Gå til innhold

Emmaljunga City Cross til augustgutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får altså en liten gutt i august, og holder nå på å navigere oss gjennom jungelen av barnevogner. Vi har vel mer eller mindre falt for CityCross, men jeg er litt usikker i forhold til størrelsen på bagdelen. Det kommer jo til å være vinter og kaldt når han skal ligge i bagen, og vi må pakke han inn i både klær og vinterpose. Men da er jeg redd for at bagen blir for liten så altfor tidlig. Vi likte jo CityCross nettopp fordi bagen var liten og nett, men jeg har ikke lyst å måtte bytte til sportsvogn allerede når ungen er 4mnd fordi vi ikke får plass til han og vinterpose..

Det andre alternativet er Edge Duo, som skal ha en litt større bagdel. 

Er det noen som har erfaringer angående akkurat dette og kan hjelpe meg? Når fødte dere, og når måtte dere over til sportsdel?

:skya: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måtte over når han var 6-7 mnd, da ville han se mer! Født i juli, og hadde citycross:-) Var ikke noe problem å få plass til vinterposen her! Vet det er fler babyer som allerede ved 4,5-5 mnd alder vil opp å se så varierer nok! Men jeg er hvertfall fornøyd med city cross:-)

Anonymous poster hash: cd3aa...213

Skrevet

Fikk juligutt sist og hadde city cross, bagdelen er jo litt liten, men bedre enn jeg hadde trodd. Tror vi skiftet i februar/mars. Mest fordi han ville sitte å se :)

Anonymous poster hash: 57b21...328

Skrevet

Her måtte vi gå over til sportsdel ved 6-7 mnd alder fordi ville ikke bare ligge lenger. Jeg opplever sportsdelen som veldig lun og god sammenlignet med mange andre vogner også så med en god pose og fottrekk så blir det ikke noe forskjell på bag og sportdel for barnets del vil jeg si. Du kan også ha sportsdelen mot deg noe jeg synes er er stort +

• 3 uker senere...
Skrevet

Tror vogna kommer til å fungere supert! Sist fikk jeg augustbaby og byttet til sportsdel i januar.. Da var han akkurat 5mnd, byttet kun fordi han nektet og ligge i bagen. Denne gang blir det en juni baby, og bagen på vogna jeg har kjøpt er mye mindre enn den du har sett på ;)

Skrevet

Det er så forskjellige på ungene.

Min første gutt ville opp å se omverdenen når han var 5 mnd

Jentene har ligget til de har vært rundt 7 mnd.

Jeg tror du vil erfare mer det at han vil sitte å se litt enn at du vil erfare at bagen blir for liten.

Jeg har mondial duo, der er det en ryggstøe undermxadrassen, den brukte jeg sist. Og bagen kom i bruk til barnet var 8 mnd. Men så er denne bagen her stor.

Vet ikke om edge eller city bag har det ryggstøet...

Skrevet

Takk for svar, alle sammen :)

Vi har bestämt oss for at det blir citycross, og den bestilles i morgen. Det var visst noe nytt med disse bag'ene nå (city bag supreme) at man kunne få den plata i bunnen slik at man kan sette ungen litt sånn halvveis opp. Så vi går for det, og tror og håper at vi blir fornøyde. 

Skrevet

Yiruma: har du sett selv at man kan ta opp plata i bunn til å bli rygg? Jeg fikk beskjed om at det ikke var rygg på supreme bagen, men sjekket ikke selv. Hadde vært praktisk hvis det gikk an.

Skrevet

Yiruma: har du sett selv at man kan ta opp plata i bunn til å bli rygg? Jeg fikk beskjed om at det ikke var rygg på supreme bagen, men sjekket ikke selv. Hadde vært praktisk hvis det gikk an.

Vi undersøkte det en gang til, og da hadde det vært en feilproduksjon på den ene vogna vi så på. Så det går fortsatt ikke an :)

Skrevet

Jeg personlig elsker emmaljunga city cross. På februar babyen byttet vi ved 5 måneder pga han ble RASENDE av å ligge flatt...

Med oktober babyen skiftet vi først over til sportsdel til 17 mai (7 måneder) men kunne godt ha brukt den en stund til, han var gjennomsnittlig i størrelse :)

Skrevet

Jeg hadde 2011 bag til yngstemann så dette med å kunne sette opp ryggen litt har ikke vi erfaring med, skulle ønske de hadde slik på city crossen når eldste var baby!

Skrevet

Du får jo kjøpt sånne puter du kan legge bak ryggen til barnet sånn at det kommer litt opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...