Gå til innhold

Hjelp, bruker 3 timer på legging hver kveld

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bayen er 6 uker. Frem til nå har hun vært relativt enkel og legge. De 5 siste kveldene derimot har det tatt 3 timer, minst! Hun sovner litt oppå meg etter siste måltid men så fort jeg skal legge ho i senga si så begynner ho å hyle. Og sånn holder vi på til laaaangt på natt.

Ho sovner helt fint av seg selv på dagtid og etter mating på natten (Så kan ikke være at hun ikke liker sengen).

Har lagt henne samtidig som meg, kan hun være overtrøtt?

Trenger noen gode tips for dette sliter meg ut!

Har prøvd å gi henne er bad rett før legging, rikelig med mat, prøvd å roe henne i et mørkt rom, suselyder, synger for henne, vugger ho isv. Ingenting funker! Til slutt så sovner ho fordi ho er utslitt tror jeg

Anonymous poster hash: ef03b...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For tidlig og innføre soverutiner når babyen er 6 uker. Ta det med ro, og la babyen bestemme.

Anonymous poster hash: 3e200...073
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi akkurat samme problem. Og det med sovning på fang for så å våkne for å hylskrike i senga er utrolig kjent. Løsningen vår ble morsmelk på flaske i senga etter ammingen. Hun ble da god og mett og sovnet, og siden vi da slapp å flytte henne sov hun halve natta. 

Samtidig begynte vi å innføre rutiner før legging. Mulig det til å begynne med var mest for vår egen skyld, men det virket og da fortsatte vi. ;) 

Dupp/bad i vasken

På med pysj

Amme på rommet

I senga

Si natt og gå ut

Morsmelk på flaske om hun "krevde" det. 

Vår datter er nå 6 måneder og har sovet hele natta (fra 21/22-09/10) siden hun var 4 måneder, tror jeg har måttet inn til henne maks 5 ganger i løpet av den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...