Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Jeg er så sint!Idag skulle jeg hjem fra skolen, og på bussen var det billettkontroll. Jeg viste busskortet, også ba dem om å få se studentkortet siden jeg hadde studentbillett på bussen. Studentkortet hadde jeg lagt igjen hjemme, jeg pleier aldri å ha det med. Men da fikk jeg ei bot på 1.600 kr for at jeg ikke kune bevise at jeg var student!!! Folkene som hadde billettkontroll på bussen gikk på samme bussholderplass som meg (utfor skolen), jeg hadde skolesekk og de så hvor jeg kom ifra. Jeg kunne vise både legitimasjon og mange andre kort som viser at jeg er student, men det hjalp ikke. Jeg har enevendt alle sidene til busselskapet, og jeg finner absolutt ingen steder det står at studentbevis må være medbrakt når man reiser med studentbillett. Dette kortet må jeg dessuten vise når jeg kjøpet billett.På baksiden av kortet står det at gyldig legitimasjon må være med, og det har jeg. Som gyldig legitimasjon regner jeg bankkort og førerkort...Grunn til å bli irritert, eller er det bare å betale og holde kjeft?Sure penger når dette er informasjon som absolutt ikke er kommet frem på noen måte!Og det er ikke bare bare å hoste opp 1.600 kr når du er student heller Anonymous poster hash: 29a9d...445
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Sende klage, med vedlagt kopi av studentbevis....samt den forklaringen du gav her, om at de gikk på på samme stopp som deg, og så du gikk med skolesekk etc? Anonymous poster hash: 498f5...9e9
frk Nilsen Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 (endret) Det er vanlig å måtte ha med studentbevis når du har kjøpt studentbillett. Jeg har også skolesekk til/fra jobben, det kvalifiserer ikke til rabatt. Vet ikke hvilket selskap du kjørte med, men på ruter sine nettsider står det ganske klart at du må vise bevis ved en kontroll. https://ruter.no/billetter/rabatter/studentbillett/ Endret 2. april 2014 av frk Nilsen
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Aldri galt å klage! Skriv et brev der du forklarer alle omstendigheter. Jeg fikk tilgodesett en billettbot på denne måten. (PS: ikke vær sint i brevet. Si heller at du ikke visste at studentkortet måtte være med da det bare står at gyldig legitimasjon er påkrevd).. Anonymous poster hash: 1daae...d7f
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Samme skjedde med meg for noen uker siden. Men fikk "bare" 500,- i bot -.- Anonymous poster hash: 8751c...0f9
*Miss Marple* Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Det skader ihvertfall ikke å klage. Får du medhold er det bra, får du avslag har du ihvertfall prøvd.
Nettie+jentungen Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 I Oslo må man vise både studentbevis og kvitering på semesteravgiften, antar at det gjelder over hele landet.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Sende klage, med vedlagt kopi av studentbevis....samt den forklaringen du gav her, om at de gikk på på samme stopp som deg, og så du gikk med skolesekk etc? Anonymous poster hash: 498f5...9e9 Hadde både skolebøker, og andre papirer ifra skolen som kunne "bevise" at jeg var student ja. Skal prøve å sende klage om det er mulig Anonymous poster hash: 29a9d...445
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 Et tips til en annen gang er å gå inn på studiets hjemmeside der det står at du har betalt semesteravgiften. Jeg har gjort det hvis jeg har glemt studentkortet. Anonymous poster hash: e1257...5e6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #11 Skrevet 2. april 2014 Et tips til en annen gang er å gå inn på studiets hjemmeside der det står at du har betalt semesteravgiften. Jeg har gjort det hvis jeg har glemt studentkortet. Anonymous poster hash: e1257...5e6 Altså via mobilen, så kan du vise dem det med en gang. Anonymous poster hash: e1257...5e6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #12 Skrevet 2. april 2014 Det er vanlig å måtte ha med studentbevis når du har kjøpt studentbillett. Jeg har også skolesekk til/fra jobben, det kvalifiserer ikke til rabatt. Vet ikke hvilket selskap du kjørte med, men på ruter sine nettsider står det ganske klart at du må vise bevis ved en kontroll. https://ruter.no/billetter/rabatter/studentbillett/ Er ikke ruter, og ser her at det står tydelig at studentbevis skal være med. Har prøvd enda en gang å leite gjennom sidene, men synd at reisende er nødt til å bruke lang tid på å leite gjennom rotete nettsider for å prøve å finne riktig informasjon. Anonymous poster hash: 29a9d...445
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #13 Skrevet 2. april 2014 Et tips til en annen gang er å gå inn på studiets hjemmeside der det står at du har betalt semesteravgiften. Jeg har gjort det hvis jeg har glemt studentkortet. Anonymous poster hash: e1257...5e6 Det var jo genialt Så langt tenkte ikke jeg, men det hadde ikke vært så dumt du! Anonymous poster hash: 29a9d...445
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #14 Skrevet 2. april 2014 Nå er det litt sent, men... Ikke skriv under på noe! Du skjønner, de kan holde deg igjen til du har oppgitt hvem du er. Med andre ord, vist frem legitimasjon. Men ut over det kan de ikke gjøre stort. Uten din underskrift er ikke boten verdt papiret den er skrevet på. Prøver de å skrive under ditt navn er det dokumentforfalskning og du kan saksøke dem. Aldri aldri skriv under. Anonymous poster hash: 969a8...dbe
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #15 Skrevet 2. april 2014 Det skader ikke å klage! Ta printscreen av hjemmesidene hvor det ikke står noen plass at det må være medbrakt. Send med kopi av studentbeviset. I beste fall får du medhold Anonymous poster hash: 919a1...16a
2 prinser <3 Skrevet 2. april 2014 #16 Skrevet 2. april 2014 Jeg må ha med stud.bevis, ellers er ikke biletten gyldig dvs bot. Vet ikke hvilket busselskap du har men hos skyss er det pålagt. Men om du hadde andre bevis, så hadde jeg klaget! De kan jo ikke være så firkantet:s veldig dyrt var det også!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #17 Skrevet 2. april 2014 Nå er det litt sent, men... Ikke skriv under på noe! Du skjønner, de kan holde deg igjen til du har oppgitt hvem du er. Med andre ord, vist frem legitimasjon. Men ut over det kan de ikke gjøre stort. Uten din underskrift er ikke boten verdt papiret den er skrevet på. Prøver de å skrive under ditt navn er det dokumentforfalskning og du kan saksøke dem. Aldri aldri skriv under. Anonymous poster hash: 969a8...dbe Hvorfor må man skrive under? Anonymous poster hash: 9fb84...de1
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #18 Skrevet 2. april 2014 Nå er det litt sent, men... Ikke skriv under på noe! Du skjønner, de kan holde deg igjen til du har oppgitt hvem du er. Med andre ord, vist frem legitimasjon. Men ut over det kan de ikke gjøre stort. Uten din underskrift er ikke boten verdt papiret den er skrevet på. Prøver de å skrive under ditt navn er det dokumentforfalskning og du kan saksøke dem. Aldri aldri skriv under. Anonymous poster hash: 969a8...dbe Så uansett hvilke regler man bryter så må man for guds skyld ikke underskrive ettersom man jo ikke kan forventes å ta ansvar for sine egne handlinger. For en håpløs holdning. Anonymous poster hash: 879c2...9fb
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #19 Skrevet 2. april 2014 Nå er det litt sent, men... Ikke skriv under på noe! Du skjønner, de kan holde deg igjen til du har oppgitt hvem du er. Med andre ord, vist frem legitimasjon. Men ut over det kan de ikke gjøre stort. Uten din underskrift er ikke boten verdt papiret den er skrevet på. Prøver de å skrive under ditt navn er det dokumentforfalskning og du kan saksøke dem. Aldri aldri skriv under. Anonymous poster hash: 969a8...dbe Jeg tenkte at det var best å bare skrive under, orker virkelig ikke å lage noe drama på bussen Får heller bare bite i det sure eplet og betale, og heller lære av "mine" feil. Regner med de sikkert har noen triks på lager om jeg hadde nektet å skrive under. Hi Anonymous poster hash: 29a9d...445
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #20 Skrevet 2. april 2014 Hvorfor klage på en bot du har fått på helt riktig grunnlag?? Det står tydlig at du MÅ ha med studentbevis til en hver tid,når du ikke klarer det så har du fullt fortjent boten! Anonymous poster hash: e5548...5c4
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #21 Skrevet 2. april 2014 Hvilket ruteselskap er dette? Anonymous poster hash: 60835...2ac
Gjest ronja røverdatter Skrevet 2. april 2014 #22 Skrevet 2. april 2014 Det burde si seg selv at gyldig legitimasjon er studentbevis. Man trenger jo ikke noen form for leg for å reise med offentlige kommunikasjonsmidler, bortsett fra fly og utenlandsferjer så lenge man reiser på fullprisbillett. Reiser man på lavprisbillett må man være forberedt på å bevise at man har rett til akkurat det. Du må jo bare prøve å klage, men i mine øyne virker det ikke særlig smart. Hvem som helst kan dessuten stille med skolesekk med bøker i og gå av på den stasjonen som skolen hører til. Du burde heller være forbanna på deg selv og ta det som en lærepenge og huske beviset neste gang.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #23 Skrevet 2. april 2014 Så godt å se at mine kollegaer gjør jobben sin Hi, jeg skjønner at det er sure penger, og jeg hadde sikkert klagd selv. Men er du student og får studentbillett så må du faktisk vise frem gyldig studentbevis. MANGE pendlere kunne spart masse penger om de hadde dratt dette "trikset", det å ha med en sekk og bøker. Er bl.a derfor det kreves studentbevis. Men prøv å klage med de opplysningene du har gitt her. Det verste som skjer er at du får avslag, men da har du ihvertfall prøvd.. Og å nekte å skrive under, slik ei foreslo, det er IKKE det smarteste trikset i boka. For politiet kan bli tilkalt i verste fall... Anonymous poster hash: 96244...ce3
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #24 Skrevet 2. april 2014 Og å nekte å skrive under, slik ei foreslo, det er IKKE det smarteste trikset i boka. For politiet kan bli tilkalt i verste fall... Anonymous poster hash: 96244...ce3 Og politiet vil fortelle kontrollørene at de må la vedkommende som de holder tilbake få gå eller bli tiltalt for kidnapping. Loven gir kontrollører rett til å holde en person tilbake frem til identitet kan fastslås. Hadde det vært meg og jeg ble holdt tilbake når jeg nektet å underskrive ville jeg ha tilkalt politiet personlig. Som sagt, kidnapping. Anonymous poster hash: 969a8...dbe
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #25 Skrevet 2. april 2014 Med andre ord, kontrollørene har ikke LOV å holde en person tilbake hvis vedkommende nekter å skrive under. Kontrollørene har ikke lov å skrive under selv. Politiet gir blaffen i private gebyr. Anonymous poster hash: 969a8...dbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå