Tilith Skrevet 2. april 2014 #1 Del Skrevet 2. april 2014 Stakkar gutten min har fått så forferdelig tørr hud i det siste. Det er i kinna, nakken, bakhodet og på overarmene. Huden er litt rødflammete og ganske ru når jeg tar på den... Virker ikke som om det plager han nevneverdig, men at det klør litt i bakhodet og nakken innimellom. Det er ikke likerødt hele dagen, kommerå gårlitt, men er hele tiden tørt. Bruker kun olje i vannet, uparfymert, bader kun 2 dager i uka og får nå NAN mme. Prøvd Hipp også men ingen forskjell der. Han er 3,5 mnd. Noen som har erfaring med hva dette kan være og evnt tips til en god krem mot det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 3. april 2014 #2 Del Skrevet 3. april 2014 Stakkars Kanskje A-creme kan hjelpe? Jeg har smurt det på de tørre nuppene som kom av hormonutslettet da de hadde det. Syns den var ganske god. Den kjøpte vi på apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola31 Skrevet 3. april 2014 #3 Del Skrevet 3. april 2014 Jeg fikk anbefal locobase( den gule ) på apoteket , det har hatt bra effekt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 3. april 2014 #4 Del Skrevet 3. april 2014 På begge mine barn har Aco Miniderm fungert kjempebra! Anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #5 Del Skrevet 3. april 2014 Høres veldig ut som atopisk eksem tenker jeg, sånn det startet hos min gutt. Anbefaler rød apobase eller locobase, bruk rikelig med krem (sånn at huden er hvit) og la det trekke godt inn. Påfør flere ganger daglig, og se om det blir bedre. Og få helsesøster til å ta en titt på det neste gang du skal på kontroll, kanskje hun har noen gode tips Anonymous poster hash: f7455...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 3. april 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 3. april 2014 Takk for svar ja kanskje det er atopisk eksem... Går det bort etterhvert eller er det noe han må ha hele livet? Hva kommer det av? Googlet bilder av set og det ser jo helt forferdelig ut... Er ikke på langt nær så mye hos han, men så på noen bilder at det lignet litt... Kjøpte a-krem i dag så hvis ikke det funker får jeg prøve locobase/apobase og se om det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 3. april 2014 #7 Del Skrevet 3. april 2014 Vår lille jente på 3 år hadde atopisk eksem da hun var noen måneder gammel. Vi prøvde med forskjellige dyre kremer, men ingenting hjalp. Så tok vi en tur til hudspesialist, og hun sa at vi ikke måtte smøre med disse fete kremene som f.eks locobase. Atopisk eksem trenger luft, og da vil fete kremer bare gjøre det verre. Vi fikk tips om å smøre med Aco Miniderm, og etter noen få dager forsvant alt av utslett. Da lillebror fikk lignende utslett for noen uker siden, smurte vi umiddelbart med Miniderm. Nå er han helt fin. Slik ser den ut. Kjøpes på de fleste apotek. http://www.aconordic.no/products/4549/20197/19964/19228/miniderm-20_-glycerol-krem-500g.aspx Håper den kan hjelpe babyen din like mye som den hjalp våre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 3. april 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 3. april 2014 Takk for godt tips! Da prøver jeg heller den ja Lessismore :)får sjekke på apoteket her i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #9 Del Skrevet 4. april 2014 Vår lille jente på 3 år hadde atopisk eksem da hun var noen måneder gammel. Vi prøvde med forskjellige dyre kremer, men ingenting hjalp. Så tok vi en tur til hudspesialist, og hun sa at vi ikke måtte smøre med disse fete kremene som f.eks locobase. Atopisk eksem trenger luft, og da vil fete kremer bare gjøre det verre. Vi fikk tips om å smøre med Aco Miniderm, og etter noen få dager forsvant alt av utslett. Da lillebror fikk lignende utslett for noen uker siden, smurte vi umiddelbart med Miniderm. Nå er han helt fin. Slik ser den ut. Kjøpes på de fleste apotek. http://www.aconordic.no/products/4549/20197/19964/19228/miniderm-20_-glycerol-krem-500g.aspx Håper den kan hjelpe babyen din like mye som den hjalp våre! Lessismore, hvilket sykehus/område tilhører dere? Vi er på utredning hos St.Olavs i Trondheim pga mye atopisk eksem og har fått beskjed om å bruke masse fete kremer. Har fått forskjellige tips og råd hver gang vi har byttet lege og begynner å bli lei av hele greia. Uansett hvilken metode vi har brukt blusser eksemen opp og vi sitter med illsint baby som klør og har vondt Men vi skal også teste miniderm nå, løper på apoteket i morgen Anonymous poster hash: f7455...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 5. april 2014 #10 Del Skrevet 5. april 2014 Vår lille jente på 3 år hadde atopisk eksem da hun var noen måneder gammel. Vi prøvde med forskjellige dyre kremer, men ingenting hjalp. Så tok vi en tur til hudspesialist, og hun sa at vi ikke måtte smøre med disse fete kremene som f.eks locobase. Atopisk eksem trenger luft, og da vil fete kremer bare gjøre det verre. Vi fikk tips om å smøre med Aco Miniderm, og etter noen få dager forsvant alt av utslett. Da lillebror fikk lignende utslett for noen uker siden, smurte vi umiddelbart med Miniderm. Nå er han helt fin.Slik ser den ut. Kjøpes på de fleste apotek.http://www.aconordic.no/products/4549/20197/19964/19228/miniderm-20_-glycerol-krem-500g.aspxHåper den kan hjelpe babyen din like mye som den hjalp våre! Lessismore, hvilket sykehus/område tilhører dere? Vi er på utredning hos St.Olavs i Trondheim pga mye atopisk eksem og har fått beskjed om å bruke masse fete kremer. Har fått forskjellige tips og råd hver gang vi har byttet lege og begynner å bli lei av hele greia. Uansett hvilken metode vi har brukt blusser eksemen opp og vi sitter med illsint baby som klør og har vondt :(Men vi skal også teste miniderm nå, løper på apoteket i morgen Anonymous poster hash: f7455...3f6 Vi bor i nærheten av Drammen, så dro til en hudspesialist der. Vi hadde også vært hos lege flere ganger, og hver gang anbefalte de de fete kremene, som f.eks locobase. Vi gjorde som legene sa, men vesla vår fortsatte å få hissigere og hissigere utbrudd. Tilslutt dro vi til hudspesialist, og hun anbefalte Miniderm. Og det funket fra første stund! Hadde vært fint om den kunne hjulpet dere også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 5. april 2014 Forfatter #11 Del Skrevet 5. april 2014 Virker som kremen funker her'!! Ihvertfall innbiller jeg meg at kinna hans ser og kjennes mye mykere ut etter kun 1 dag med kremen, ikke røde i det hele tatt hvertfall :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 5. april 2014 #12 Del Skrevet 5. april 2014 Virker som kremen funker her'!! Ihvertfall innbiller jeg meg at kinna hans ser og kjennes mye mykere ut etter kun 1 dag med kremen, ikke røde i det hele tatt hvertfall :) Ååååå! Så bra! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 8. april 2014 Forfatter #13 Del Skrevet 8. april 2014 Nå har gutten de mykeste babykinn og nesten alt det tørre er borte over alt :) takk igjen! Godt det problemet er ute av verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 9. april 2014 #14 Del Skrevet 9. april 2014 Nå har gutten de mykeste babykinn og nesten alt det tørre er borte over alt :) takk igjen! Godt det problemet er ute av verden! Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå