Gå til innhold

Uke 31, plager i beina + sterke kynnere.

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg er førstegangsgravid og derfor så er jo alt selvfølgelig veldig nytt! Derfor lurer jeg på om noen her inne kjenner seg igjen i dette jeg opplever nå i graviditeten, og vil komme med noen råd :-)

Jeg opplever å ha veldig vondt i "lyskene" mine på innsiden av begge lårene. Det er absolutt aller værst på høyre siden, men i det siste så har det begynt på venstre siden også. På venstre siden gjør det også vondt/er ømt nedover låret og helt ned til leggen. Dette er da på fremsiden av låret og ikke i "rett linje" fra lysken. Føles ut som jeg har trent beina mine noe veldig! Men det har jeg ikke gjort.. Så jeg vagger mildt sagt nå! Vil bare nevne en ting til, og det er at når jeg snur meg i senga så knaser det skikkelig i korsryggen! Jeg tar alltid pause midt i "rullen", før jeg snur meg helt rundt. For det kommer ca 10 knekkelyder på en gang:P 

Slik jeg har forstått det ved hjelp av "Dr.google" så har dette noe med bekkenet eller symfysen min å gjøre? 

Er det vits i å få hjelp for dette nå, når jeg er komt til uke 31? Eller er det bare å ta det med ro, så blir det sikkert normalt igjen rett etter fødsel?

Til en annen sak: Jeg er plaget med noe jeg ser på som sterke kynnere. De kommer når jeg går i trapper, går tur med hunden, vasker, reiser meg opp osv..

Jeg våkner også av og til på natten av knallhard mage og tak i ryggen. Er det noe man kan gjøre for å begrense kynnere??

Jeg får også noen "kynnere-lignende" tak i magen når jeg sitter på do.. Dette er litt flaut, men når jeg skal gjøre "nr.2" så får jeg det ikke ut for jeg får noen intense kramper i magen med en gang jeg prøver. Da må jeg bare gi meg, og prøve igjen ved neste anledning. Det blir på en måte som om kroppen stopper meg for å få det ut. Har noen opplevd dette før? Jeg har heller ikke hatt hard mage når det har skjedd. Dette begynte forresten for ca 1uke siden, rett etter jeg kjente at babyen begynte å kun sparke hardt i fra seg med ribbebeina mine. Så jeg er ganske sikker på at gullet ligger med hodet ned i bekkenet nå å styrer på.

Jeg har spurt diverse damer i familien min om plagene jeg har nå, men det er ingen som har opplevd det før. Så om noen har opplevd noe lignende før her inne - Så blir jeg veldig glad for å høre deres erfaringer:)

Anonymous poster hash: be2ff...647

Fortsetter under...

Jeg er også førstegangs og har relativt kraftige kynnere. De kan være litt plagsomme når jeg er ute og går siden jeg blir tvunget til å gå sakte eller i verste fall stanse helt opp. Det kjennes ut som strekk, eller litt stikkende smerter. Har blitt vekket av dem om natten også. De fleste av kynnere gjør det ikke noe vondt for meg da, mesteparten av tiden bare kjenner at bare at magen strammer seg og blir hard. Er i uke 30 nå, har hatt det sånn i mange uker alt.

Har ingen råd til deg annet enn å ta det med ro? Vet det er vanskelig. De sier jo dessuten at det er bare sunt å trimme, og at det er helt naturlig med kynnere og at livmoren skal trene seg opp til fødselen..

Anonymous poster hash: 2be8d...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...