Gå til innhold

Skremt av nyhetene...

Anbefalte innlegg

Klarte selvfølgelig å få med meg nyhetene idag. Det var en reportasje om flittig bruk av riestimulerende middel (drypp) og risikoen ved bruk av dette. Samtidig dro de opp 3 tilfeller der 3 gravide som tidligere hadde hatt keisersnitt fikk livmoren sin revnet under neste fødsel (vaginal). Kjenner jeg blir småkvalm... er jo godt over snittet bekymret fra før og da hjalp ikke dette. Jeg venter nr 2. Nr 1 lå i seteleie og jeg ble overtalt til å prøve vaginal setefødsel. Det gikk som det måtte gå. Ble hastesnitt. Ikke noe hui og hast og ting gikk forholdsvis kontrollert og rolig for seg og jeg har heldigvis ingen etterreaksjoner utover en nylig tilkommer redsel for å tvinges gjennom en vaginal fødsel når det er en større sjanse for at livmoren kan revne pga tidligere keisersnitt...

Er det noen andre her som har tatt keisersnitt før og venter nr 2? Tenk noe på forløsningmåte?

Jeg håper ikke jeg skremmer noen nå for det er absolutt ikke meningen... Syns jo uansett at det er viktig at denne type informasjon kommer frem så gravide (med risiko) ikke må gå igjennom noe de ikke trenger evt ønsker.

Noen tanker?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144131827-skremt-av-nyhetene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg også har vært passe skremt en stund allerede. det er fordi jeg også hadde hastekeisersnitt for 9 mnd siden. og ble passe overrasket over å være gravid igjen når mini var under 4 mnd. her blir det bare 1 år mellom barna, og det er ikke å anbefale å bli gravid igjen så raskt etter keisersnitt sies det, med tanke på at livmor kan revne.

Jeg har blant annet fått beskjed av jordmor at jeg må prøve å unngå å ha noe særlig med kynnere fremover. som om det er så lett.

Og jeg blir visst kalt høyrisikopasient.
gudene vet hva jeg bør gjøre, prøve å få keisersnitt igjen? Men med terminer som spriker med 14 dager vil sikkert fødselen starte før tildelt tid. (prematur baby forrige gang, i følge u. term)

Å lese de nyhetene der gjør ikke saken særlig mye bedre for meg i hvertfall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...