Gå til innhold

Ugghh...halsbrann!! Tips?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det er en sliiiiitsom plage, sliter veldig med det selv også og det samme gjorde jeg forrige svangerskap. Det er ikke noe som hjelper så veldig, men å ligge på venstre side lindrer litt. Unngår brus, te, kaffe, banan, sjokolade, mat laget med tomat og mat med mye krydder. Små, hyppige måltider med mild, lett mat og drikke lite av gangen. Jeg spiser så lite og lett etter 19 om kvelden og dagens siste måltid er som regel en skål med havrefras og soyamelk. Det er også litt hjelp i å holde fordøyelsen i gang med fiber slik at man ikke blir forstoppet da dette øker trykket oppover og gir mer halsbrann. Spiser 2-3 Gaviscon tabletter når det står på som verst, det lindrer litt i allefall.

Melk er bra brannslokknig, men også desverre slimdannende.. Ellers hjelper både nøtter og gulrøtter som et slags lokk, samme med melkesjokolade og lovehearts. Men alt dette er mest brannslokknig for meg! Gaviscon er en god redning, som jeg alltid har med meg :D ellers tar jeg en tablett 150mg Zantac (resept fra fastlegen) hver kveld, og det har vært min beste redning for nattesøvn i slutten av alle mine svangerskap!! :)

Annonse

Sliter med det jeg også, går hardt utover nattesøvnen. Nyco hjelper, og mandler.. Jeg har ikke prøvd noe syrenøtraliserende medisiner enda, men det er neste steg.. Det et forferdelig frustrerende..Men disse rådene med is og sjokolade skjønner jeg ikke helt hvor kommer fra. Sukker er ekstremt syredannende og selv om det kan lindre der og da blir det som å helle bensin på bålet etterhvert.. Jeg spiste både sjokolade og vaniljeis i går, ikke fordi jeg trudde det hjalp, men fordi det var dessert... og det var så vondt at jeg kastet opp senere på kvelden. Så IKKE gjør det..

Gaviscon er jo helt forferdelig å få ned, jeg sverger til Novaluzid! Love Hearts funker der og da, men er ikke akkurat å regne som medisin om du faktisk har ordentlig halsbrann ;) 

Nøtter funker litt på meg, så har prøvd å spise litt på kvelden så jeg ikke skal våkne igjen med en gang jeg har sovna. Og også litt Litago sjokomelk...

Uff, halsbrann er kjempeubehagelig! Mandler og melk hjalp meg mye. For å unngå halsbrann om natten hjalp det meg å legge en ekstra pute under hodet så jeg kom litt høyere. Et alternativ kan være å heve hodeenden på sengen. På denne siden er det forresten mange andre gode råd for halsbrann: http://www.myiglo.com/gravid/helse/symptomer-og-lindringer/halsbrann/ Lykke til, håper du finner noe som hjelper for deg :)

Anonymous poster hash: bb430...850

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...