Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #1 Skrevet 2. april 2014 Ser jo ut som hovedproblemet folk har er utroskap. Det er kanskje ikke naturlig for oss å være nomonagme, det er bare en samfunnspåfør modell. Anonymous poster hash: e10f4...da6
BikkjeBisk Skrevet 2. april 2014 #2 Skrevet 2. april 2014 Smaken er vell som baken og normen i samfunnet har jo mye å si også for hva som er rett eller galt. Så lenge folk lever på et vis som gjør dem lykkelige uansett antall koner/menn bryr det meg fint lite, men jeg synes det er rart da med flere partnere..
♥Nemi♥ Skrevet 2. april 2014 #3 Skrevet 2. april 2014 Hadde vi vært monogram, hadde vi vel giftet oss med den første kjærligheten
sug lut Skrevet 2. april 2014 #4 Skrevet 2. april 2014 Jeg tror de fleste har et ønske om stabilitet i en eller annen form. At det er blitt en isolert tosom stabilitet er relativt nytt, det er ikke lenge siden man hadde storfamilier i større grad involvert i kjernefamilien, mens mange nå opplever en heller insular kjernefamiliemodell. Samfunnsnormert monogami er det helt klart, men det ser jo også ut til at de fleste eksperimenter med andre samlivsformer funker for noen (hippiekollektiv, flerkoneri) uten å ta av i storsamfunnet.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #5 Skrevet 2. april 2014 Nei, det tror jeg ikke vi mennesker er skapt for. Det er bare noe som har "blitt sånn" pga forventinger av samfunnet og slikt no.. Anonymous poster hash: 3b295...2cb
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Jeg mener at mennesket ikke er skapt for å være monogamt. Det er kun en sosial modell som du sier... Anonymous poster hash: d1186...b6c
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #7 Skrevet 2. april 2014 Tror barndommen spiller en viktig rolle for hvordan man vil leve voksenlivet sitt. Kommer man fra et hjem med mor og far som samarbeider og har det bra så er det vel det man forventer. Statistikken sier jo at det er skilsmisse barn som også skiller seg mest. http://www.forskning.no/artikler/2008/januar/1201089068.78 Man har vel sett som barn at mye kan gå helt fint og har ikke de samme forventningene til seg selv eller partneren. Om det enkelte individ tenker så mye på samfunnet i privat livet sitt er jeg meget usikker på, man lever vel som de rundt seg gjør Anonymous poster hash: 8ef2f...b48
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #8 Skrevet 2. april 2014 Ja, vi er monogame, generelt sett. Monogami betyr at man enten kun har én partner livet ut, eller at man har én partner en viss tid, én av gangen. Selvfølgelig kan man tro at flesteparten er utro, men det er de ikke. Det er bare det at det er det man hører om fordi det er så ufattelig egoistisk og slemt å være utro at det blir blåst opp og reagert sterkt på, hver gang stort sett. Og utro menn er jo gjerne "typen til det", de finner seg en ny en og er utro. Det er ikke uvanlig. Men det er ikke dem det er flest av, hvor mange skiller ikke lag fordi de fant ut at de ikke passet sammen, allikevel? Eller så krangler de forholdet ihjel, av samme grunn. Anonymous poster hash: 320d4...ee1
elinna Skrevet 2. april 2014 #9 Skrevet 2. april 2014 Mennesket er jo mye kultur, en kan ikke se bort ifra det og kun vektlegge biologien. Vi er begge deler. Om mennesker er 100 % monogame, nei, det er vi nok ikke. På den andre siden er vi heller ikke 100 % polygame. Hvis man snur litt på problemstillingen din så kan man spørre hvordan mennesket kan være polygame så lenge vi opplever sjalusi. Sjalusi er helt unødvendig hvis det fra naturens side var ment at vi skulle være polygame. I tillegg har monogami flere fordeler, blant annet stabilitet og trygghet. I de aller fleste kulturer opp gjennom historien har menneskene organisert seg i monogame familieforhold, i dag er det få kulturer som praktiserer polygami. At monogami har vært og er så utbredt taler for at vi også biologisk sett er ment for å leve i en slik samfunnsform. At så mange opplever utroskap tenker jeg har med en annen side av den kulturen vi lever i. Det er vanskelig å leve i et parforhold, kanskje spesielt i nyere tid hvor vi har flere krav på oss i forhold til karriere og selvrealisering. Det krever mye av oss å leve sammen med en partner livet igjennom, men det kan på ingen måte legitimere utroskap. Heldigvis er vi utstyrt med fri vilje og i dagens samfunn er det ingen krise å skille seg, har man i tillegg en liten porsjon impulskontroll bør utroskap være unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #10 Skrevet 2. april 2014 Ja, det tror jeg, for de fleste mennesker er forelsket i bare en person om gangen. At vi har evnen til å forelske oss flere ganger i livet er ikke nødvendigvis et tegn på at vi ikke er monogame. Vi er for avanserte, familiære og for glad i trygghet og stabilitet til å kunne leve som noen pattedyr gjør, med ny partner for hver løpetid Anonymous poster hash: 2f96a...24e
Siamese Hellhound Skrevet 2. april 2014 #11 Skrevet 2. april 2014 Ja, av natur er vi monogame. Dette er bl.a fordi det tar såpass lang tid før et menneskebarn klarer seg selv at barnet i flere år er avhengig av en mor som kan passe på det/bære det og en far som kan være ute og skaffe mat til avkommet sitt og mammaen. Men så er det jo ikke alltid vi gjør det som vi er programmert til, da...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #12 Skrevet 2. april 2014 Ja, av natur er vi monogame. Dette er bl.a fordi det tar såpass lang tid før et menneskebarn klarer seg selv at barnet i flere år er avhengig av en mor som kan passe på det/bære det og en far som kan være ute og skaffe mat til avkommet sitt og mammaen. Men så er det jo ikke alltid vi gjør det som vi er programmert til, da... Må le litt, har ganske mange studiepoeng i evolusjon. Det som sies der er at mennesker er kulturelt monogame vår sanne natur kan du se i apeburet på Zoo. Glemmer aldri første gangen jeg spurte: hva gjør de to apene der? Svar: Å herregud nei, å nei. Nå må vi kjøpe is. Meg: Hva var det apene gjorde på? Svar: hysj nå, hysj så skal du få så stor is du vil! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #13 Skrevet 2. april 2014 Ja, av natur er vi monogame. Dette er bl.a fordi det tar såpass lang tid før et menneskebarn klarer seg selv at barnet i flere år er avhengig av en mor som kan passe på det/bære det og en far som kan være ute og skaffe mat til avkommet sitt og mammaen.Men så er det jo ikke alltid vi gjør det som vi er programmert til, da...Må le litt, har ganske mange studiepoeng i evolusjon. Det som sies der er at mennesker er kulturelt monogame vår sanne natur kan du se i apeburet på Zoo.Glemmer aldri første gangen jeg spurte: hva gjør de to apene der? Svar: Å herregud nei, å nei. Nå må vi kjøpe is. Meg: Hva var det apene gjorde på? Svar: hysj nå, hysj så skal du få så stor is du vil! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Jeg har også noen studiepoeng innen evolusjon og biologi, og hun over her er virkelig inne på noe. Menneskene har parforhold pga barna trenger det. De aller fleste pattedyr klarer seg selv i løpet av kort tid og da trengst det ikke både mor og far, mens menneskebarn krever mye tid og er i tillegg helt hjelpeløse i starten. Veldig mange fugler er også monogame, fordi de krever så enormt mye av foreldrene. De må gjerne ha mat flere ganger i timen for ikke å dø. Til tross for fuglene er monogame skjer det, akkurat som i menneskeverden, flere sidesprang. Anonymous poster hash: ecaab...00b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #14 Skrevet 2. april 2014 Ja, av natur er vi monogame. Dette er bl.a fordi det tar såpass lang tid før et menneskebarn klarer seg selv at barnet i flere år er avhengig av en mor som kan passe på det/bære det og en far som kan være ute og skaffe mat til avkommet sitt og mammaen.Men så er det jo ikke alltid vi gjør det som vi er programmert til, da...Må le litt, har ganske mange studiepoeng i evolusjon. Det som sies der er at mennesker er kulturelt monogame vår sanne natur kan du se i apeburet på Zoo.Glemmer aldri første gangen jeg spurte: hva gjør de to apene der? Svar: Å herregud nei, å nei. Nå må vi kjøpe is. Meg: Hva var det apene gjorde på? Svar: hysj nå, hysj så skal du få så stor is du vil! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Jeg har også noen studiepoeng innen evolusjon og biologi, og hun over her er virkelig inne på noe. Menneskene har parforhold pga barna trenger det. De aller fleste pattedyr klarer seg selv i løpet av kort tid og da trengst det ikke både mor og far, mens menneskebarn krever mye tid og er i tillegg helt hjelpeløse i starten. Veldig mange fugler er også monogame, fordi de krever så enormt mye av foreldrene. De må gjerne ha mat flere ganger i timen for ikke å dø. Til tross for fuglene er monogame skjer det, akkurat som i menneskeverden, flere sidesprang. Anonymous poster hash: ecaab...00b Har også biologi studiepoeng. Det var to ting vi ble bedt om å ikke bruke kunnskapen vår til. 1. bevise skapelsesprosessen. 2. si at mennesker er sånn og sånn! Mennesker overlater jeg til de som kan det som har sullet rundt på HF. Merkelig at de får så gode jobber innen pr og info Mye naturvitenskap ikke kan si om mennesket! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48
Siamese Hellhound Skrevet 2. april 2014 #15 Skrevet 2. april 2014 Ja, av natur er vi monogame. Dette er bl.a fordi det tar såpass lang tid før et menneskebarn klarer seg selv at barnet i flere år er avhengig av en mor som kan passe på det/bære det og en far som kan være ute og skaffe mat til avkommet sitt og mammaen.Men så er det jo ikke alltid vi gjør det som vi er programmert til, da...Må le litt, har ganske mange studiepoeng i evolusjon. Det som sies der er at mennesker er kulturelt monogame vår sanne natur kan du se i apeburet på Zoo.Glemmer aldri første gangen jeg spurte: hva gjør de to apene der? Svar: Å herregud nei, å nei. Nå må vi kjøpe is. Meg: Hva var det apene gjorde på? Svar: hysj nå, hysj så skal du få så stor is du vil! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Kanskje du ikke er helt oppdatert? Ikke lenge siden jeg leste om dette i en lengre artikkel i Klassekampen. Prøver å finne det igjen, men vet ikke om det ligger på nett...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #16 Skrevet 2. april 2014 Ja, av natur er vi monogame. Dette er bl.a fordi det tar såpass lang tid før et menneskebarn klarer seg selv at barnet i flere år er avhengig av en mor som kan passe på det/bære det og en far som kan være ute og skaffe mat til avkommet sitt og mammaen.Men så er det jo ikke alltid vi gjør det som vi er programmert til, da...Må le litt, har ganske mange studiepoeng i evolusjon. Det som sies der er at mennesker er kulturelt monogame vår sanne natur kan du se i apeburet på Zoo.Glemmer aldri første gangen jeg spurte: hva gjør de to apene der? Svar: Å herregud nei, å nei. Nå må vi kjøpe is. Meg: Hva var det apene gjorde på? Svar: hysj nå, hysj så skal du få så stor is du vil! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Da har du tydeligvis ikke lest så mye forskningslitteratur. Ikke alt man "hører om" er like forskningsbasert. Om mennesket er monogame eller ikke er noe det har vært forsket mye på, med forskjellig resultat. Enn så lenge er det ikke funnet ut noe absolutt svar (så vidt jeg vet). Å sammenligne mennesker med aper, blir veldig absurd. Hvilken aperase da? Noen raser er mer monogame/polygame enn andre... Anonymous poster hash: 996ff...999
Siamese Hellhound Skrevet 2. april 2014 #17 Skrevet 2. april 2014 Ja, av natur er vi monogame. Dette er bl.a fordi det tar såpass lang tid før et menneskebarn klarer seg selv at barnet i flere år er avhengig av en mor som kan passe på det/bære det og en far som kan være ute og skaffe mat til avkommet sitt og mammaen.Men så er det jo ikke alltid vi gjør det som vi er programmert til, da...Må le litt, har ganske mange studiepoeng i evolusjon. Det som sies der er at mennesker er kulturelt monogame vår sanne natur kan du se i apeburet på Zoo.Glemmer aldri første gangen jeg spurte: hva gjør de to apene der? Svar: Å herregud nei, å nei. Nå må vi kjøpe is. Meg: Hva var det apene gjorde på? Svar: hysj nå, hysj så skal du få så stor is du vil! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Jeg har også noen studiepoeng innen evolusjon og biologi, og hun over her er virkelig inne på noe. Menneskene har parforhold pga barna trenger det. De aller fleste pattedyr klarer seg selv i løpet av kort tid og da trengst det ikke både mor og far, mens menneskebarn krever mye tid og er i tillegg helt hjelpeløse i starten.Veldig mange fugler er også monogame, fordi de krever så enormt mye av foreldrene. De må gjerne ha mat flere ganger i timen for ikke å dø. Til tross for fuglene er monogame skjer det, akkurat som i menneskeverden, flere sidesprang.Anonymous poster hash: ecaab...00b Har også biologi studiepoeng. Det var to ting vi ble bedt om å ikke bruke kunnskapen vår til. 1. bevise skapelsesprosessen. 2. si at mennesker er sånn og sånn! Mennesker overlater jeg til de som kan det som har sullet rundt på HF. Merkelig at de får så gode jobber innen pr og info Mye naturvitenskap ikke kan si om mennesket! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Men innlegget ditt sier en del om deg som menneske ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #18 Skrevet 2. april 2014 Ja, av natur er vi monogame. Dette er bl.a fordi det tar såpass lang tid før et menneskebarn klarer seg selv at barnet i flere år er avhengig av en mor som kan passe på det/bære det og en far som kan være ute og skaffe mat til avkommet sitt og mammaen.Men så er det jo ikke alltid vi gjør det som vi er programmert til, da...Må le litt, har ganske mange studiepoeng i evolusjon. Det som sies der er at mennesker er kulturelt monogame vår sanne natur kan du se i apeburet på Zoo.Glemmer aldri første gangen jeg spurte: hva gjør de to apene der? Svar: Å herregud nei, å nei. Nå må vi kjøpe is. Meg: Hva var det apene gjorde på? Svar: hysj nå, hysj så skal du få så stor is du vil! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Jeg har også noen studiepoeng innen evolusjon og biologi, og hun over her er virkelig inne på noe. Menneskene har parforhold pga barna trenger det. De aller fleste pattedyr klarer seg selv i løpet av kort tid og da trengst det ikke både mor og far, mens menneskebarn krever mye tid og er i tillegg helt hjelpeløse i starten.Veldig mange fugler er også monogame, fordi de krever så enormt mye av foreldrene. De må gjerne ha mat flere ganger i timen for ikke å dø. Til tross for fuglene er monogame skjer det, akkurat som i menneskeverden, flere sidesprang.Anonymous poster hash: ecaab...00b Har også biologi studiepoeng. Det var to ting vi ble bedt om å ikke bruke kunnskapen vår til. 1. bevise skapelsesprosessen. 2. si at mennesker er sånn og sånn! Mennesker overlater jeg til de som kan det som har sullet rundt på HF. Merkelig at de får så gode jobber innen pr og info Mye naturvitenskap ikke kan si om mennesket! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Men innlegget ditt sier en del om deg som menneske ;-) Å? hva tenker du på? Anonymous poster hash: 8ef2f...b48
Siamese Hellhound Skrevet 2. april 2014 #19 Skrevet 2. april 2014 Ja, av natur er vi monogame. Dette er bl.a fordi det tar såpass lang tid før et menneskebarn klarer seg selv at barnet i flere år er avhengig av en mor som kan passe på det/bære det og en far som kan være ute og skaffe mat til avkommet sitt og mammaen.Men så er det jo ikke alltid vi gjør det som vi er programmert til, da...Må le litt, har ganske mange studiepoeng i evolusjon. Det som sies der er at mennesker er kulturelt monogame vår sanne natur kan du se i apeburet på Zoo.Glemmer aldri første gangen jeg spurte: hva gjør de to apene der? Svar: Å herregud nei, å nei. Nå må vi kjøpe is. Meg: Hva var det apene gjorde på? Svar: hysj nå, hysj så skal du få så stor is du vil! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Jeg har også noen studiepoeng innen evolusjon og biologi, og hun over her er virkelig inne på noe. Menneskene har parforhold pga barna trenger det. De aller fleste pattedyr klarer seg selv i løpet av kort tid og da trengst det ikke både mor og far, mens menneskebarn krever mye tid og er i tillegg helt hjelpeløse i starten.Veldig mange fugler er også monogame, fordi de krever så enormt mye av foreldrene. De må gjerne ha mat flere ganger i timen for ikke å dø. Til tross for fuglene er monogame skjer det, akkurat som i menneskeverden, flere sidesprang.Anonymous poster hash: ecaab...00b Har også biologi studiepoeng. Det var to ting vi ble bedt om å ikke bruke kunnskapen vår til. 1. bevise skapelsesprosessen. 2. si at mennesker er sånn og sånn! Mennesker overlater jeg til de som kan det som har sullet rundt på HF. Merkelig at de får så gode jobber innen pr og info Mye naturvitenskap ikke kan si om mennesket! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Men innlegget ditt sier en del om deg som menneske ;-) Å? hva tenker du på? Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Kunne ikke dy meg. Eks. 1: For å immøtegå mitt utsagn, sier du at du 'må le litt' og slår i bordet med utdannelsen din (hersketeknikk). Eks 2: De som tar humanistiske fag, 'suller rundt' , de har altså ikke noen 'ordentlig' utdannelse, og det er merkelig at de får seg gode jobber. Vitner vel om en litt ovenfra-og-ned-holdning, kanskje? Eller kanskje du bare liker å slenge med leppa for å få i gang en diskusjon. I så fall foretrekker jeg sistnevnte variant.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #20 Skrevet 2. april 2014 Ja, av natur er vi monogame. Dette er bl.a fordi det tar såpass lang tid før et menneskebarn klarer seg selv at barnet i flere år er avhengig av en mor som kan passe på det/bære det og en far som kan være ute og skaffe mat til avkommet sitt og mammaen.Men så er det jo ikke alltid vi gjør det som vi er programmert til, da...Må le litt, har ganske mange studiepoeng i evolusjon. Det som sies der er at mennesker er kulturelt monogame vår sanne natur kan du se i apeburet på Zoo.Glemmer aldri første gangen jeg spurte: hva gjør de to apene der? Svar: Å herregud nei, å nei. Nå må vi kjøpe is. Meg: Hva var det apene gjorde på? Svar: hysj nå, hysj så skal du få så stor is du vil! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Jeg har også noen studiepoeng innen evolusjon og biologi, og hun over her er virkelig inne på noe. Menneskene har parforhold pga barna trenger det. De aller fleste pattedyr klarer seg selv i løpet av kort tid og da trengst det ikke både mor og far, mens menneskebarn krever mye tid og er i tillegg helt hjelpeløse i starten.Veldig mange fugler er også monogame, fordi de krever så enormt mye av foreldrene. De må gjerne ha mat flere ganger i timen for ikke å dø. Til tross for fuglene er monogame skjer det, akkurat som i menneskeverden, flere sidesprang.Anonymous poster hash: ecaab...00b Har også biologi studiepoeng. Det var to ting vi ble bedt om å ikke bruke kunnskapen vår til. 1. bevise skapelsesprosessen. 2. si at mennesker er sånn og sånn! Mennesker overlater jeg til de som kan det som har sullet rundt på HF. Merkelig at de får så gode jobber innen pr og info Mye naturvitenskap ikke kan si om mennesket! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Men innlegget ditt sier en del om deg som menneske ;-)Å? hva tenker du på? Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Kunne ikke dy meg. Eks. 1: For å immøtegå mitt utsagn, sier du at du 'må le litt' og slår i bordet med utdannelsen din (hersketeknikk). Eks 2: De som tar humanistiske fag, 'suller rundt' , de har altså ikke noen 'ordentlig' utdannelse, og det er merkelig at de får seg gode jobber. Vitner vel om en litt ovenfra-og-ned-holdning, kanskje? Eller kanskje du bare liker å slenge med leppa for å få i gang en diskusjon. I så fall foretrekker jeg sistnevnte variant. Får å kjøre stilen helt ut burde jeg si første. Huff det er nr 2. Men jeg hersket da ikke så mye? Mange gode HF folk da, selv om de ikke kan naturfag som jo er vitenskap Anonymous poster hash: 8ef2f...b48
Pigalopp:-) Skrevet 2. april 2014 #21 Skrevet 2. april 2014 For meg er det ihvertfall naturlig å være monogam. Og at min partner også er det. Følelsesmessig hadde jeg ikke taklet å hatt det annerledes, og for meg virker det som det stort sett blir trøbbel for de som "avtaler" å ha et mer åpent forhold, eller som skifter partner støtt og stadig. Det virker ikke som det er nøkkelen til lykke liksom - for de fleste.
Siamese Hellhound Skrevet 2. april 2014 #22 Skrevet 2. april 2014 Ja, av natur er vi monogame. Dette er bl.a fordi det tar såpass lang tid før et menneskebarn klarer seg selv at barnet i flere år er avhengig av en mor som kan passe på det/bære det og en far som kan være ute og skaffe mat til avkommet sitt og mammaen.Men så er det jo ikke alltid vi gjør det som vi er programmert til, da...Må le litt, har ganske mange studiepoeng i evolusjon. Det som sies der er at mennesker er kulturelt monogame vår sanne natur kan du se i apeburet på Zoo.Glemmer aldri første gangen jeg spurte: hva gjør de to apene der? Svar: Å herregud nei, å nei. Nå må vi kjøpe is. Meg: Hva var det apene gjorde på? Svar: hysj nå, hysj så skal du få så stor is du vil! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Jeg har også noen studiepoeng innen evolusjon og biologi, og hun over her er virkelig inne på noe. Menneskene har parforhold pga barna trenger det. De aller fleste pattedyr klarer seg selv i løpet av kort tid og da trengst det ikke både mor og far, mens menneskebarn krever mye tid og er i tillegg helt hjelpeløse i starten.Veldig mange fugler er også monogame, fordi de krever så enormt mye av foreldrene. De må gjerne ha mat flere ganger i timen for ikke å dø. Til tross for fuglene er monogame skjer det, akkurat som i menneskeverden, flere sidesprang.Anonymous poster hash: ecaab...00b Har også biologi studiepoeng. Det var to ting vi ble bedt om å ikke bruke kunnskapen vår til. 1. bevise skapelsesprosessen. 2. si at mennesker er sånn og sånn! Mennesker overlater jeg til de som kan det som har sullet rundt på HF. Merkelig at de får så gode jobber innen pr og info Mye naturvitenskap ikke kan si om mennesket! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Men innlegget ditt sier en del om deg som menneske ;-)Å? hva tenker du på? Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Kunne ikke dy meg.Eks. 1: For å immøtegå mitt utsagn, sier du at du 'må le litt' og slår i bordet med utdannelsen din (hersketeknikk).Eks 2: De som tar humanistiske fag, 'suller rundt' , de har altså ikke noen 'ordentlig' utdannelse, og det er merkelig at de får seg gode jobber.Vitner vel om en litt ovenfra-og-ned-holdning, kanskje?Eller kanskje du bare liker å slenge med leppa for å få i gang en diskusjon. I så fall foretrekker jeg sistnevnte variant. Får å kjøre stilen helt ut burde jeg si første. Huff det er nr 2. Men jeg hersket da ikke så mye? Mange gode HF folk da, selv om de ikke kan naturfag som jo er vitenskap Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Haha, ja, de er i hvertfall snille, der de suller rundt.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #23 Skrevet 2. april 2014 Ja, av natur er vi monogame. Dette er bl.a fordi det tar såpass lang tid før et menneskebarn klarer seg selv at barnet i flere år er avhengig av en mor som kan passe på det/bære det og en far som kan være ute og skaffe mat til avkommet sitt og mammaen.Men så er det jo ikke alltid vi gjør det som vi er programmert til, da...Må le litt, har ganske mange studiepoeng i evolusjon. Det som sies der er at mennesker er kulturelt monogame vår sanne natur kan du se i apeburet på Zoo.Glemmer aldri første gangen jeg spurte: hva gjør de to apene der? Svar: Å herregud nei, å nei. Nå må vi kjøpe is. Meg: Hva var det apene gjorde på? Svar: hysj nå, hysj så skal du få så stor is du vil! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Jeg har også noen studiepoeng innen evolusjon og biologi, og hun over her er virkelig inne på noe. Menneskene har parforhold pga barna trenger det. De aller fleste pattedyr klarer seg selv i løpet av kort tid og da trengst det ikke både mor og far, mens menneskebarn krever mye tid og er i tillegg helt hjelpeløse i starten.Veldig mange fugler er også monogame, fordi de krever så enormt mye av foreldrene. De må gjerne ha mat flere ganger i timen for ikke å dø. Til tross for fuglene er monogame skjer det, akkurat som i menneskeverden, flere sidesprang.Anonymous poster hash: ecaab...00b Har også biologi studiepoeng. Det var to ting vi ble bedt om å ikke bruke kunnskapen vår til. 1. bevise skapelsesprosessen. 2. si at mennesker er sånn og sånn! Mennesker overlater jeg til de som kan det som har sullet rundt på HF. Merkelig at de får så gode jobber innen pr og info Mye naturvitenskap ikke kan si om mennesket! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Men innlegget ditt sier en del om deg som menneske ;-)Å? hva tenker du på? Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Kunne ikke dy meg.Eks. 1: For å immøtegå mitt utsagn, sier du at du 'må le litt' og slår i bordet med utdannelsen din (hersketeknikk).Eks 2: De som tar humanistiske fag, 'suller rundt' , de har altså ikke noen 'ordentlig' utdannelse, og det er merkelig at de får seg gode jobber.Vitner vel om en litt ovenfra-og-ned-holdning, kanskje?Eller kanskje du bare liker å slenge med leppa for å få i gang en diskusjon. I så fall foretrekker jeg sistnevnte variant.Får å kjøre stilen helt ut burde jeg si første. Huff det er nr 2. Men jeg hersket da ikke så mye? Mange gode HF folk da, selv om de ikke kan naturfag som jo er vitenskap Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Haha, ja, de er i hvertfall snille, der de suller rundt. Snille? Eh, de har de kuleste festene det holder for en som liker å mase til solen titter opp Anonymous poster hash: 8ef2f...b48
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #24 Skrevet 2. april 2014 Ja, av natur er vi monogame. Dette er bl.a fordi det tar såpass lang tid før et menneskebarn klarer seg selv at barnet i flere år er avhengig av en mor som kan passe på det/bære det og en far som kan være ute og skaffe mat til avkommet sitt og mammaen.Men så er det jo ikke alltid vi gjør det som vi er programmert til, da...Må le litt, har ganske mange studiepoeng i evolusjon. Det som sies der er at mennesker er kulturelt monogame vår sanne natur kan du se i apeburet på Zoo.Glemmer aldri første gangen jeg spurte: hva gjør de to apene der? Svar: Å herregud nei, å nei. Nå må vi kjøpe is. Meg: Hva var det apene gjorde på? Svar: hysj nå, hysj så skal du få så stor is du vil! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Jeg har også noen studiepoeng innen evolusjon og biologi, og hun over her er virkelig inne på noe. Menneskene har parforhold pga barna trenger det. De aller fleste pattedyr klarer seg selv i løpet av kort tid og da trengst det ikke både mor og far, mens menneskebarn krever mye tid og er i tillegg helt hjelpeløse i starten.Veldig mange fugler er også monogame, fordi de krever så enormt mye av foreldrene. De må gjerne ha mat flere ganger i timen for ikke å dø. Til tross for fuglene er monogame skjer det, akkurat som i menneskeverden, flere sidesprang.Anonymous poster hash: ecaab...00b Har også biologi studiepoeng. Det var to ting vi ble bedt om å ikke bruke kunnskapen vår til. 1. bevise skapelsesprosessen. 2. si at mennesker er sånn og sånn! Mennesker overlater jeg til de som kan det som har sullet rundt på HF. Merkelig at de får så gode jobber innen pr og info Mye naturvitenskap ikke kan si om mennesket! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Men innlegget ditt sier en del om deg som menneske ;-)Å? hva tenker du på? Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Kunne ikke dy meg.Eks. 1: For å immøtegå mitt utsagn, sier du at du 'må le litt' og slår i bordet med utdannelsen din (hersketeknikk).Eks 2: De som tar humanistiske fag, 'suller rundt' , de har altså ikke noen 'ordentlig' utdannelse, og det er merkelig at de får seg gode jobber.Vitner vel om en litt ovenfra-og-ned-holdning, kanskje?Eller kanskje du bare liker å slenge med leppa for å få i gang en diskusjon. I så fall foretrekker jeg sistnevnte variant. Får å kjøre stilen helt ut burde jeg si første. Huff det er nr 2. Men jeg hersket da ikke så mye? Mange gode HF folk da, selv om de ikke kan naturfag som jo er vitenskap Anonymous poster hash: 8ef2f...b48 Synes ikke din kunnskap om mennesker sammenlignet med aper i bur er veldig naturvitenskapelig... Anonymous poster hash: 996ff...999
Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #25 Skrevet 2. april 2014 Mennesket og aper, jo det er naturvitenskapelig bevist gjennom evolusjon at vi stammer derfra. Men religiøst er det ikke slik! Anonymous poster hash: 8ef2f...b48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå