Gå til innhold

Mannen min sier "å slå an en prat"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Moren min er helt ekstrem på talefeil, så jeg har nok blitt litt påvirket  :huh:  F. eks er det utrolig vanskelig å legge fra seg to ord jeg sa fram til det ble poengtert fra min korrekte mann; "Det heter ikke baguett og det heter ikke eletrikker". Baguett sier jeg fremdeles, men jeg klarer nå å smette inn r´en i eletrikker :fnise:

Moren min sier blant annet:

Pakkere - Parkere

Statue (med trykk på u´en)

Plassbo - Placebo

Bekkerellsaus - Barbequesaus

Morsom tråd :laugh:

Moren min er helt ekstrem på talefeil, så jeg har nok blitt litt påvirket :huh: F. eks er det utrolig vanskelig å legge fra seg to ord jeg sa fram til det ble poengtert fra min korrekte mann; "Det heter ikke baguett og det heter ikke eletrikker". Baguett sier jeg fremdeles, men jeg klarer nå å smette inn r´en i eletrikker :fnise:

Pakkere - Parkere

Plassbo - Placebo

Bekkerellsaus! 😄😄 jeg ler meg ihjel! 😃😄

Anonymous poster hash: 837e3...589

Annonse

Morsom tråd egentlig ;)

Kjæresten min sier scandia, i stedet for scania (lastebilmerket). Og han kjører mye scania på jobb :fnise:

Jeg har sagt det til han på en pen måte for jeg tenkte at de andre på jobb kom til å erte han for det, men han sier det fortsatt så det kan ikke cære noe stort problem hvertfall  :fnise:

Ellers må jeg jo inrømme at jeg sier både mitsubitshi, en strikk, psykriater og diverese andre ting som er skrevet her i tråden ;)

Men jeg tror det kommer ann på hvor man bor (ikke scandia da), men feks. om man sier en eller ett strikk, eller ommnen eller ovnen :)

Anonymous poster hash: 06189...2fe

Jeg sier også ekspresso selv om jeg vet det er feil :-P

Kjenner ei som sier kids isteden for kid (butikken) ; skal vi gå innom på kids eller?

Hun sier også legimitasjon

Anonymous poster hash: f5fda...86f

Hva er feil med å si hjerneteppe? Aldri visst at det var feil, tenker det som er teppe over hjernen om jeg har glemt noe hehe :P

Ellers så kan jeg si irriterendes, noe jeg hører selv, og noen andre ord som kan få s på slutten også, irriterende... og så er jeg ikke så flink til å si kj-lyden riktig (flaut).

Men kan ikke si jeg legger merke til så mange talefeil, men legger merke til å mange bruker "når" mye mer enn "da".. når(da) jeg var liten, når(da) jeg lekte, når jeg reiser .

Er det flere enn meg som irriterer seg over ord som er helt riktige og fullstendig lovlig å si?

Jeg HATER(!!!!) når noen sier tannpasta eller pussegummi. Jeg veit at det er greit å si, men i mitt hodet så er det helt feil. Det heter tannkrem og viskelær. Jeg sier selvfølgelig ingenting når noen sier dette, men jeg krymper meg litt.

Er det flere enn meg som irriterer seg over ord som er helt riktige og fullstendig lovlig å si?

Jeg HATER(!!!!) når noen sier tannpasta eller pussegummi. Jeg veit at det er greit å si, men i mitt hodet så er det helt feil. Det heter tannkrem og viskelær. Jeg sier selvfølgelig ingenting når noen sier dette, men jeg krymper meg litt.

Jeg er helt enig.

Annonse

Gjest usababy

Moren min er helt ekstrem på talefeil, så jeg har nok blitt litt påvirket :huh: F. eks er det utrolig vanskelig å legge fra seg to ord jeg sa fram til det ble poengtert fra min korrekte mann; "Det heter ikke baguett og det heter ikke eletrikker". Baguett sier jeg fremdeles, men jeg klarer nå å smette inn r´en i eletrikker :fnise:

Pakkere - Parkere

Plassbo - Placebo

Jeg ser nå at jeg sier elektriker feil...jeg sier også eletrikker! :-0

Har ikke tenkt over det før nå.

Takler det veldig dårlig når folk skriver korselig.

Som i " hatt besøk av anonym, det var så veldig koRselig ". Grøss. Det heter koselig.

Verste er at hun som skriver det eier sin egen butikk og er godt voksen. Ikke bare skriver hun det på sin private Facebook side, men også Facebook siden for butikken sin. Det er en VELDIG kjent butikk som tilhører en kjede. Så hun er jo ikke bare butikkens, men kjedens ansikt utad også. :-/.

Anonymous poster hash: a7bcd...857

Har en venninne som sier parafyme.

Og mannen sier henne når han skal si hun. Usj. Anonymous poster hash: 5de0a...60f

Kanskje det er meg :-)

Jeg har sagt parafyme mange ganger. skjønner ikke hvor jeg har det fra.

Anonymous poster hash: 77db2...4e5

Takler det veldig dårlig når folk skriver korselig.

Som i " hatt besøk av anonym, det var så veldig koRselig ". Grøss. Det heter koselig.

Anonymous poster hash: a7bcd...857

Veldig enig!! Hva har koselig med kors å gjøre, liksom???!

Anonymous poster hash: 3bdee...c36

Hva er rart med å si "slå an en prat" ?

Anonymous poster hash: 8dee6...d45

If you have to ask, you'll never know.

Nå blir jeg vel ratt moderert.

ratt  :)

det sier vi der jeg kommer fra også.. :)

Anonymous poster hash: bb21f...638

Har en venninne som sier parafyme.

Og mannen sier henne når han skal si hun. Usj. Anonymous poster hash: 5de0a...60f

Kanskje det er meg :-)

Jeg har sagt parafyme mange ganger. skjønner ikke hvor jeg har det fra.Anonymous poster hash: 77db2...4e5

Moren min sier pafume :P

Anonymous poster hash: 632d2...cd1

2-åringen min sier ebbedått (edderkopp). Men det er kun søtt, ikke irriterende ;)

Hihi, ja det var søtt! Min sa eddebåppbåpp på den alderen! Herlige ord de kommer med av og til! <3

Anonymous poster hash: 6a673...e72

Sønnen min har laget et nytt ord.

Syns sikkert det ble for vanskelig å si "i tilfelle".. så da ble det "tilfår", (jeg ville skrevet det "tilfor"). 

Han har selv merket at kompisene har begynt å bruke det, og nå er de midt i tenårene :D

Anonymous poster hash: 2bf9b...5c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...