*Attpåklatten* Skrevet 4. april 2014 #1 Del Skrevet 4. april 2014 Hvor tidlig? Her har lillesøster blitt trøtt tidligere og tidligere. I kveld la vi henne 18:30, men da virket hun overtrøtt. De kveldene hun ikke er overtrøtt, sovner hun fint selv. Mens de kveldene hun er overtrøtt må hun bysses til søvn og gråter mye. Synes liksom 18:00 er litt vel tidlig og legge henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 4. april 2014 #2 Del Skrevet 4. april 2014 Ene tvillingen er som regel i seng til 18.30, andre tvillingen ca 19.00. De er straks 3 mnd gamle. Da er de trøtte og veldig klare for senga. Det har vært dager hvor trøtteste tvilling har grått av trøtthet i 18tiden, da har hun blitt lagt mellom 18 og 18.30. Syns og det er tidlig, men overtrøtt er heller ikke bra. Har forresten merket forskjell etter klokkestillingen Vanskeligere å legge og jeg tror de reagerer på mye lys ute, samt at de er vant med å bli lagt en time senere. Irriterende denne unødvendige klokkestillingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 4. april 2014 #3 Del Skrevet 4. april 2014 Lillebror her er 3 mnd og legger seg ca kl 19. Hender han sovner kl 18.30 men da våkner han gjerne etter 10 min for mere mat og så sovner han rett etterpå : )) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 4. april 2014 #4 Del Skrevet 4. april 2014 Nå er vår lille 4 mnd, men han legger seg mellom 18:30 og 19. Funker veldig fint det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 4. april 2014 #5 Del Skrevet 4. april 2014 (endret) Her er det også leggings mellom 18-18.30. Ofte veldig trøtt da og ligger å styrer og klager litt til ca 19. Men som oftes har han sovnet innen kl 18.30 har vel vært sånn i ca 4 uker nå. Han er 3,5 mnd. Har styrt dette helt selv. Prøvd og drøye det, men nytter ikke, da blir det bare sint ig overtrøtt liten gutt:) sover til ca 3-4, spiser og sover noen timer til Endret 4. april 2014 av Tilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novemberdama Skrevet 4. april 2014 #6 Del Skrevet 4. april 2014 Hvor lenge sover babyene deres da, når de legger seg så tidlig? Mi sover ca. 12 timer i strekk uten mat, men jeg legger henne ikke for kvelden før kl. 21.30. For meg er det helt perfekt siden jeg er et b-menneske og syntes det er godt å kunne sove til 9 hver morgen, men jeg har de siste dagene merket at hun begynner å bli trøtt litt tidligere på kvelden. Er så redd for å ende opp med å ha ei som er klar til å stå opp klokka 6 på morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 4. april 2014 #7 Del Skrevet 4. april 2014 Forrige uke kunne han sove 9 timer uten mat .. Nå sover han typisk fra 19 til 24 eller 01. Dvs 5-6 timer . Så er det mat hver 3 time : ) pluggen trenger grøt snart tror jeg ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 4. april 2014 #8 Del Skrevet 4. april 2014 Hvor lenge sover babyene deres da, når de legger seg så tidlig? Mi sover ca. 12 timer i strekk uten mat, men jeg legger henne ikke for kvelden før kl. 21.30. For meg er det helt perfekt siden jeg er et b-menneske og syntes det er godt å kunne sove til 9 hver morgen, men jeg har de siste dagene merket at hun begynner å bli trøtt litt tidligere på kvelden. Er så redd for å ende opp med å ha ei som er klar til å stå opp klokka 6 på morgenen. De første ukene når klumpen min begynte legge seg tidlig, våknet han jo også forholdsvis tidlig, mellom 6-7. Uvitende så sto jeg opp med han da han bare lå og pludret og styra i senga. Regnet med han var klar til å stå opp. Fikk et tips av ei venninne om å ikke stå opp da, men bare ligge i mørket og si at det fortsatt er natta osv. Gjorde dette i noen dager.. Og nå er det sjelden vi er oppe før 8 selv om han legger seg kl. 18.30 for natten. Hvis han våkner rundt 6 gir jeg mat og så ligger han og romsterer litt før han sovner igjen og a mor kan få en liten time til på øyet nå er det akkurat som om han er fullt klar over at vi ikke står opp før kl 08 her i gården. (Er selv ekstremt B-menneske) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novemberdama Skrevet 4. april 2014 #9 Del Skrevet 4. april 2014 Hvor lenge sover babyene deres da, når de legger seg så tidlig? Mi sover ca. 12 timer i strekk uten mat, men jeg legger henne ikke for kvelden før kl. 21.30. For meg er det helt perfekt siden jeg er et b-menneske og syntes det er godt å kunne sove til 9 hver morgen, men jeg har de siste dagene merket at hun begynner å bli trøtt litt tidligere på kvelden. Er så redd for å ende opp med å ha ei som er klar til å stå opp klokka 6 på morgenen. De første ukene når klumpen min begynte legge seg tidlig, våknet han jo også forholdsvis tidlig, mellom 6-7. Uvitende så sto jeg opp med han da han bare lå og pludret og styra i senga. Regnet med han var klar til å stå opp. Fikk et tips av ei venninne om å ikke stå opp da, men bare ligge i mørket og si at det fortsatt er natta osv. Gjorde dette i noen dager.. Og nå er det sjelden vi er oppe før 8 selv om han legger seg kl. 18.30 for natten. Hvis han våkner rundt 6 gir jeg mat og så ligger han og romsterer litt før han sovner igjen og a mor kan få en liten time til på øyet nå er det akkurat som om han er fullt klar over at vi ikke står opp før kl 08 her i gården. (Er selv ekstremt B-menneske) Da skal jeg prøve å legge henne tidligere i morgen og se. Våkner hun tidlig skal jeg prøve å gi mat i senga og så sove videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 5. april 2014 #10 Del Skrevet 5. april 2014 Hvor lenge sover babyene deres da, når de legger seg så tidlig? Mi sover ca. 12 timer i strekk uten mat, men jeg legger henne ikke for kvelden før kl. 21.30. For meg er det helt perfekt siden jeg er et b-menneske og syntes det er godt å kunne sove til 9 hver morgen, men jeg har de siste dagene merket at hun begynner å bli trøtt litt tidligere på kvelden. Er så redd for å ende opp med å ha ei som er klar til å stå opp klokka 6 på morgenen. Ene tvilllingen sover til mellom 05 og 07, andre tvillingen sover til ca 07. Sånn ca. Og sover som regel litt videre etter dette tidlige måltidet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #11 Del Skrevet 5. april 2014 Forrige uke kunne han sove 9 timer uten mat .. Nå sover han typisk fra 19 til 24 eller 01. Dvs 5-6 timer . Så er det mat hver 3 time : ) pluggen trenger grøt snart tror jeg !. Oi!!! Hva er hans alder, vekt og lengde? Min på 13 uker var 62 cm og 6200 gram for 12 dager siden. Han sover fra 20-24, får mat, sover til 3.30, får mat, sover til 6.30 og får mat...l Anonymous poster hash: 83f95...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ladybird2014 Skrevet 5. april 2014 #12 Del Skrevet 5. april 2014 Min sover aldri mer enn fire timer!!! Sååååå sjalu på dere!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiltad Skrevet 7. april 2014 #13 Del Skrevet 7. april 2014 Min tjej är 4 månader idag o hon har lagt sig vid 18 tiden en längre tid nu.(19 nu sommartid) Vaknar var 4:de timme för mat o så kliver vi upp vid 9-tiden. Börjar med gröt nu till kvällen så får vi se om hon sover lite länge stunder om ett tag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 7. april 2014 #14 Del Skrevet 7. april 2014 Lillebror la seg i en lang periode 16:30-17:00... rimelig kjedelig for pappaen som var på kobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novemberdama Skrevet 9. april 2014 #15 Del Skrevet 9. april 2014 Hvor lenge sover babyene deres da, når de legger seg så tidlig? Mi sover ca. 12 timer i strekk uten mat, men jeg legger henne ikke for kvelden før kl. 21.30. For meg er det helt perfekt siden jeg er et b-menneske og syntes det er godt å kunne sove til 9 hver morgen, men jeg har de siste dagene merket at hun begynner å bli trøtt litt tidligere på kvelden. Er så redd for å ende opp med å ha ei som er klar til å stå opp klokka 6 på morgenen. De første ukene når klumpen min begynte legge seg tidlig, våknet han jo også forholdsvis tidlig, mellom 6-7. Uvitende så sto jeg opp med han da han bare lå og pludret og styra i senga. Regnet med han var klar til å stå opp. Fikk et tips av ei venninne om å ikke stå opp da, men bare ligge i mørket og si at det fortsatt er natta osv. Gjorde dette i noen dager.. Og nå er det sjelden vi er oppe før 8 selv om han legger seg kl. 18.30 for natten. Hvis han våkner rundt 6 gir jeg mat og så ligger han og romsterer litt før han sovner igjen og a mor kan få en liten time til på øyet nå er det akkurat som om han er fullt klar over at vi ikke står opp før kl 08 her i gården. (Er selv ekstremt B-menneske) Det virker!! De siste kveldene har hun lagt seg kl. 20.30 og hun sover til kl. 09 uten å våkne i det heletatt. VELDIG sulten når hun våkner, da. Det er litt godt å få litt alenetid på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koneogkone+2jenter Skrevet 10. april 2014 #16 Del Skrevet 10. april 2014 Har prøvd å legge vår tidlig, men funker overhodet ikke. Hun er veldig " puppeavhengig" og vil helst bare ligge på meg. Hun sovner godt på puppen om kvelden, og når jeg står opp igjen går det 15 min så hylskriker hun. Prøvd å gå opp å gi smokk og rugge osv, men eskalerer bare. Så foreløpig har jeg gitt opp, og lar henne sove på meg på kvelden, så tar jeg kampen når hun blir litt større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 10. april 2014 #17 Del Skrevet 10. april 2014 Hvor lenge sover babyene deres da, når de legger seg så tidlig? Mi sover ca. 12 timer i strekk uten mat, men jeg legger henne ikke for kvelden før kl. 21.30. For meg er det helt perfekt siden jeg er et b-menneske og syntes det er godt å kunne sove til 9 hver morgen, men jeg har de siste dagene merket at hun begynner å bli trøtt litt tidligere på kvelden. Er så redd for å ende opp med å ha ei som er klar til å stå opp klokka 6 på morgenen. De første ukene når klumpen min begynte legge seg tidlig, våknet han jo også forholdsvis tidlig, mellom 6-7. Uvitende så sto jeg opp med han da han bare lå og pludret og styra i senga. Regnet med han var klar til å stå opp. Fikk et tips av ei venninne om å ikke stå opp da, men bare ligge i mørket og si at det fortsatt er natta osv. Gjorde dette i noen dager.. Og nå er det sjelden vi er oppe før 8 selv om han legger seg kl. 18.30 for natten. Hvis han våkner rundt 6 gir jeg mat og så ligger han og romsterer litt før han sovner igjen og a mor kan få en liten time til på øyet nå er det akkurat som om han er fullt klar over at vi ikke står opp før kl 08 her i gården. (Er selv ekstremt B-menneske) Det virker!! De siste kveldene har hun lagt seg kl. 20.30 og hun sover til kl. 09 uten å våkne i det heletatt. VELDIG sulten når hun våkner, da. Det er litt godt å få litt alenetid på kvelden. Åååå så bra :) her har han desverre begynt å slå seg vrang de siste nettene har han våknet 5.30-6 og sover ikke lenger enn til 7 , litt over 7,etter mat..... Æsj altså!! I tillegg er han super vrang på sovingen på dagen blitt.... Går nok gjennom en periode med mye forandring og utvikling tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novemberdama Skrevet 10. april 2014 #18 Del Skrevet 10. april 2014 Hvor lenge sover babyene deres da, når de legger seg så tidlig? Mi sover ca. 12 timer i strekk uten mat, men jeg legger henne ikke for kvelden før kl. 21.30. For meg er det helt perfekt siden jeg er et b-menneske og syntes det er godt å kunne sove til 9 hver morgen, men jeg har de siste dagene merket at hun begynner å bli trøtt litt tidligere på kvelden. Er så redd for å ende opp med å ha ei som er klar til å stå opp klokka 6 på morgenen. De første ukene når klumpen min begynte legge seg tidlig, våknet han jo også forholdsvis tidlig, mellom 6-7. Uvitende så sto jeg opp med han da han bare lå og pludret og styra i senga. Regnet med han var klar til å stå opp. Fikk et tips av ei venninne om å ikke stå opp da, men bare ligge i mørket og si at det fortsatt er natta osv. Gjorde dette i noen dager.. Og nå er det sjelden vi er oppe før 8 selv om han legger seg kl. 18.30 for natten. Hvis han våkner rundt 6 gir jeg mat og så ligger han og romsterer litt før han sovner igjen og a mor kan få en liten time til på øyet nå er det akkurat som om han er fullt klar over at vi ikke står opp før kl 08 her i gården. (Er selv ekstremt B-menneske) Det virker!! De siste kveldene har hun lagt seg kl. 20.30 og hun sover til kl. 09 uten å våkne i det heletatt. VELDIG sulten når hun våkner, da. Det er litt godt å få litt alenetid på kvelden. Åååå så bra :) her har han desverre begynt å slå seg vrang de siste nettene har han våknet 5.30-6 og sover ikke lenger enn til 7 , litt over 7,etter mat..... Æsj altså!! I tillegg er han super vrang på sovingen på dagen blitt.... Går nok gjennom en periode med mye forandring og utvikling tenker jeg. Lillejenta her sover også veldig dårlig/lite på dagtid. Dupper av fra 10 til 20 minutter ca. 3 ganger om dagen, men så lenge hun sover hele natten skal jeg ikke klage. Det er litt rart at hun ved 13-tida er så trøtt at hun ikke klarer å holde øynene åpne mens hun spiser, men etter 10 minutter med søvn er hun i full fres igjen. Hurtiglading Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 11. april 2014 #19 Del Skrevet 11. april 2014 Hvor lenge sover babyene deres da, når de legger seg så tidlig? Mi sover ca. 12 timer i strekk uten mat, men jeg legger henne ikke for kvelden før kl. 21.30. For meg er det helt perfekt siden jeg er et b-menneske og syntes det er godt å kunne sove til 9 hver morgen, men jeg har de siste dagene merket at hun begynner å bli trøtt litt tidligere på kvelden. Er så redd for å ende opp med å ha ei som er klar til å stå opp klokka 6 på morgenen. De første ukene når klumpen min begynte legge seg tidlig, våknet han jo også forholdsvis tidlig, mellom 6-7. Uvitende så sto jeg opp med han da han bare lå og pludret og styra i senga. Regnet med han var klar til å stå opp. Fikk et tips av ei venninne om å ikke stå opp da, men bare ligge i mørket og si at det fortsatt er natta osv. Gjorde dette i noen dager.. Og nå er det sjelden vi er oppe før 8 selv om han legger seg kl. 18.30 for natten. Hvis han våkner rundt 6 gir jeg mat og så ligger han og romsterer litt før han sovner igjen og a mor kan få en liten time til på øyet nå er det akkurat som om han er fullt klar over at vi ikke står opp før kl 08 her i gården. (Er selv ekstremt B-menneske) Det virker!! De siste kveldene har hun lagt seg kl. 20.30 og hun sover til kl. 09 uten å våkne i det heletatt. VELDIG sulten når hun våkner, da. Det er litt godt å få litt alenetid på kvelden. Åååå så bra :) her har han desverre begynt å slå seg vrang de siste nettene har han våknet 5.30-6 og sover ikke lenger enn til 7 , litt over 7,etter mat..... Æsj altså!! I tillegg er han super vrang på sovingen på dagen blitt.... Går nok gjennom en periode med mye forandring og utvikling tenker jeg. Lillejenta her sover også veldig dårlig/lite på dagtid. Dupper av fra 10 til 20 minutter ca. 3 ganger om dagen, men så lenge hun sover hele natten skal jeg ikke klage. Det er litt rart at hun ved 13-tida er så trøtt at hun ikke klarer å holde øynene åpne mens hun spiser, men etter 10 minutter med søvn er hun i full fres igjen. Hurtiglading Så lenge hun er fornøyd med små dupper går det jo bra det er ikke lillegutt nemlig, møkkasur hvis han våkner etter 20 min og ikke sovner igjen, noe han sjelden gjør så har vi det gående... Går seg vel til etterhvert skal prøve med litt grøt, han er straks 4 mnd så, for å se om det er det at han ikke føler han blir ordentlig mett, og dermed ikke klarer slappe av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå