Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #51 Skrevet 4. april 2014 Synes det er mange som bare ler av fobien din. Jeg har selv slangefobi, i så stor grad at det hemmer meg når jeg skal ut i naturen. Jeg klarer ikke nyte det å gå tur, blikket mitt er kun fokusert på bakken og på utkikk etter orm. Jeg blir svett, kvalm og skjelven bare jeg ser bilde av en orm på tv eller i et blad. Jeg er vokst opp i nærheten av ormebol og så daglig orm om sommeren i oppveksten. I dag bor jeg i Trøndelag i et område med mye huggorm. Ville bare si at jeg skjønner deg godt. Og til dere andre: Frykt og fobier er irrasjonelt. Anonymous poster hash: e6cc2...ba1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #52 Skrevet 4. april 2014 Det er ikke så dramatisk altså, og det er ikke en slange :-) Men jeg skjønner at det var en ekkel opplevelse. Les litt om den så går det kanskje bedre. Jovisst er det en slange, men den er ikke spesielt farlig. Både huggorm, buorm og slettesnok er slanger, selv om vi kaller dem orm. Orm er egemtlig mark. Anonymous poster hash: e26c8...6d4 Ser det nå, det er barnelærdom fra o-fag fra veeldig mange år siden. Burde ha sjekket det kanskje, husker læreren var veldig sikker i sin sak :-P Hehe, o-fag er så lenge siden at du er unnskyldt Anonymous poster hash: e26c8...6d4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #53 Skrevet 4. april 2014 Hvis du har så kraftig angst for alle dyr, så ville jeg oppsøkt hjelp for å bli kvitt frykten. Uansett hvor flink du er (og det var du i dag), så kommer du til å overføre redselen til barna, for de merker at du er redd. Jeg har vokst opp på Østlandet og har vært en del i skogen og har sett hoggorm kun en gang. Det var i fjor og den oppdaget jeg fordi sønnen min tråkket på den. Han løp bortover og jeg gikk etter han. Hoggormen beit han ikke, den bare krøyp unna så raskt som mulig, jeg rakk så vidt å se mønsteret på ryggen til den før den forsvant. Anonymous poster hash: f46e7...573
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #54 Skrevet 4. april 2014 Så hva gjør du i vepsesesongen? Et vepsebitt er potensielt farligere enn ett huggormbitt! Ha på støvler når dere går i skog og mark, så går det nok bra! Anonymous poster hash: ffcd7...cdb
BareMas Skrevet 5. april 2014 #55 Skrevet 5. april 2014 Den ble bok mer redd for deg enn du ble for den. Tipper den akkurat nå ligger sammenkrøllet under ei tue, griner som en unge og forteller familien at den så et menneske i skauen, vurderer flytting og forbanner østlandet like mye som deg Slanger er jo skikkelig ekle, takk og liv for at jeg bor i Trøndelag Du er klar over at vi har orm i trøndelag også? Jeg personlig har ikke sett en, men vet om mange som har kommet over de på fosen;) Anonymous poster hash: 2c3cd...c7f Klar over at det finnes eksemplarer i Trøndelagsfylkene ja, men heldigvis ikke i mitt distrikt. Foser langt fra meg, så der henger jeg sjelden
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #56 Skrevet 5. april 2014 Har bare lest den første siden, og i følge wikipedia så er huggorm en slange. Og i føge wikipedia så er ormer slanger. Anonymous poster hash: ec1b8...25a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå