Gå til innhold

positiv el-test ved graviditet sammenhengende fra eggløsning?

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Vet at el-tester kan slå ut når man er gravid;Men hvordan ser el-testen ut den første uka etter eggløsning. Er det slik at testen først blir negativ  (siden man enda ikke har begynt å produsere nok graviditetshormoner) for derretter å bli positiv igjen rundt ikm ,    eller holder derimot el-testen seg positiv sammenhengene fra man hadde eggløsning og framover? Takker for alle gode tips!

Anonymous poster hash: 33cea...deb

Fortsetter under...

Har prøvd dette ved 3 graviditeter. Først var de negative. Så ble de sterkere for hver dag. Kjøpte en pakke EL tester og en pakke grav tester. Tok en stund før grav testene begynte å bli positive. EL testene var positive en god stund før det slo ut på de andre. Brukte kun strimmel tester. 

Annonse

Det er vel ikke noe som heter svakt positiv på el-tester? Hvis de skal være positive skal jo teststrekene være like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken. At man får to streker betyr jo ingenting, mange får det hele syklusen?

Ville ikke ha stolt helt på EL tester som g. test. :)

Noen får hele tiden strek på de. For at de skal fungere som g.test må teststreken være like sterk eller sterkere enn kontroll streken. Noen får pos EL test 1-2 dager før mens også. :)

Anonymous poster hash: c58da...26d

Har funket slik for meg. Og jeg er ikke den eneste som har prøvd ut dette. Om det funker likt for alle vet jeg ikke. Mine blir i hvert fall gradvis sterkere for hver dag til streken blir like sterk som kontroll streken. Kommer nok også an på hvilken strimmel test man bruker. Noen er mer sensitive enn andre. Jeg har kjøp mine hos billigetester. 

Mine var negative dagene etter eggløsning, testet 2 dager før ikm å da ble de nesten positive, tok en ordentlig test på dagen jeg skulle hatt mensen å den sto det gravid på..

Lykke til!

Anonymous poster hash: 14c3e...216

Gjest juli_

Takk for gode erfaringer. Vet at det ikke er en god test på graviditet, men likevel fint å ha noe som kan dempe spenningen med i dagene fram til det går ann å teste på ordentlig:) Satser på at det blir noe å glede seg over i påsken!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...