Gå til innhold

Løsner bilbeltet....

lykke_rus

Anbefalte innlegg

Hei! Håper å få noen gode tips her nå... Gutten på 2,5år klarer å få løs bilbeltet, trykker av hele beltet! Har noen ganger fått armene løs, men nå trykker han på knappen og får løs hele... Ikke lett når en plutselig er på motorveien og ser det i speilet. Hjelper tydeligvis ikke med en preken, er helt enig når vi forklarer det for han, men gjør det igjen...

Finnes det noe en kan feste rundt, som er vanskelig for han å få opp? Har britax multiway.

Takk for tips!! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg må innrømme at da sønnen min gjorde dette på motorveien engang så gikk hele hønemoralarmen for fullt, skrek nei til han, skrek hva han hadde gjort og hvorfor det var galt. fikk kjørt av neste avkjørsel, parkert og gikk så ut og var helt hysterisk over den lille gutten som da ble temmelig fra seg han og. Ingen vakker pedagogisk løsning. Men han har ikke løsnet beltet siden.....

En familie jeg kjenner pleide å stoppe bilen så tvert de kunne om ungene tok av setebeltet "for bilen fungerte ikke uten setebelter på alle sammen" Tror derimot ikke de var så ofte på motorveien når dette skjedde. 

Ellers har jeg festet på en ekstra "selesamler" over brystet på barnesetet vårt så ungen får ikke vridd seg løs om han har trassanfall eller. 

Anonymous poster hash: c270e...a51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

ja det går an å kjøpe en ekstra del til selen som hoder selen sammen på brystet.. vi skal på babyshop å kjøpe snarest :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte sete med magepute, bedre enn løs unge i bilen. Forovervendt, men tryggere enn løs unge og ukonsentrert mor fant jeg ut.

Anonymous poster hash: 85c5e...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen råd ang det at de åpner knappen. MEN om barnet klarer å vri løs en arm så er det ikke godt nok strammet... Og ja, jeg vet godt hva trass er ;) det skal være så stramt at man bare såvidt får en finger mellom barn og belte.

Anonymous poster hash: 3a715...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...