Gå til innhold

Dagens smell i trynet....

Anbefalte innlegg

Da har jeg og mannen vært til samtale hos legen og samtalen endte ikke helt slik jeg hadde sett for meg....

Vi fikk en god forklaring på hva som gikk igjen ved hvert forsøk. De få eggene som lar seg befrukte får alltid for mange kjerner. I følge legen kan det være tegn på at jeg og mannen ikke er den perfekte kombinasjonen. De anbefalte oss å ikke gå igjennom flere forsøk da de ser at sannsynligheten for å oppnå svangerskap er utrolig liten. Vi ble anbefalt egg/sperm donasjon, men dette er ikke et alternativ for oss.

Dette var knusende informasjon for oss og fortsatt skjønner vi ikke helt hva som skjer...

Så nå takker vi for oss. Vi orker ikke mer. Vi velger å ha såpass tro på legene og velger heller å fokusere på andre ting. Kanskje det kommer barn en gang i fremtiden på en eller annen måte.

Vil takke alle her inne for enorm støtte. Og masse lykke til til dere andre.

Stor klem fra

FruRikstadPfefferkorn

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144131781-dagens-smell-i-trynet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh huffameg for en utrolig trist nyhet å få :(

Skjønner at dere er lamslåtte, slitne og vil fokusere på andre ting fremover nå.
Husk å ta godt vare på hverandre og kjærligheten, jeg ønsker dere en lys fremtid sammen, og hvem vet hva som vil skje...

Klemmer fra Pion

Ånei.huff så utrolig fæl smell i trynet å få ja! Håper likevel dere får et hjemmelaget mirakel en gang i fremtiden <3 . Ta vare på hverandre og håper dere kommer dere gjennom dette om ikke så lenge og kan se fremover og likevel glede dere over livet sammen og at dere blir en familie på en eller annen måte til slutt. Stor medfølelse og klemmer til dere begge <3 !

Annonse

Ånei.huff så utrolig fæl smell i trynet å få ja! Håper likevel dere får et hjemmelaget mirakel en gang i fremtiden <3 . Ta vare på hverandre og håper dere kommer dere gjennom dette om ikke så lenge og kan se fremover og likevel glede dere over livet sammen og at dere blir en familie på en eller annen måte til slutt. Stor medfølelse og klemmer til dere begge <3 !

For en grusom beskjed å få! Håper du har god støtte rundt deg i disse dager.

Føler virkelig med deg.

Kan jo være at en annen klinikk kan se litt annerledes på situasjonen. Dere har tross alt klart å få til et innsett:-)

Ikke gi opp drømmen om familie! Kan være dere får en positiv overraskelse på ett eller annet vis:-)

-Man vet aldri hva som kan skje...

(Mener virkelig ikke å være en kvalm optimist, så håper ikke du føler at jeg ikke ser hvilken sorg en slik beskjed medfører.)

Ønsker deg lykke til videre!

Kjære deg. Føler med deg og mannen din, og finner egentlig ikke ord.... For hva kan man vel egentlig si til noe sånt :( håper dere finner lykken i livet på en annen måte, for den finnes absolutt der ute. Jeg slutter aldri å tro på mirakler, så hvem vet hva som kan komme til dere. Trøsteklem

Så utrolig trist å høre. Jeg føler virkelig med dere. 

Vi dro til Tyskland fordi vi var redd eggene ikke delte seg rett. Der sa de at 2 første dagene er det kun mine gener som bestemmer hva som skjer deretter slås genene til mannen på. Her gikk ting ofte galt.

De ville først prøve et forsøk og dyrke til blasto for å se hva som skjedde med eggene og hvis noen overlevde så ville de sette inn dem. 2 egg ble ikke befruktet. 2 egg delte seg feil, med alt for mange kjerner, mens to egg klarte seg til blasto og ble satt inn. Nå er jeg gravid.

Hvis ingen av eggene hadde klart seg så ville de ha gentestet både sperm og egg for å finne ut til grunnen og se om det var noe som kunne bli gjort.

Vi sendte journalen vår først til dem og så sa de at de ville prøve. Det er for øvrig mye mer testing av både sperm og egg ved vanlige forsøk også enn her i Norge. Prisen er omtrent som et norsk forsøk, kanskje litt dyrere. Tror vi er oppe i 40-45000,- inkludert medisiner. I tillegg kommer reise og opphold der nede. De vil helst ikke at man reiser hjem underveis i forsøk men er tilgjengelig til å komme raskt hvis noe skjer.De er nemlig ansvarlig for helsen vår mens vi er pasient der.

Som sagt så er det dyrt å gå til Tyskland, men både mannen min og jeg var enige om at det ikke ville bli flere forsøk her i Norge. Det skjedde liksom ingenting fra gang til gang her.

Ønsker dere lykke til i fremtiden og håper at dere uansett finner en løsning som dere kan leve med sammen.  :hug:

Føler med dere! Men jeg synes forklaringen dere fikk var litt tynn? At dere "ikke er en god match" forklarer jo ikke så mye. Hvorfor er de for mange kjerner? Er det sæden eller eggene som ikke er som de skal? Kan man gjøre PGD-forsøk, dersom det er genetiske problemer her? 

Forstår godt at dere har fått nok. Ønsker dere masse lykke til videre, om det blir barn på et vis eller ikke - dere har i alle fall gjort en skikkelig solid innsats. På et tidspunkt må man jo bare si at nok er nok. 

Annonse

Tusen takk alle sammen for trøstende ord. Kommet over det verste sjokket og holder fokus på litt andre ting nå.

Jeg synes helt klart at forklaringen var vel tynn, så jeg tror kanskje jeg kommer til å ta turen til mannens fødested Tyskland slik du Krepsen79 gjorde. Din historie gav meg et håp. Tror vi skal sende journalen vår til en klinikk i Tyskland. Hvor i Tyskland har dere vært?

På Ullevål mente de at det var eggene mine som var problemet, men det ble kun ren gjetning da de ikke kan teste egg og sperm slik de gjør andre steder i Europa.

Jeg får uansett mer enn nok å gjøre i tiden fremover. Skal jo åpne neglstudio. Så blir nok uansett ikke en tur til Tyskland før sommeren neste år.

Takk igjen for utrolig støtte! Det er bare flotte damer her inne♥

Endret av FruRikstadPfefferkorn

Tusen takk alle sammen for trøstende ord. Kommet over det verste sjokket og holder fokus på litt andre ting nå.

Jeg synes helt klart at forklaringen var vel tynn, så jeg tror kanskje jeg kommer til å ta turen til mannens fødested Tyskland slik du Krepsen79 gjorde. Din historie gav meg et håp. Tror vi skal sende journalen vår til en klinikk i Tyskland. Hvor i Tyskland har dere vært?

På Ullevål mente de at det var eggene mine som var problemet, men det ble kun ren gjetning da de ikke kan teste egg og sperm slik de gjør andre steder i Europa.

Jeg får uansett mer enn nok å gjøre i tiden fremover. Skal jo åpne neglstudio. Så blir nok uansett ikke en tur til Tyskland før sommeren neste år.

Takk igjen for utrolig støtte! Det er bare flotte damer her inne♥

Jeg heier på deg FruRikstadPfefferkorn :tommelopp: 

Vi har selv prøvd i tilsammen 7år nå...slitsomt for både kropp og sjel!

Men alle prøvere her inne SKAL lykkes til slutt-det har jeg bestemt :fnise:  :jepp: 

Hei,

Vi var i Mönchengladbach rett utenfor Düsseldorf.

http://www.kindwunsch.de/ 

Både svigerinnen min og jeg ble gravide på første forsøk der. De tester mye mer grunnet krav i lover og har også lov til å teste mye mer som gener og slikt i Tyskland.

Lykke til videre! :tommelopp:  :hug: og lykke til med åpningen av Neglestudio!

Hei,

Vi var i Mönchengladbach rett utenfor Düsseldorf.

http://www.kindwunsch.de/

Både svigerinnen min og jeg ble gravide på første forsøk der. De tester mye mer grunnet krav i lover og har også lov til å teste mye mer som gener og slikt i Tyskland.

Lykke til videre! :tommelopp::hug: og lykke til med åpningen av Neglestudio!

Da skal vi ta kontakt med dem. Bare vente litt nå kjenner vi.

Og takk! Blir veldig spennende å åpne salong :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...