Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Jeg er så sint!Idag skulle jeg hjem fra skolen, og på bussen var det billettkontroll. Jeg viste busskortet, også ba dem om å få se studentkortet siden jeg hadde studentbillett på bussen. Studentkortet hadde jeg lagt igjen hjemme, jeg pleier aldri å ha det med. Men da fikk jeg ei bot på 1.600 kr for at jeg ikke kune bevise at jeg var student!!! Folkene som hadde billettkontroll på bussen gikk på samme bussholderplass som meg (utfor skolen), jeg hadde skolesekk og de så hvor jeg kom ifra. Jeg kunne vise både legitimasjon og mange andre kort som viser at jeg er student, men det hjalp ikke. Jeg har enevendt alle sidene til busselskapet, og jeg finner absolutt ingen steder det står at studentbevis må være medbrakt når man reiser med studentbillett. Dette kortet må jeg dessuten vise når jeg kjøpet billett.På baksiden av kortet står det at gyldig legitimasjon må være med, og det har jeg. Som gyldig legitimasjon regner jeg bankkort og førerkort...Grunn til å bli irritert, eller er det bare å betale og holde kjeft?Sure penger når dette er informasjon som absolutt ikke er kommet frem på noen måte!Og det er ikke bare bare å hoste opp 1.600 kr når du er student heller Anonymous poster hash: 29a9d...445
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Sende klage, med vedlagt kopi av studentbevis....samt den forklaringen du gav her, om at de gikk på på samme stopp som deg, og så du gikk med skolesekk etc? Anonymous poster hash: 498f5...9e9
frk Nilsen Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 (endret) Det er vanlig å måtte ha med studentbevis når du har kjøpt studentbillett. Jeg har også skolesekk til/fra jobben, det kvalifiserer ikke til rabatt. Vet ikke hvilket selskap du kjørte med, men på ruter sine nettsider står det ganske klart at du må vise bevis ved en kontroll. https://ruter.no/billetter/rabatter/studentbillett/ Endret 2. april 2014 av frk Nilsen