Gå til innhold

Vil gråte, så en huggorm idag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute i skogen med barna i formiddag, og plutselig så jeg en huggorm 1 meter ifra  ene barnet :o

Heldigvis klarte jeg å holde hodet kaldt og ta med barna å dra, men jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv. Sitter å gråter av redsel nå, første gang jeg har sett en slange! :( 
Hvorfor bosatte jeg meg på østlandet???????

Skal aldri aldri aldri dra på tur i marken igjen, er ingenting jeg er mer redd her i denne verden enn slanger. Tenk om den hadde bitt barna! 
*grøss* 

Anonymous poster hash: c34e7...568

Fortsetter under...

Skrevet

De holder seg som regel for seg selv. Lær barna at de ikke skal terge dyr så går det fint. Sjeldent farlige.

Anonymous poster hash: bc28e...bcc
Skrevet

Tørk tårene :) Du trenger ikke være engstelig. Huggormen er reddere for deg enn du er for den.

Hvis man har godt fottøy vil den dersom den, mot all formodning, skulle bite ikke gå igjennom.

Minner om at huggormen er fredet :)

Skrevet

Tørk tårene :) Du trenger ikke være engstelig. Huggormen er reddere for deg enn du er for den.

Hvis man har godt fottøy vil den dersom den, mot all formodning, skulle bite ikke gå igjennom.

Men jeg er bare redd, er livredd for dyr. Hadde jeg vært alene ville jeg nok satt igang et digert hyl og løpt i all hast. Dette var virkelig en prøvelse for ho mor, men kjenner nå i ettertid hvor redd jeg var. Er så redd for å overføre min dyreskrekk til barna, har hele livet vært redd for alt av dyr (hunder, katter, kaniner, marsvin..). 

Men å se en huggorm, det var jeg ikke forberedt på. Trodde faktisk ikke det var slanger i Norge jeg, så jeg fikk mitt livs panikk ;)

Skrevet

Det er ikke så dramatisk altså, og det er ikke en slange :-) Men jeg skjønner at det var en ekkel opplevelse. Les litt om den så går det kanskje bedre.

Skrevet

Men jeg er bare redd, er livredd for dyr. Hadde jeg vært alene ville jeg nok satt igang et digert hyl og løpt i all hast. Dette var virkelig en prøvelse for ho mor, men kjenner nå i ettertid hvor redd jeg var. Er så redd for å overføre min dyreskrekk til barna, har hele livet vært redd for alt av dyr (hunder, katter, kaniner, marsvin..).

Men å se en huggorm, det var jeg ikke forberedt på. Trodde faktisk ikke det var slanger i Norge jeg, så jeg fikk mitt livs panikk ;)

Så flott at du klarer i ikke vise for barna dine atdu er redd :)

Jeg synes heller at du skal gi deg selv et klapp på skulderen, jeg.

Annonse

Skrevet

Sikker på det var en hoggorm? Er mange slanger som er mørke/sorte som ikke er hoggormer.

Anonymous poster hash: 01041...3ba
Skrevet

Sikker på det var en hoggorm? Er mange slanger som er mørke/sorte som ikke er hoggormer.

Har vi andre slanger i Norge også? :o

Føler meg helt dum, nordlending som virkelig har forvillet seg sørover!

Skrevet

Har vi andre slanger i Norge også? :o

Føler meg helt dum, nordlending som virkelig har forvillet seg sørover!

Ingen giftige, ut over hoggorm. Slanger ligger gjerne i solen for å få varme, de har ingen muskler som holder kroppen varm slik vi har. Når det er kjølig så kan de være treige. Ellers vil de gjerne trekke seg vekk så du ser så godt som aldri noe til de.

Skrevet

det er bare huggorm om den har sikksakk-mønster på ryggen. Selv har jeg mye oftere møtt på stålorm og buorm, de er helt ufarlige og vil ikke bite deg :) Er også sjelden huggorm faktisk biter, den vil heller prøve å rømme når den hører noen komme. Og OM den gjør det, så har legevakten motgift, så det går som aller oftest helt bra:)

Anonymous poster hash: 7d55b...8f3
Skrevet

Forstår deg såååå godt.

Livredd selv. Hvor ca i landet bor du?

Ble uvell når jeg leste det du skrev. HATER orm.

Anonymous poster hash: 0be29...3a4

Skrevet

Var ute i skogen med barna i formiddag, og plutselig så jeg en huggorm 1 meter ifra ene barnet :o

Heldigvis klarte jeg å holde hodet kaldt og ta med barna å dra, men jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv. Sitter å gråter av redsel nå, første gang jeg har sett en slange! :(

Hvorfor bosatte jeg meg på østlandet???????

Skal aldri aldri aldri dra på tur i marken igjen, er ingenting jeg er mer redd her i denne verden enn slanger. Tenk om den hadde bitt barna!

*grøss*

Uansett så er sjansen for å dø av et hoggormbitt svært liten. Maken til hysteri. Se heller på deg selv som heldig som får se en hoggorm. Det er nemlig ikke ofte man treffer på det.

Anonymous poster hash: 8a19d...c22

Skrevet

Mange slanger som er mørke? Vi har ikke slanger i Norge, ei heller mange slag. Kun orm. Det er hoggorm, stålorm og bueorm. Det er kun hoggormen som er giftig. Og hi, du visste ikke at det fantes orm i Norge? Har du fulgt med på skolen? Vær mer redd for elg, den er farligere enn hoggorm.

Annonse

Skrevet

Du visste ikke at vi har 'slanger' (noe som forsåvidt er riktig, vi har bare ormer), men at det var en hoggorm dere såg, det vet du?

Hvordan??

Anonymous poster hash: 4689c...1f6

Skrevet

Vi har ikke slanger i Norge, kun orm!

Det mest oppsiktsvekkende og triste her er at barna dine da aldri får gå på tur i skogen/marken med mammaen sin igjen.

Jeg er også livredd, men lar ikke være å lære barna mine om natur og gleden ved å ferdes i skogen av den grunn.

Det er ikke sånn at orm løper etter deg og biter...

Anonymous poster hash: d1620...b7d

Skrevet

Feil, de tre typene vi har i Norge er hoggorm, buorm og slettsnok. Stålorm er en øgle..

Hva er forskjellen på slange og orm?

Anonymous poster hash: 99862...255

Skrevet

det er bare huggorm om den har sikksakk-mønster på ryggen. Selv har jeg mye oftere møtt på stålorm og buorm, de er helt ufarlige og vil ikke bite deg :) Er også sjelden huggorm faktisk biter, den vil heller prøve å rømme når den hører noen komme. Og OM den gjør det, så har legevakten motgift, så det går som aller oftest helt bra:) Anonymous poster hash: 7d55b...8f3

slanger/ormer har ikke hørsel, derfor skal man trampe i bakken der man tror det er slanger/ormer fordi da føler de vibrasjonen i bakken . Om man plutselig et nær en så skal man stå helt i ro for da tror den at du er en del av naturen .

Skrevet

Feil, de tre typene vi har i Norge er hoggorm, buorm og slettsnok. Stålorm er en øgle..

Hva er forskjellen på slange og orm?

Anonymous poster hash: 99862...255

ingenting annet enn tradisjon og språk vaner.

en slange er en orm og en orm er en slange men vi forbinder som oftest ordet "slange" med store og farlige skapninger i fremmede strøk, mens en orm er de små stakkarne vi har her hjemme.

Skrevet

Haha... Mye som høres utrolig dårlig ut, men ormene i Norge er da virkelig ikke noe å få panikk for.

Samme hvor du flytter i Norge finnes det ormer. Å flytte tilbake hjelper ikke ;)

Gå med høye tur støvler så er du sikret. Kom dere ut i skog og mark. Mors angst skal ikke begrense barna!!!

Anonymous poster hash: f0211...edc

Skrevet

Vi har ikke slanger i Norge, kun orm!

Det mest oppsiktsvekkende og triste her er at barna dine da aldri får gå på tur i skogen/marken med mammaen sin igjen.

Jeg er også livredd, men lar ikke være å lære barna mine om natur og gleden ved å ferdes i skogen av den grunn.

Det er ikke sånn at orm løper etter deg og biter...

Hehe, slange og orm er nøyaktig det samme😉 Google it.

Anonymous poster hash: 08e77...bef

Skrevet

Det er da orm i nordnorge også, det er bare flaks/uflaks at du møtte på din første på østlandet, så ingen grunn til å flytte nordover i panikk ;)

Man skvetter når man ser en orm, men det er virkelig sjelden de biter altså. De angriper oss ikke på noen som helst måte og vil heller prøve komme seg vekk fra oss. 

Veldig bra du er bevisst å ikke overføre din angst til barna dine da, synes så synd på barn som er livredde alt av dyr. Dyr møter man på overalt, i naturen, i byen, hos naboen osv, og da er det ikke godt å gå med den klumpen av angst i magen hele tiden altså...

Snakket med en mann fra Australia en gang og han synes det var så morsomt at vi nordmenn var redd for ormer, veps og eddekopper, når det ikke finnes et eneste dyr i norsk natur som er dødelig ;)

(joda, vet man kan dø av både vepsestikk og hoggormbitt, men da er du allergisk)

Anonymous poster hash: 5f884...0b7
Skrevet

Gud så mye idiotisk her.

Har dere hørt om angst?

Jeg VET orm er farlig likevel er jeg redd. Blir forbanna over at folk skal kimse av at jeg faktisk har panikkangst for orm. Noen av dere må seriøst mangle noen antenner. Angst er ikke noe jeg har gitt meg selv for å virke spennende.

Dere som uttaler dere om slanger, orm, øgle. Google det. Dere vet åpenbart ikke hva dere snakker om.

Skrevet

Gud så mye idiotisk her.

Har dere hørt om angst?

Jeg VET orm er farlig likevel er jeg redd. Blir forbanna over at folk skal kimse av at jeg faktisk har panikkangst for orm. Noen av dere må seriøst mangle noen antenner. Angst er ikke noe jeg har gitt meg selv for å virke spennende.

Dere som uttaler dere om slanger, orm, øgle. Google det. Dere vet åpenbart ikke hva dere snakker om.

Vet orm IKKE er farlig.

Skrevet

Gud så mye idiotisk her.

Har dere hørt om angst?

Kanskje vi ikke vet, men det gjør jammen ikke du heller skjønner jeg!

Skrevet

Huggormgift er litt verre enn veps, men ikke stort verre. Er man allergisk er det jo en annen sak.

Men blir du bitt, og du ikke er allergisk, så klarer du deg fint :) Dra til legevakt og få motgift, du blir litt kvalm og uvel, men helt frisk!

Huggorm er sky skapninger, og må terges mye før de biter, og de biter lavt, så en støvel redder deg som oftest fra bittet.

Ikke sammenligne huggorm med de hissige slangene i utlandet, de er milevis fra hverandre i både væremåte og fare :)

Anonymous poster hash: 4242f...f78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...