Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da er jeg kommet så langt i prosessen og negative tester at vi vurderer et forsøk utenfor Norge.

Hvor har du vært?

Fornøyd?

Pris (med alt inkludert)?

Etter x antall avbrutte og negative forsøk tror jeg at vi må ta oss et forsøk privat før vi evt. tar det siste ferskforsøket i Norge igjen. Kjenner at hele vår prosess har vært en test i fra klinikkens del og nå vil vi til noen som ikke tar inn pasienter på samlebånd.

Anonymous poster hash: 0a297...575

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144131931-fors%C3%B8k-i-utlandet-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat vært igjennom et forsøk i Danmark. Vi var på Ciconia i Århus og vært veldig fornøyd med hele opplegget vi har hatt. Test dag den 7, da får vi vite om vi klarte det på første forsøk eller om vi må prøve igjen i Mai:)

Fikk ut 17 egg, Overstimulert, men 9 overlevde og det er vi fornøyd med. Men anbefaler de iforhold til å bli sett, hørt på, de tar vare på deg osv.

Vi har vært hos Copenhagen Fertility Center i DK. Før vi dro dit første gang hadde vi hatt tre offentlige forsøk her hjemme og tre private forsøk i Uppsala uten å bli gravid. Jeg ble gravid på første forsøk ved CFC og derfor veldig fornøyd :-) Jeg hadde nok samlebåndsfølelse når vi var der, men syntes likevel at de virket dyktige og legen var hyggelig. Jeg har nå hatt fem nye forsøk der og er endelig gravid igjen. Samme følelse. Ved ett av forsøkene ble vi invitert inn på personalrommet på wienerbrød etter uttaket :-) Det var lørdag og veldig stille på klinikken. De har akupunktør, så man kan få akupunktur i forbindelse med tilbakesetting.

Jeg vil anbefale maigaard klinikken i Århus. Blir godt tatt vare på. Ingen samlebåndfølelse, har aktupuktørmuligheter, vant til norske pasienter og har avtaler med gynekologer i Norge. Jeg er på rugedag 12 i dag etter å ha satt inn to fine egg. Har fått bedre kvalitet på eggene mine etter jeg begynte der.

Vi har ikke hatt noen forsøk i det offentlige her hjemme. Vi tilhører Maigaard i Århus, Danmark. De er veldig flinke og raske med å svare på alle forespørsler, både på mail og telefon. Jeg fikk ikke noe samlebåndfølelse der og de tok seg god tid ved alle undersøkelser og ved uttak. Det er en ganske liten klinikk så vidt jeg har forstått det og det ser ut til at det bare er en god ting. De er fleksible på tid og sørger for at du alltid har all av informasjon du trenger og ønsker.

Vi er veldig fornøyd tross at begge forsøkene har blitt avbrutt. Det har ingenting med klinikken å gjøre.

Vi betaler ca 49 000 (ICSI) for alt, dvs. to avbrutte forsøk og tre forsøk. Så kommer medisiner i tillegg, og det varierer hvor mye man må bruke på det. Foreløpig har vi brukt ca 14 000 etter de to avbrutte. Reise er avhengig av hvor du bor og hvordan du reiser. Vi beregner ca 7000 der per forsøk, men det er fordi vi har lang reisevei.

Endret av klishe89

Vi har ikke hatt noen forsøk i det offentlige her hjemme. Vi tilhører Maigaard i Århus, Danmark. De er veldig flinke og raske med å svare på alle forespørsler, både på mail og telefon. Jeg fikk ikke noe samlebåndfølelse der og de tok seg god tid ved alle undersøkelser og ved uttak. Det er en ganske liten klinikk så vidt jeg har forstått det og det ser ut til at det bare er en god ting. De er fleksible på tid og sørger for at du alltid har all av informasjon du trenger og ønsker.

Vi er veldig fornøyd tross at begge forsøkene har blitt avbrutt. Det har ingenting med klinikken å gjøre.

Vi betaler ca 49 000 (ICSI) for alt, dvs. to avbrutte forsøk og tre forsøk. Så kommer medisiner i tillegg, og det varierer hvor mye man må bruke på det. Foreløpig har vi brukt ca 14 000 etter de to avbrutte. Reise er avhengig av hvor du bor og hvordan du reiser. Vi beregner ca 7000 der per forsøk, men det er fordi vi har lang reisevei.

Har de gitt deg noen innspill hva som må gjøres for at du får gjennomført neste runde?

Annonse

Vi var i Tyskland på Pro-Kindwunsch i Mönchengladbach.

Hadde innsett av to blastoer og er nå gravid på første forsøk. Svigerinnen min ble også gravid på første forsøk der. Det beste er at uttaket skjer i narkose.  :laugh:

Vi har betalt nærmere 50000,- inkludert medisiner til nå. Dessverre snakker hverken jeg eller mannen min tysk, men legene snakker engelsk og en av sykepleierne er veldig flink i engelsk. De er opptatte av at man skal forstå og det er opplæring i sprøytestikking osv. 

Selve IVF kostet bare 1800 euro, så kommer 250 euro til narkoen og 200 euro for å dyrke til blasto osv. I tillegg går både egg, sperm og sædvæsken gjennom omfattende testing i forhold til i Norge. De tar også nye blodprøver for Hiv, hepatitt osv selv om man sender ned nye resultater fra Norge. De gikk også gjennom journalen min fra Norge før vi kom ned og så på medisindoser og type osv i forhold til egg ut og hvordan det gikk med eggene. Så alt dette har egne kostnader utenom de over. I tillegg tar de ekstra betalt for telefon osv. 

Man får litt 50-talls følelse når det kommer til forholdet mellom pasient og lege og de bruker ikke ultralyd ved selve innsettingen. Derimot bruker de ultralyd rett før og måler lengden til livmoren innvendig så bruker de et rør på en sprøyte som eggene hentes opp i og på dette røret kan de se hvor langt inn de går før de sprøyter inn eggene. Måtte så ligge og hvile et kvarters tid.

I tillegg har de ansvaret for pasienten så lenge som man er under behandling hos dem og de vil derfor at man ikke reiser hjem men blir i Tyskland under behandlingen. Vi var heldige og kunne bo hos familie.

De gentester også både egg og sperm hvis man har problemer, noe vi slapp men de holdt muligheten åpen for oss. 

Alt i alt tok vi kontakt med dem på epost. Sendte deretter ned journalen vår og i tillegg svaret på nye blodprøver, særlig amh er de opptatt av. To uker senere hadde vi time hos dem og jeg fikk mensen dagen før, skulle egentlig ikke ha den før noen dager senere. Dermed ble det oppstart samme dag som vi ankom fra Norge. 9 dager senere ble det uttak og så innsett etter 5 dagers dyrking. Man må ha minimum 4 befruktede egg hvis man skal få blasto dyrking. Jeg fikk ut 6 egg, 4 ble befruktet og 2 overlevde til blasto og ble satt inn :wub:  

Apoteket ligger ved siden av og det er en minibank lenger ned i gata hvis man har trøbbel med å bruke de norske kortene i butikkene. Klinikken vil ha kontant betalt av de 1800 og 250 euro på uttaksdagen. Gjelder alle også tyskerne. 

Lykke til!

Hei krepsen79, hvis jeg ikke blir gravid på 3-packen vi har kjøpt så kommer vi til å prøve utlandet. Synes det høres veldig bra ut der du har vært og de virker veldig nøye. Lurte på om de ville man skulle være i Tyskland fra man begynner m stimuleringen og frem til positiv test, eller hvor lenge ville de man skulle være der? De 50000 er det kun 1 forsøk eller er det for 3-pack? Hvor mange forsøk har du hatt før du prøvde Tyskland?

Endret av Opp

Hei Opp, kun et forsøk, men de fleste av kostnadene er ekstra ting som man slipper de neste gangene. Ekstra sjekk av egg, sperm, blodprøver, gjennomgang journal fra Norge.

Jeg måtte bli i Tyskland under stimuleringen og til innsett. Jeg fløy hjem til Norge samme dag som innsett.

Jeg har hatt et IVF forsøk og deretter 4 fryseforsøk her i Norge.

Har hørt om andre land hvor man får en del penger igjen hvis man ikke blir gravid. Spania blant annet kan man få slike garantier men det er nok endel ting som må oppfylles da.

• 2 uker senere...

Vi har vært hos Copenhagen Fertility Center i DK. Før vi dro dit første gang hadde vi hatt tre offentlige forsøk her hjemme og tre private forsøk i Uppsala uten å bli gravid. Jeg ble gravid på første forsøk ved CFC og derfor veldig fornøyd :-) Jeg hadde nok samlebåndsfølelse når vi var der, men syntes likevel at de virket dyktige og legen var hyggelig. Jeg har nå hatt fem nye forsøk der og er endelig gravid igjen. Samme følelse. Ved ett av forsøkene ble vi invitert inn på personalrommet på wienerbrød etter uttaket :-) Det var lørdag og veldig stille på klinikken. De har akupunktør, så man kan få akupunktur i forbindelse med tilbakesetting.

Heisann!

Koster den akupunkturen noe ekstra eller er det inkludert i prisen?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...