Gå til innhold

Hormonell; blir så sinna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars min kjære samboer som får gjennomgå for tiden. 

Jeg tåler svært lite før det bobler fram et sinne jeg ikke ante jeg var i besittelse av. Samboer kjenner meg ikke igjen og jeg blir skremt av min egen reaksjon. Jeg skjeller han ut etter noter og er skikkelig ufin! Liker ikke meg selv når jeg er slik!! Og jeg står selvfølgelig ikke så høyt i kurs hos samboer heller under disse utbruddene, som er nesten daglig

Når sinnet raser kjenner jeg at hele kroppen spenner seg og det bobler innvendig. Jeg er redd for at dette kan skade fosteret. Er det noen som har erfaringer å dele?

Hvor lenge er det vanlig at slike hormonelle svigninger varer?

Håper bare ikke hele graviditeten blir slik. Da blir det ikke den hyggelige tida jeg så lenge har sett fram til. 

Anonymous poster hash: 44c42...af5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Humøret ditt skader ikke fosteret fysisk, jeg måtte selv snakke med lege om dette da jeg hadde en veldig turbulent start på svangerskapet.
Store traumer har derimot i ettertid vist seg at kan være skadelig, men trenger ikke være det.

Uansett er jo det beste for alle at du har det bra. Har du det bra, har baby det garantert bra. Å være hormonell og i ubalanse er slettes ikke unaturlig i svangerskap og for noen er det verre enn andre. Jeg trur ikke man kan gjøre annet enn å holde ut og konsentrere seg om de tingene man får gjort noe med og ikke fokusere på ting man ikke får gjort noe med.

Prøv å gjør hyggelig ting. Hvil deg ofte og drikk masse. Pass på kroppen din. Og fokusere på vidunderet :) Kos deg!

Anonymous poster hash: 17964...82b
Skrevet

Stakkars min kjære samboer som får gjennomgå for tiden. 

Jeg tåler svært lite før det bobler fram et sinne jeg ikke ante jeg var i besittelse av. Samboer kjenner meg ikke igjen og jeg blir skremt av min egen reaksjon. Jeg skjeller han ut etter noter og er skikkelig ufin! Liker ikke meg selv når jeg er slik!! Og jeg står selvfølgelig ikke så høyt i kurs hos samboer heller under disse utbruddene, som er nesten daglig

Når sinnet raser kjenner jeg at hele kroppen spenner seg og det bobler innvendig. Jeg er redd for at dette kan skade fosteret. Er det noen som har erfaringer å dele?

Hvor lenge er det vanlig at slike hormonelle svigninger varer?

Håper bare ikke hele graviditeten blir slik. Da blir det ikke den hyggelige tida jeg så lenge har sett fram til. 

Om du er i form til det, så prøv å gå lange turer eller mosjoner på andre måter. Det utløser naturlige endorfiner! Jeg kan gå ut sur, men når jeg kommer hjem igjen, føler jeg meg alltid bedre!

Skrevet

Fortell samboeren at det er hormoner som snakker ikke du. Det kommer til å få seg til, selv om man i perioder av et svangerskap kan være ganske hormonell. Vi har flere barn så her har mannen lært seg å gjenkjenne tegnene. Han sier at han er på laget mitt og hisser seg ikke opp om jeg eksploderer. Da er det lettere å lande etter et utbrudd. 😉

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det. De siste dagene har jeg vært helt gæren! Har aldri blitt så sint, eller lei meg før. En liten filleting, som jeg tidligere ikke hadde brydd meg om, irriterer meg plutselig helt inni helvete mye (beklager språket). Til nå har jeg heldigvis klart å holde det for meg selv. Tror jeg blir nødt til å advare mine nærmeste om at jeg er ekstremt sensitiv for tiden. Jeg er jo litt drama queen til vanlig og, men det finnes faktisk grenser  :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...