Anonym bruker Skrevet 2. april 2014 #51 Skrevet 2. april 2014 Hei. Jeg jobber i barnehage. På småbarnsavd, barna her er fra 10 mnd til runt 24 mnd. Nå har jeg ikke lest alle svar og tilbakemelddingen altså. Jeg har selv barn, som begynte i annen bhg når de var 18 mnd. Personlig synes jeg du skal takke ja til plassen. For da har du den iallefall. Så små barn som ditt barn, 14 mnd har det stort sett svært bra i bhg. Spesielt dersom de er i en tilrettelagt avd. Vi delte vår småbarns avd i to vi, 10 mnd opp mot 24 mnd, og så 24 mnd opp mot 36 mne. Litt varierende i forhold til når på aåret de er født. Men det fungerer såå bra å ha 1 åringene for seg selv, og 2 åringene for seg selv. For det er så stor forskjell i sovebehov, og spisebehov, og ute-tid behov og leke behov i disse to gruppene. 1 åringen våre er stort sett veldig trygge og gode. Noen er utrygg mer enn andre,slike er vi alle forskjellige, så også barna. Vi er godt bemannet og hverdagen består av å være trygge stabile og gode omsorgspersoner. Og barna,de trives, de elsker de andre barna, og de koser seg virkelig. Erfaringsmessig er det ikke lurt med halv plass, for da blir det for lite kontunitet, og for mye friperioder, ny tilvenning hver uke. De fleste har det faktisk best om de er der hver dag. Heller kortere dager. Men kom om morran, få inn leveringen, og hent heller tidligere. Så velg helst 100%. Du er ingen dårlig mor forde. Send din lille diamant i bhg du. Spesielt dersom barnehagen er en barnehage med småbarnsavdeling. Kontakt barnehagen, snak med dem, fortell dem at du er usikker, og spør hvordan rutinene deres er. Har de rom for individuelt å se barna, har de mulighet til å la barna spise når de trenger det? Eller er de rigid fastlåst til at ALLE MÅ spise da og da, og at alle må legge seg da og da? Lar de barna få ett fang å vokne på? Slike ting er kjempeviktig. Jeg jobber for øvrig i montesorri barnehage. Anonymous poster hash: f1546...b8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå