Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere, og hvilke assosiasjoner får dere til navnet?

Anonymous poster hash: 230eb...f5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får assosiasjoner til en pøbel som gikk på barneskolen min + hotell Cæsar, men.. det skal sies at begge disse har August som 2. navn i fornavnet sitt, så August alene blir kanskje ikke så verst?

Skrevet

Jeg tenker på en superskjønn liten gutt med ordentlige og trivelige foreldre som bodde i nabolaget for noen år tilbake, og synes det er et flott navn! Helst alene, da. :)

Anonymous poster hash: 0fe51...af0
Skrevet

Nydelig navn! Tenker på August Strindberg.

Skrevet

Egentlig et klassisk og fint navn. Men det er et navn som er litt tregt å uttale.

Skrevet

Aldri vert fan av det navnet,for meg er det kun en måned

Skrevet

Jeg har ingen assosiasjoner enn at jeg synes navnet er nydelig. Har lyst å kalle et av mine fremtidige barn det, men samboeren min er ikke fan av navn som også er et ord av en annen betydning

Skrevet

Nei, huff, snobbete navn. Tenker på Jens August eller Nils August. 

Skrevet

Fint navn, assosierer med naboen, han er en trivelig eldre mann på 86.

Skrevet

Kjempefint navn, men det kommer litt an på hvordan du uttaler det. Min mor uttaler begynnelsen som Audun...altså Au-gust.....mens jeg uttaler det som August (med trykk på -gu....mens hun har trykk på Au-

(hvis du skjønner).......

Men i alle fall liker jeg best min uttalemåte...hehehe :)

Skrevet

Takk for svar, dere :) Ja, det blir isåfall med trykk på siste stavelse, helt klart! Og det skal stå alene, blir ikke noen Jens August ;)

Anonymous poster hash: 230eb...f5b

Skrevet

Synes August er nydelig, og vi har en gutt på 1,5 år som heter det :-) Nå skal det sies at han er oppkalt etter min oldefar da. Nå venter vi nr 2, og da blir det spennende på hvilket navn vi kan velge som passer til et søsken.

Lykke til med valget :-)

Skrevet

Jeg synes det er et veldig fint navn. Men av en eller annen grunn liker jeg det best hvis barnet faktisk er født i august, det er på en måte et kriterie for meg. Ville vurdert det hvis jeg hadde termin i august.

Anonymous poster hash: 554ea...770
Skrevet

Jeg synes det er et veldig fint navn. Men av en eller annen grunn liker jeg det best hvis barnet faktisk er født i august, det er på en måte et kriterie for meg. Ville vurdert det hvis jeg hadde termin i august.

Anonymous poster hash: 554ea...770

August (som betyr opphøyd) var jo et navn lenge før måneden ble oppkalt etter keiser Augustus, så ville ikke satt det som kriterie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...