Gå til innhold

Mannen min sier "å slå an en prat"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jobbet sammen med en som konsekvent sa "legimitasjon". Heter da vitterlig legitimasjon.

Anonymous poster hash: 5d330...47d

Hehe. Jeg trodde lenge at det het "kompitabelt". Så ble jeg rettet på. Det var jo selvfølgelig helt forferdelig pinlig der og da, men nå er jeg glad for det. Har du prøvd å si fra? Akkurat den der er det jo mange som sliter med :)

Annonse

Min mann sa tapelsere og ommen (ovnen).

Han sier det riktig nå da, etter at jeg spurte om han ville lære barna sine å snakke feil.

Selv sa jeg implusiv helt til jeg ble rettet på.

Men, men...ommen er da helt vanlig å si! Her jeg holder til er det ihvertfall helt vanlig. :)

Mannen min sier forøvrig mornekåpe :)

Annonse

Han sier det riktig nå da, etter at jeg spurte om han ville lære barna sine å snakke feil.

Men, men...ommen er da helt vanlig å si! Her jeg holder til er det ihvertfall helt vanlig. :)

Mannen min sier forøvrig mornekåpe :)

Ja, ommen er dialekt. Helt vanlig der jeg kommer fra. 😊

Anonymous poster hash: fae4c...8c9

Hele min bondske familie sier ommen ;)

Jeg tror til og med at de sier det om komfyren :o

Eksen min sa dysje (dusje), ambolanse (ambulanse), blete (bilde) donnaribokse (dongeribukse) reseft (resept) tror hele familien hans har de samme talefeilene..

Anonymous poster hash: c5a8b...c3e

Herlighet, prøver de å danne et nytt skudd på språktreets stamme?

Moren min sier dysje. Også har jeg en venn som sier "mellom" istedetfor "gjennom". Jeg skal bare se mellom oppgaven først. Jeg rettet på han en gang jeg trodde det var en.engangsfeil, men nå har jeg innsett at vokabularet hans ikke inneholder gjennom. Jeg grøsser hver gang han bruker mellom.

Moren min sier dysje. Også har jeg en venn som sier "mellom" istedetfor "gjennom". Jeg skal bare se mellom oppgaven først. Jeg rettet på han en gang jeg trodde det var en.engangsfeil, men nå har jeg innsett at vokabularet hans ikke inneholder gjennom. Jeg grøsser hver gang han bruker mellom.

Irriterende OG potensielt forvirrende!!

Hihi, her var det mye rart;)

Synes det er litt koselig når mannen sier rare ting, jeg.. :) Har sikkert mine ord og uttrykk, jeg også. Jeg er allergisk mot skrivefeil og skriving på dialekt, men muntlig finner jeg meg i det meste. Med unntak av sj-lyd der det skal være kj-lyd (selv om det er noen som ikke kan noe for det). Og så er det selvsagt noen dialekter/dialekt-ord jeg ikke er så begeistret for.

Anonymous poster hash: 03a73...a8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...