Gå til innhold

Om å holde i vortehender!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg ikke så hysterisk lengre etter å ha lest svarene.

Selvfølgelig skal ikke de som har vorter isoleres. Løsningen må bli at de ikke må holde hverandre i hendene når de skal ta farvel for dagen.

Og jeg liker heller ikke bassilusker man får på hendene etter andres dobesøk. Jeg har bedt barnet mitt om å vaske hendene umiddelbart etter vorte-og bassiluske-håndholdingen, inntil jeg får tatt det opp. Gruer meg litt til å ta det opp da... HI

Anonymous poster hash: b1d6d...774

Skrevet

Vet du, jeg hadde printet ut et skriv om vorter og smittsomhet og gitt det til læreren samtidig som jeg forklarte situasjonen at barnet ditt (og deg selv) finner det særs ubehagelig å måtte holde hender med denne personen.

Men samtidig også rose læreren for tanken bak denne rutinen med å holde hender osv..

Skrevet

Vet du, jeg hadde printet ut et skriv om vorter og smittsomhet og gitt det til læreren samtidig som jeg forklarte situasjonen at barnet ditt (og deg selv) finner det særs ubehagelig å måtte holde hender med denne personen.

Men samtidig også rose læreren for tanken bak denne rutinen med å holde hender osv..

He he. Lurt. Det skal jeg gjøre. Har foreldresamtale neste uke. Far i huset kommer til å sette colaen i vrangstrupen, men det får jeg bare overse. HI

Skrevet

Kan ikke skjønne at det er noe å ta på vei for. Vorter er ekkelt, det er greit nok, og man har ikke lyst på vorter, det er også helt greit. Men skulle nå ungen din få vorter.. hva er det verste som kan skje? For det første er det ikke alle som får det uansett, og for det andre skulle man være så uheldig å bli smittet, så fjerner man dem... Det er jo ingen katastrofe og farlig sykdom?

Om de holder hverandre i hendene alle sammen er vorter det siste(omtrent) jeg ville tenkt på.

Skal du få det stakkars barnet med vortene til å gå med hansker kanskje? Hele tiden? Eller kanskje du skulle sende ditt eget barn med hansker på skolen?

Tenk på alle stedene barnet med vorter har hatt fingrene sine!

Tenk på alle overflatene på skolen som er besudlet med vortevirus, med bæsjebakterier og med dråpebåren smitte fra omgangssyke og influensa. Det kommer til et punkt (hvis du skal ha omgang med andre mennesker) hvor du må senke skuldrene og la det stå til. 

Skrevet

Tenk deg at du før du gikk hjem fra jobben måtte du stå i ring og holde kollegaene dine i hendene. Disse svette hendene var i tillegg full av vorter!

For sønnen min og andre skolebarn er dette hverdagen. Jeg blir helt kvalm og vemmes ved tanken. Vorter smitter og han syntes det er ekkelt. Hvorfor må lærerne tvinge barna til dette? De står ikke akkurat slik selv og tar farvel med kollegaene. Bør jeg be de slutte eller er jeg hysterisk?

jeg håndhilser alltid på folk når vi presenteres og når vi skal sette oss ned til møter og lignende. Det ville gitt et utrolig dårlig inntrykk dersom jeg grøsset og drog til meg hånda.

at barn lærer normal folkeskikk ser jeg ikke på som negativt. Ja, vorter smitter, men de er ikke farlige og forsvinner med behandling.

Skrevet

Føler meg ikke så hysterisk lengre etter å ha lest svarene.

Selvfølgelig skal ikke de som har vorter isoleres. Løsningen må bli at de ikke må holde hverandre i hendene når de skal ta farvel for dagen.

Og jeg liker heller ikke bassilusker man får på hendene etter andres dobesøk. Jeg har bedt barnet mitt om å vaske hendene umiddelbart etter vorte-og bassiluske-håndholdingen, inntil jeg får tatt det opp. Gruer meg litt til å ta det opp da... HI

Haldninga di smittar i alle fall over til barnet ditt - og det trur eg neppe er særleg sunt.

Skrevet

ENIG!
Husker med grøss disse holde-hendene-episodene på skolen

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSJJ

Anonymous poster hash: 67204...69a
Skrevet

Jeg hadde 3 vorter på hendene når jeg var i barneskolealder. 3..det er ikke mange engang!

Jeg husker svært godt at følelsen når andre unger tittet på vortene mine. Jeg følte meg meget skamfull,og prøvde hele tiden og skjule de.

Om mitt barn blir utsatt for vortesmitte (på denne måten som beskrives i tråden her) så ville jeg ha prøvd å unngå dette, selv om dette innebar en samtale med læreren.

Ikke så mye pga selve vortene, men fordi jeg slettes ikke ville at mitt barn skulle gå rundt med samme følelsen jeg hadde da jeg var liten.

Skrevet

Jeg hadde 3 vorter på hendene når jeg var i barneskolealder. 3..det er ikke mange engang!

Jeg husker svært godt at følelsen når andre unger tittet på vortene mine. Jeg følte meg meget skamfull,og prøvde hele tiden og skjule de.

Om mitt barn blir utsatt for vortesmitte (på denne måten som beskrives i tråden her) så ville jeg ha prøvd å unngå dette, selv om dette innebar en samtale med læreren.

Ikke så mye pga selve vortene, men fordi jeg slettes ikke ville at mitt barn skulle gå rundt med samme følelsen jeg hadde da jeg var liten.

Hva slags logikk er det, da? La ditt og andres barn gi uttrykk for at barnet med vorter er så ekkelt at de ikke vil ta i det? Du gjør jo da mot et annet barn akkurat det du ikke vil at ditt eget barn skal oppleve? 

Skrevet

Smitten er over alt og uansett hva du gjør vil dine barn bli utsatt for vortesmitte. Om de utvikler vorter eller ikke, vil tiden vise. Bruk energien din heller på noe nyttig.

Anonymous poster hash: 0c9c8...d9a
Skrevet

Jeg synes ikke barn skal bli tvunget til å holde hverandre i hendene, klemme etc hvis de ikke ønsker det. Vorter eller ei. Barn har også en intimgrense, og man skal ikke tvinge dem til ting de ikke ønsker. Jeg var selv et barn som ikke likte å holde i hendene til andre, eller klemme i tide og utide. Slik er jeg fortsatt, men jeg klarer da meg utmerket likevel. Intimsonen vår er ulik, slik er det bare.

Anonymous poster hash: 3443e...c02

Skrevet

Tenk deg at du før du gikk hjem fra jobben måtte du stå i ring og holde kollegaene dine i hendene. Disse svette hendene var i tillegg full av vorter!

For sønnen min og andre skolebarn er dette hverdagen. Jeg blir helt kvalm og vemmes ved tanken. Vorter smitter og han syntes det er ekkelt. Hvorfor må lærerne tvinge barna til dette? De står ikke akkurat slik selv og tar farvel med kollegaene. Bør jeg be de slutte eller er jeg hysterisk?

jeg håndhilser alltid på folk når vi presenteres og når vi skal sette oss ned til møter og lignende. Det ville gitt et utrolig dårlig inntrykk dersom jeg grøsset og drog til meg hånda.

at barn lærer normal folkeskikk ser jeg ikke på som negativt. Ja, vorter smitter, men de er ikke farlige og forsvinner med behandling.

Selvfølgelig håndhilser man på møter ol uten å dra til seg hånda. Jeg syntes dog ikke det har noe med normal folkeskikk å gjøre å stå og leie hverandre i en ring for å ta farvel. Hadde det vært vanlig å gjøre dette i voksenverden slik at de ble forberedt på det, hadde det stilt seg annerledes. HI

Skrevet

Jeg synes ikke barn skal bli tvunget til å holde hverandre i hendene, klemme etc hvis de ikke ønsker det. Vorter eller ei. Barn har også en intimgrense, og man skal ikke tvinge dem til ting de ikke ønsker. Jeg var selv et barn som ikke likte å holde i hendene til andre, eller klemme i tide og utide. Slik er jeg fortsatt, men jeg klarer da meg utmerket likevel. Intimsonen vår er ulik, slik er det bare.

Enig. HI

Skrevet

Hva slags logikk er det, da? La ditt og andres barn gi uttrykk for at barnet med vorter er så ekkelt at de ikke vil ta i det? Du gjør jo da mot et annet barn akkurat det du ikke vil at ditt eget barn skal oppleve?
Men barna med vortehender unngår jo dette når læreren blir involvert og de slipper å holde hender.

Skrevet

Jeg likte ikke å holde hender med de som hadde vorter da jeg var barn. Men det var likevel ikke på langt nær så ille som det var da det var jeg som selv hadde vorter. Den skammen jeg følte når folk så på hendene mine, folk som rynket på nesa når vi måtte holde hender.. Det var ikke på noen måte ålreit. Husker med gru tilbake på årene jeg jobbet så hardt for å skjule hendene mine, og den ekle følelsen hver gang vi ble tvunget til å holde hender.

Og til dere som sier "det er bare å fjerne dem", kan jeg meddele at det ikke alltid er så enkelt. Jeg måtte til én allmennlege og to hudleger for å få vekk alle mine (5-7 stk), og det tok flere år samtidig som det var er rent smertehelvete hver gang de prøvde å fjerne dem ved hjelp av frysing etc. Mine satt rundt neglene og i neglebåndet, og de satt som faen. Rett og slett.

Anonymous poster hash: 7aba6...a86

Skrevet

Jeg sa ingentign om at jeg ville la mitt eller andres barn gi uttrykk for at et barn med vorter er ekkelt. Det trenger heller ikke gjøres om man involverer læreren. Da kan læreren slutte med denne håndholdingen på slutten av dagen og problemet med at andre føler det ubehagelig med at vortesmitte spres på denne måten forsvinner.

Om du leser godt over innlegget mitt så kommer det ganske klart frem synest jeg, at jeg overhodet ikke ønsker å la barn føle seg ækle.   :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...