Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Jeg tror jeg blander disse to. Anonymous poster hash: 0f5d5...bdc
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Selvtillit = tillit til egen evne og dyktighet. Selvbilde = oppfatning som en har av seg selv. Anonymous poster hash: de042...c50
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Selvtillit = tillit til egen evne og dyktighet. Selvbilde = oppfatning som en har av seg selv. Anonymous poster hash: de042...c50 Tusen takk Anonymous poster hash: 0f5d5...bdc
PrinsesseHengepupp Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Jeg synes det er lettere å skille om jeg bruker begrepene selvtillit og selvfølelse. Selvfølelsen er følelsen du har av hvem du er (hva du står for, hva du tror på, hva du føler), mens selvtilliten sier noe om tryggheten/tilliten du har til deg selv og dine følelser og evner. Man kan ha lav selvtillit og høy selvfølelse, men sjelden motsatt, da det forutsetter at man vet hva man står for og tror på for å kunne ha høy selvtillit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå