Gå til innhold

hvorfor gi bort klær til fretex for at de skal selge det videre?

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann ryddet i klesskapene våre før helgen.

Da fylte vi noen poser som vi skulle gi til fretex

I tillegg fant min mann noen diesel jeans og 1 nudie jeans som han hadde lånt hos min bror.

Han la dem i en egen pose for å lever tilbake til min bror.

Men i stresset havnet den posen også i fretex containeren.

Mannen min ringte fretex på mandag og hørte om det var mulig og få den ene posen med " noen jeans " tilbake da de var kastet feil. Han fikk til svar om at det var ingen problem og når de har tømt containeren så skulle de ringe tilbake.

De ringte tilbake etter noen timer og spurte om hva som var i posen.

Da han forklarte hvilken jeans som var i posen så var det ikke så ble det en annen låt!

De skulle ringe tilbake hvis de fant posen, og de ringte ikke.

Når klokken nærmet seg 16 så ringte mannen min opp det nr som ringte han.

Da fikk han beskjed om at dem ikke fant posen, da han sa at han kunne komme innom å plukke posen  selvlett! (Vi bor i en liten by med 1 fretex butikk og noen få fretex containere) fikk han til svar at det var forsent, for sekkene var lastet på lastebil til polen?

Vi skjønte jo begge to at de ansatte selv tok de nye jeans`a til 5000 kr!

Anonymous poster hash: fb23f...3c8

Fortsetter under...

Fretex er vel ikke noe AS

Fretex er et AS. Fretex er IKKE ute etter å hjelpe, Fretex er ute etter å tjene penger. Beklager at jeg er brutal. :-/

Anonymous poster hash: 74721...36e

Selvfølgelig er Fretex ute etter å tjene penger, nettopp for å hjelpe vanskeligstilte! Men det betyr ikke at de tjener pengene på en umoralsk måte! Og du kan vel ikke generalisere ALLE Fretexbutikker i hele Norge selv om du har dårlig erfaring med en eller to! De er en av Frelsesarmeens viktigste inntektskilde, og samarbeider med NAV.

Fretex er registrert som aksjeselskap i Brønnøysund registeret: http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=983982433

Men som lillehi skriver er formålet med virksomheten:

Gjennom Fretex-selskapene bidra aktivt til at mennesker får arbeid gjennom ressurskartlegging, arbeidsrettet rehabilitering, kompetansebygging og arbeidsformidling - å være eierselskap av

Fretex-selskapene i Norge som bidrar til et bedre miljø gjennom blant annet gjenbruk og gjenvinning - være eier/deltager i andre selskaper med samme formål. Selskapets virksomhet skal drives i overensstemmelse med Frelsesarmeens verdigrunnlag.

Jeg gir gjerne vårt utvokste barnetøy til Fretex! Det som jeg synd er problematisk med Frelsesarmeen er organisasjonens holdninger til homofili..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...