mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 I det siste har 7 åringen kommet hjem fra skolen og sagt banneord,og sier han har lært det av bestekompisen... Jeg kjenner ikke mammaen kjempegodt,og lurer på hvordan dere ville reagert hvis noen tok en tlf til dere og lurt på om slike ord er ok i hjemmet?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Hvis du hadde ringt meg og spurt om vi synes sånn språkbruk var ok her hjemme trur jeg hadde blitt ganske satt ut, for det synes jeg jo åpenbart ikke, men har en mann som lirer ut av seg en og annen glose som yngstemann har vært flink å plukke opp. (mannen pusser opp kjøkken...)Om han serverer disse glosene videre til kompisene sine er jeg usikker på, men hadde ikke overraska meg. En bekymret mor må gjerne si ifra, så skal jeg forklare problemet. Jeg synes jo heller ikke det er sjarmerende med en gutt på 6 som sier helvete, satan, og faen. Og jobber med saken. Men han har litt hang up.. Anonymous poster hash: 8385d...848
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Hvis denne gutten har storesøsken er sannsynligheten stor for at mor ikke er klar over det. Men ville helt klart tatt en tlf, eller tatt det opp under fire øyne på en vennlig måte. Anonymous poster hash: 6845d...6ad
Gustav Klitt Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Du kan jo strengt tatt løse det uten å ringe noe sted, ved å forklare for sønnen din at det ikke spiller noen rolle hvorvidt kameraten får lov til å banne eller ikke, hjemme hos dere er det ingen som skal bruke slikt språk. Hvis du hadde ringt hjem til meg, så hadde jeg verken blitt sur eller fornærmet, men jeg mistenker at det er fordi svaret ville ha vært at her banner vi ikke. (Mulig jeg hadde blitt arg hvis du ikke hadde trodd meg.)
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. april 2014 Forfatter #5 Skrevet 1. april 2014 Jeg vil selvsagt ta dette med henne på en ok måte,denne kompisen er ett år eldre og har ett litt mer utviklet språk kan man vel si. Dette løser seg nok:-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Barn lærer de mest oppfinnsomme banneord på skolen Min 8-åring har "prøvd ut" et par banneord her hjemme, men skjønte fort etter min reaksjon at slik snakker man ikke her i huset. Samme gutten ble kjempeflau da vi så på 71 grader nord, og de voksne der brukte banneord i fleng. Han lurte på om de voksne på tv'n ikke hadde lært at slikt språk var stygt. Jeg tenker at du kan ikke verne barna fra å lære banning, men du kan lære ditt eget barn hva som er akseptabel talemåte. Anonymous poster hash: 7828d...688
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Jeg jeg vært deg så hadde jeg bare tenkt "jaja" og snakket med sønnen min om at banning ikker er noe fint og det gjør man ikke her hjemme. Kan ikke si at dette er en reaksjon jeg hadde fått,fordi jeg banner selv... Anonymous poster hash: eff69...2ac
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. april 2014 Forfatter #8 Skrevet 1. april 2014 Ja,satser på at dette er noe som går over.... men ja,de plukker opp mye rart
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #9 Skrevet 1. april 2014 Kjekt å kan skylde på andre;-) Mitt barn har også lært mange banneord. Forskjellen er at han ikke bruker dem;-) Anonymous poster hash: 7dc80...e20
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #10 Skrevet 1. april 2014 Jeg hadde ikke ringt moren. Mine barn får beskjed om at sånt språk godtas ikke her, samme sier jeg til vennene deres som banner her. Ofte kommer barn hjem og vil teste ut hvordan foreldrene reagerer, hvis man ikke gir det så mye oppmerksomhet går det somregel over Anonymous poster hash: 917bd...d38
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #11 Skrevet 1. april 2014 Banning er noe alle barn bør lære. Deretter bør de lære å begrense bruken til tilfeller der banning fungerer godt. Det er ikke så enkelt å lære for alle og spesielt med din sønn må du nok regne medcå bruke litt ekstra tid på det. Anonymous poster hash: c3ce4...cfd
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. april 2014 #12 Skrevet 1. april 2014 Jeg ville ikke ha ringt. Det er egentlig revnende likegyldig om banning er ok andre plasser, her er det ikke akseptabelt. Om du hadde ringt meg hadde jeg nok blitt litt lei meg, ettersom gutten min ofte blir syndebukken selv om han er alene.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. april 2014 Forfatter #13 Skrevet 1. april 2014 Ja han vet at det ikke er lov i teorien,det bare skjer noen ganger sier han... Vi får bare fortsette å forklare at slikt ikke er ok
samlex Skrevet 1. april 2014 #14 Skrevet 1. april 2014 Ville nok bare tatt det med mine egne barn jeg også. De kommer til å lære så mye rart ute blant folk, at å begynne å ringe tror jeg blir en meget stor jobb😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå