Gå til innhold

Skatt på uføretrygd?? Jeg fikk min første utbetaling i dag,og var trekt 36 %. Skal jeg virkelig skatte mer av uføretrygd enn vanlig lønn?U/I

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Anonymous poster hash: aec44...98d
Skrevet

Du skatter ut fra forventet inntekt, formue, betalte gjeldsrenter etc. Veldig rart at du betaler mer skatt enn du gjorde da du mottok vanlig lønn, men du skal heller ikke trekkes mindre.

Skrevet

Jeg trekker ikke noe skatt. Men har grunnsats på 14.000

Anonymous poster hash: 2f082...e5c
Skrevet

Jeg tror jeg betaler rundt 25% skatt på aap. Men har opplevd at nav har rotet med skattetrekket tideligere, glemt å trekke skatt osv. Så det kan lønne seg å ta en telefon for sikkerhets skyld.

Anonymous poster hash: 48ffc...94b
Skrevet

Det kommer jo an å hele økonomien din. Har du rapportert inn riktig for dette året da?

Anonymous poster hash: 5c94f...d22

Skrevet

Da har du kanksje ikke levert inn del 1 av skattekortet? Del to er stort sett 36%. Det er ditt ansvar å levere riktig skattekort

Anonymous poster hash: eac1f...821
Skrevet

Om du jobber ved siden av, så skattes ytelser fra nav som om det var arbeidsgiver nr.2, og dermed på prosent og ikke tabell.

Anonymous poster hash: ffded...0fd
Skrevet

Man levere ikke skattekort lengen:) Så er nok ikke hennes skyld, ta en telefon du.

Anonymous poster hash: 5eac1...854
Skrevet

De trakk 35 % av sykepengene mine den første måneden også, men trekker riktig nå...

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Da skal jeg ringe å sjekke opp dette i dag :-)

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Da skal jeg ringe å sjekke opp dette i dag :-)

Dette jobber jeg med! ;) Det er ikke riktig. Du er helt sikkert registrert med del 2 av skattekortet. Altså NAV står som bi-arb.giver. Vare ring så fikser vi dette.

Anonymous poster hash: 2fd74...8f7

Skrevet

Som ufør skal du ha et særfradrag for lav skatteevne, så uføre betaler veldig lite skatt (tror særfradraget er på rundt 40.000) Tror faktisk mannen din har krav på et fradrag han også fordi han forsørger en ufør ektefelle.

Jeg ville tatt en telefon til skatteetaten og justert skatten, også tatt en telefon til nav etterpå for å forsikre om at de har riktig skatteprosent. Alle som betaler ut lønn plikter å sjekke skattekortet via skatteetaten hver eneste måned før de kjører ut lønningene, så man kan egentlig justere skatten når som helst uten å levere noe skattekort eller si ifra, arbeidsgiver skal sjekke det hver måned.

Anonymous poster hash: 55145...3a1
Skrevet

Jeg har også uføretrygd og betalte også 36% i fjor, det som er bra med det er at du får igjen alt på skatten neste år. Jeg fikk tilbake 34.000 i år.:)

I år betaler jeg kun 7 %.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...