som er mat- og hygienefriker gjør dere selv en bjørnetjeneste, for dere tåler etterhvert ingenting. Samt at dere kaster penger ut vinduet.

Anonymous poster hash: b061a...b23

Kaster penger ut av vinduet? Vi pakker maten inn og setter den i kjøleskapet, så spiser vi den neste dag.

Anonymous poster hash: be2a0...149

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...