Gå til innhold

Overraskelsesbursdag! Kan jeg be gjestene betale egenandel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er greit på en 25års dag, ikke på en 60 års dag.

Anonymous poster hash: ba6c9...779

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er greit å spørje gjester om å ta med feks ei kake eller litt mat til eit felles koldtbord, men å be om cash for å delta i selskapet synes eg er spesiellt.  Hadde prøvd å gjere det billegare, feks ved å leige eit billegare forsamlingshus og lage mat sjølv. 

Skrevet

Jeg hadde synes det var helt i orden. Forklar det som det er til gjestene, at dette er drømmefesten for moren deres. Hvis dette er noe hun virkelig drømmer om så er det jo en super gave å gi. Hvis jeg hadde kunnet bidra med det som gjest ved å betale 200kr så hadde jeg gladelig gjort det. De kan jo bidra med de 200 hver i stedet for gave?Skriv det på invitasjonene feks.

Tenker at hvis det er familie dere inviterer så ønsker de å bidra til at moren deres får den festen hun drømmer om. Synes det er merkelig at noen av gjestene skal bli fornærmet for det.

Helt enig!

Anonymous poster hash: adb5b...b01

Skrevet

Synes ikke det gjør noe å ta betalt. Om gjestene skal bake eller ta med mat blir det fort 200 kr. Lykke til med festen!::-)

Skrevet

Jeg hadde i så fall heller bedt alle gjestene ta med mat til koldtbord og kaker. F.eks. bedt hver enkelt ta med en matrett som de forbandt med din mor og fortelle litt om den. Så hadde dere sørget for drikken.

Men når dere er tre stykker - klarer dere virkelig ikke å spleise på regningen?

Anonymous poster hash: ceea2...b1b
Skrevet

Vi søskene er grusomt skjevt fordelt på inntektssiden. For å si det mildt. Det kommer til å falle på meg og min søster. Spørs om broren vår klarer egenandelen ;) For søstra mi går det lekende lett, for meg litt mer kronglete men jeg får til det jeg vil. Har lite lyst å ta egenandel og begynner å ane at kredittkortet blir å gå varmt. Uten at dere blir å se meg på "Luksusfellen" til høsten av den grunn.

HI

Anonymous poster hash: 12c4e...c55

Skrevet

Hadde jeg fått vite at mine barn måtte bruke kreditt kort for å betale selskapet mitt hadde det ødelagt hele gleden ved det.

Anonymous poster hash: 2e12b...7a7

Skrevet

Har nettopp arrangert 60års dag til far min.

For det første, hvor har enkelte det fra at man er så gammel når man er 60 år?

Travolta, Otto Jespersen, Opera... Listen er lang over spreke 60 åringer 😉

http://www.imdb.com/search/name?birth_year=1954

Men, tilbake til dilemmaet. Kjør spleisefest du. Forklar hva hva din mor ønsker og at dette er som ei tidligere foreslo en felles gave fra dere alle. Men, du kan og gjerne presisere at er det noen som ikke ønsker/har mulighet til å bidra så er det fult ut akseptert.

Det er som enkelte skriver veldig lite viktig med gave. Festen og det å kunne få feire med sine nærmeste er mye viktiger.

Anonymous poster hash: d9e41...c65

Skrevet

Jeg hadde syntes det var helt i orden, og har arrangert en slik fest uten at noen klaget på det. Vi spurte forsåvidt på forhånd gjestene om de syntes det var greit, og antar folk hadde sagt noe om de mente det var helt tragisk. Det bør muligens nevnes at vi alle var studenter, så muligens skjønte folk at vi garantert ikke kunne ordnet noe slikt uten hjelp. 

Anonymous poster hash: cf722...84a
Skrevet

Jeg hadde syntes det var helt i orden, og har arrangert en slik fest uten at noen klaget på det. Vi spurte forsåvidt på forhånd gjestenoe om de syntes det var greit, og antar folk hadde sagt noe om de mente det var helt tragisk. Det bør muligens nevnes at vi alle var studenter, så muligens skjønte folk at vi garantert ikke kunne ordnet noe slikt uten hjelp.

P

Anonymous poster hash: cf722...84a [/ quote]Vi er 4 i fammilien. Ffor oss ville da festen kommet på 800 + reise og gave. Det er mer enn vi normalt bruker på en fødselsdagsgave og en utgift vi akkurat nå strengt tatt ikke har råd til. Da kunne vi enten blakke oss eller la vær å komme. Jeg ville aldri sakt noe til festarrangøren, mmen jeg kunne kansje ha skrevet på kortet til jubilanten at jeg beklaget at vi ikke hadde råd til åvære med på festen.

Anonymous poster hash: 9f050...1ae

Skrevet

Hadde jeg fått vite at mine barn måtte bruke kreditt kort for å betale selskapet mitt hadde det ødelagt hele gleden ved det.

Anonymous poster hash: 2e12b...7a7

Det gjør det nok for min mamma også men jeg har ikke tenkt å fortelle henne det.

Anonymous poster hash: 12c4e...c55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...