Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Tenk deg at du før du gikk hjem fra jobben måtte du stå i ring og holde kollegaene dine i hendene. Disse svette hendene var i tillegg full av vorter! For sønnen min og andre skolebarn er dette hverdagen. Jeg blir helt kvalm og vemmes ved tanken. Vorter smitter og han syntes det er ekkelt. Hvorfor må lærerne tvinge barna til dette? De står ikke akkurat slik selv og tar farvel med kollegaene. Bør jeg be de slutte eller er jeg hysterisk? Anonymous poster hash: b1d6d...774
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Du er hysterisk. Anonymous poster hash: 2bbd7...0c6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Vorter på hender smitter da ikke! Ja, syns du er hysterisk! Anonymous poster hash: 44c76...c71
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Syns det virker som lærerne gjør noe veldig bra jeg, og avslutte dagen ved og holde hender, skaper elevene ett felleskap...viktig med tanke på at alle skal være greie med hverandre og du må heller si til barnet ditt at vorter smitter ikke og at det spiller ingen rolle om ett barn har vorter, føflekker,fregner eller hva.. Alle barn er bra UANSETT ! Lær deg det!! Anonymous poster hash: 60d70...5c3
Edelweis Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Vorter er litt ekkelt, men de smitter ikke gjennom å holde hender heldigvis. =)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Hallo? Vorter ER smittsomt!!! Anonymous poster hash: 394a3...aaa
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Vorter kommer av virus, og vorter er meget smittsomt dere. Sjekk artikkel: http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/vorter.php Grøss. HI Anonymous poster hash: b1d6d...774
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Syns det virker som lærerne gjør noe veldig bra jeg, og avslutte dagen ved og holde hender, skaper elevene ett felleskap...viktig med tanke på at alle skal være greie med hverandre og du må heller si til barnet ditt at vorter smitter ikke og at det spiller ingen rolle om ett barn har vorter, føflekker,fregner eller hva.. Alle barn er bra UANSETT ! Lær deg det!! Anonymous poster hash: 60d70...5c3 Alle barn er bra, men smittsomme vorter er ikke bra. Vorter ER smittsomt. HI Anonymous poster hash: b1d6d...774
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Syns det virker som lærerne gjør noe veldig bra jeg, og avslutte dagen ved og holde hender, skaper elevene ett felleskap...viktig med tanke på at alle skal være greie med hverandre og du må heller si til barnet ditt at vorter smitter ikke og at det spiller ingen rolle om ett barn har vorter, føflekker,fregner eller hva.. Alle barn er bra UANSETT ! Lær deg det!! Anonymous poster hash: 60d70...5c3 Alle barn er bra, men smittsomme vorter er ikke bra. Vorter ER smittsomt. HI Anonymous poster hash: b1d6d...774 okei, da tok jeg feil,trodde ikke vorter i hender var smittsomt, bare fotvorter..beklager det, men ta kontakt med lærer eller helsesøster og spør / si du er engstelig for smitte..få en god dialog med de ang dette, så får de se hva de gjør med det Anonymous poster hash: 60d70...5c3
Gemini77 Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 Vorter kommer av viruset HPV. Samme virus som forårsaker celleforandringer hos oss kvinner men de vi får i underlivet er såkalte høy-risiko typer. Det finnes rundt 100-150 forskjellige typer av HPV. De fleste barn blir smittet av disse virusene som forårsaker vorter i barndommen og får en slags immunitet av det. Man er ikke garantert immunitet men man ser at man sjeldent har vorter som voksen men de fleste har det i barndommen. Tror de fleste barn må igjennom den fasen hvor vorter er et problem.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #11 Skrevet 2. april 2014 Er mer bekymret over manglende håndvask etter toalettbesøk enn vorter. Anonymous poster hash: 11d9d...09a
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #12 Skrevet 2. april 2014 Æsj husker når jeg var liten så var det ei i klassen med vorter, hatet å måtte holde hender med henne. Man kjente de ru ekle vortene GODT. Ja jeg ble smittet såklart -.- Anonymous poster hash: c72fa...d92
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #13 Skrevet 2. april 2014 Æsj husker når jeg var liten så var det ei i klassen med vorter, hatet å måtte holde hender med henne. Man kjente de ru ekle vortene GODT. Ja jeg ble smittet såklart -.- Anonymous poster hash: c72fa...d92 Æsj så ekkelt. Skulle du ønsket foreldrene dine tok det opp slik at du slapp å holde vortehendene? HI Anonymous poster hash: b1d6d...774
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #14 Skrevet 2. april 2014 Nå som alle her vet at det er smittsomt (og ekkelt), er jeg hysterisk eller kan jeg ta det opp med lærer uten å virke teit? HI Anonymous poster hash: b1d6d...774
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #15 Skrevet 2. april 2014 ta det opp med lærer og eller evnt helsesøter:) Anonymous poster hash: 60d70...5c3
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #16 Skrevet 2. april 2014 Æsj husker når jeg var liten så var det ei i klassen med vorter, hatet å måtte holde hender med henne. Man kjente de ru ekle vortene GODT. Ja jeg ble smittet såklart -.- Anonymous poster hash: c72fa...d92 Æsj så ekkelt. Skulle du ønsket foreldrene dine tok det opp slik at du slapp å holde vortehendene? HI Anonymous poster hash: b1d6d...774 Absolutt. Barn har også en intimsone, ikke alle synes det er hurramegrundt å måtte holde klamme vortehender ! Anonymous poster hash: c72fa...d92
mylittlecat Skrevet 2. april 2014 #17 Skrevet 2. april 2014 Tanken er igrunnen fin, men synes likevel at ingen skal "tvinges" til å ha kroppskontakt, vorter eller ei. Ikke alle liker å ha nærkontakt med andre!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #18 Skrevet 2. april 2014 Tanken er igrunnen fin, men synes likevel at ingen skal "tvinges" til å ha kroppskontakt, vorter eller ei. Ikke alle liker å ha nærkontakt med andre!Der er jeg helt uenig med deg. Det å lære seg å tolerere kropskontakt er veldig viktig for å fungere i samfunnet. De barna som sliter med dette bør jobbe ekstra med det, akkurat som de som sliter med lesing bør jobbe ekstra med det. Man bør ikke fritas for alt som føles vansklig eller ekkelt. Det gjør bare problemet større. Anonymous poster hash: 0dde7...a48
mylittlecat Skrevet 2. april 2014 #19 Skrevet 2. april 2014 Tanken er igrunnen fin, men synes likevel at ingen skal "tvinges" til å ha kroppskontakt, vorter eller ei. Ikke alle liker å ha nærkontakt med andre!Der er jeg helt uenig med deg. Det å lære seg å tolerere kropskontakt er veldig viktig for å fungere i samfunnet. De barna som sliter med dette bør jobbe ekstra med det, akkurat som de som sliter med lesing bør jobbe ekstra med det. Man bør ikke fritas for alt som føles vansklig eller ekkelt. Det gjør bare problemet større. Anonymous poster hash: 0dde7...a48 På hvilken måte er kroppskontakt viktig for å fungere i samfunnet? Selv elsker jeg å kose/klemme på barna mine, men liker ikke nærkontakt med andre. Det har da aldri vært noe problem for meg å fungere i samfunnet, selv jeg ikke liker å ha fysisk kontakt med andre enn familie. Jeg er enig i at barn som sliter med nærkontakt bør jobbe det, men det bør være på barnets primisser. Og først og fremst omsorgspersoners jobb.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #20 Skrevet 2. april 2014 Påtvunget kroppskontakt er ikke ok i mine øyne. Til en viss grad må man vel gjennom litt slike ting i skolen, men det er da ikke noe man trenger å drive med hver dag? Jeg syntes også det var motbydelig å holde i vortehender da jeg var barn, og det synes jeg fortsatt. For meg er det ekkelt på lik linje som å ta noen i hånda rett etter at de har hostet i den. Det kan jeg spare meg for.. Anonymous poster hash: 7aba6...a86
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #21 Skrevet 3. april 2014 Ja, jeg hater å ta i andres mobil, tastatur og mus også. 😁 En ting er at det er ekkelt å holde klamme hender (med eller uten vorter og basselusker) - en annen ting er at det må være veldig kjipt for de stakkars barna med vorter å bli utsatt for dette hele tiden. Anonymous poster hash: 780a8...f3d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #22 Skrevet 3. april 2014 Vorter er så smitsomt at alle blir utsatt for smitten uansett, men det er bare noen som utvikler vorter. Jeg hadde selv vorter som barn og den værste leken var "slå på ringen", da måtte vi holde hender. Jeg syntes det var flaut og ekkelt. Så jeg synes mest synd i de som bærer vortene. Anonymous poster hash: 0c9c8...d9a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #23 Skrevet 3. april 2014 En i klassen hadde det og jeg er glad dette ikke ble gjort et nummer ut av. Jeg holdt henne masse i hendene, synes det var litt ekkelt, men sånn var det jo. Fikk en vorte, men under foten, så neppe hun som smittet meg. Hva tenker du skal skje om du tar det opp? Skal de slutte med alle aktiviteter som innebærer å holde hender? Eller skal "Ola" med vorter stå å se på resten? Jeg synes det er langt verre med hygiene rundt toalettbesøk. Mitt inntrykk er at særlig guttene slurver med håndvask etterpå (og før jeg angripes som guttehater - har gutt selv og han slurver mer med dette enn søstrene og guttedoer STINKER ALLTID). Anonymous poster hash: bf170...e62
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #24 Skrevet 3. april 2014 Guttedoer stinker alltid ja, og grunnen er at ikke alle lærer guttebarna å sitte å tisse. For noen mnd. siden lå det en video på vg.no som viste hvor mye gutter/menn søler, ikke rart det lukter. Her i huset sitter alle, stå å tisse kan de gjøre ute. Anonymous poster hash: 0c9c8...d9a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #25 Skrevet 3. april 2014 Sånn har det hvert siden tidenes morgen. Jeg likte det heller ikke, men noen ganger må vi bare gjøre det. Er sånn i ungdom skolene også. Hadde passet bra med en trassig 13 åring som nektet fordi mamma har gitt han lov hele tiden. Nei, noen ting må de bare gjøre! Ikke alt som er like gøy, men er det smittsomme sykdommer tar du det opp med helsesøster og lærer. Anonymous poster hash: bfbe3...543
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå