Gå til innhold

Når begynte din baby å få lengre soveperioder om natten?

giraffen1902

Anbefalte innlegg

Og når begynte dere med leggerutiner?

Vesla på 6 uker har tulla mye om natten i det siste. Sliter med å sovne om kvelden og vil ikke sovne etter nattmating. Men er vel for tidlig å prøve seg på rutiner?

Har foreløpig lagt ho samtidig som meg, men bruker et par timer på å få ho til å sovne skikkelig. Noen ganger så sover hun 2-3 timer på ettermiddagen/kvelden, kan kanskje være derfor?

Men burde vel ikke vekke en baby som sover heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rundt 8 uker her...sov fra 23 - 03/04, så mathver 3 time etter det ca :) de vet ikke forskjell på natt og dag når de er så små og det er nok nytteløst og prøve å få til rutiner så tidlig, babyen burde få regulere slvn selv. Det går seg til rundt 3mnd. Det gjorde det her hvertfall :) begynte meg leggerutiner da han begynte å legge seg tidlig, som var ved 10 uker ca. Legger seg rundt 18.30-19.30 hver kveld. Går på badet sånn 17.45, spiser ca 18. Ser litt barnetv, leser bok på senga ca. 18.30. Som regel sloknet før 19. Sover da til rundt 04. Men ikke fast når han våkner på natta. Noen ganger 02, andre ganger helt til kl 06.

Endret av Tilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 8 uker tenker jeg, da sov han fra 19 til alt fra 3 til 4 !!!

Før det la han seg ved 20-21 tiden og osv ca 3 timer av gangen gjennom natten.

Men nå er han strax 3 mnd og har begynt å våkne oftere. Legger seg ca 18.30 eller 19 og våkner gjerne kl 24 og kl 3. Tror han strax er klar for no mer mat : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min sov vel lenger og lenger perioder fra hun var ca. 8 uker. Tror hun hadde første natt hvor hun sov helt gjennom ca. 3 måneder gammel. Hun har sovet gjennom (21/22-09/10) siden hun var 4 måneder, nå er hun 6 måneder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nødig ta motet fra deg men...her begynte ikke det før ved 8 - 9 mnd alder. Før den tid måtte jeg legge babyen samtidig med meg, ellers ble det er rabalder uten like. 

Anonymous poster hash: 2066b...f66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge har sove på natta frå dag 1, avbrutt av amming x 3 dei første vekene. Deretter gjekk dei i kvar si retning, eldste vente seg av med nattmat ved 6 veker, yngste byrja å ete heile natta frå ca 2 mnd. Det er først no (4,5 mnd) ho søv natta gjennom utan mat.

Ved ca 2 mnd fekk dei fast leggetid (21 på eldste og 19 på yngste), då dei byrja å bli trøtte på nemnte tidspunkt.

Endret av ★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør dere når de venner seg av med nattmat? Får dere ikke spreng?

Det tok ikkje mange døgna før kroppen skjønte den nye rutina, og tilpassa seg nye betingelsar. Endret av ★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI har innført rutiner fra dag 1, og mine tre barn har alle sovet natta gjennom (12 timer) i strekk innen de har vært 8 uker. Minstejenta er 4 måneder og hun har sovet natta gjennom uten mat fra hun var under 6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...