Gå til innhold

Sliten psykisk..

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 16, med baby nr 2. Blir 23 år selv til sommeren, så er ganske ung selv. Mamma fikk nettop vite om graviditeten, og hun er rimelig tilbakeholden overfor meg. Var nedom dem på søndag og ville hente noen ting sønnen min hadde liggende hos dem. De kom hjem akkurat i det vi skulle dra, men jeg bestemte meg for at jeg ville prøve å snakke med henne for å se hvordan hun ville være mot meg. Men hun bare overså meg, og ville ikke snakke til meg. Sønnen min hilste hun på, men alt jeg sa til henne bare overså hun. Ikke vil hun svare meg på telefonen og ikke på meldingene jeg sender henne heller. Å gå gravid skal liksom være koselig og noe å glede seg over, men jeg merker at dette er vanskelig å takle. Graviditeten et ikke like koselig når ikke min egen mor vil prate med meg en gang lengre pga den.. hva hadde dere gjort i en lignende situasjon? Jeg er bare 23 år, men det er ikke akkurat sånn at vi sitter elendig i det. Vi har begge jobb, jeg er ferdig utdannet og vi har inntekt nok til at vi klarer oss og vel så det. Aner ikke hva jeg skal gjøre, og merker det er vanskelig :(

Anonymous poster hash: c8bbe...02f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144131704-sliten-psykisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare gi deg en god klem, hørtes ut som en trasig situasjon.. Har dessverre ikke noe godt råd å komme med..

Anonymous poster hash: dbc99...b0c

Tusen takk :) ja, er ingen koselig situasjon.. kjenner jeg trenger mammaen min som jeg hadde sist, så håper virkelig hun kan komme over det og støtte meg denne gangen også..

Jeg hadde trukket meg, og familien min unna til Mora "mi" hadde blitt voksen.

Synes ikke noe om den oppførselen, og det gjør jo ikke deg noe godt når du er gravid med hormoner.

Sønnen din kan få med seg mere enn det Mora de, og du tror å han har ikke godt av å se Mora si bli behandlet på den måten. Styr unna å la Mora de komme krypende når hun har innsett at det er ditt liv, og ditt valg.

Varme klemmer fra Lykkespiren :)

Kan vell tilføre at jeg selv måtte trekke meg unna Min Mor som prøvde å gjøre alt for å overbevise meg om å ta abort da jeg ble uplanlagt gravid på p-piller med første mann. Hun lærte fort at hun skudde meg fra seg, og at det var mitt/vårt liv. Ikke hennes!

Synes ikke noe om den oppførselen, og det gjør jo ikke deg noe godt når du er gravid med hormoner.

Sønnen din kan få med seg mere enn det Mora de, og du tror å han har ikke godt av å se Mora si bli behandlet på den måten. Styr unna å la Mora de komme krypende når hun har innsett at det er ditt liv, og ditt valg.

Tusen takk for gode råd :) jeg sa til henne i dag når hun ikke svarte meg på melding som vanlig at nå har jeg gjort mitt for å ha et forhold oss i mellom, så nå får det være opp til henne.. kommer ikke til å prøve på noe mer kontakt før hun kan komme til meg og være en voksen person. Utrolig sårende at min egen mor skal være på denne måten, fordi jeg velger å få et barn til. Fant ikke ut av det før jeg hadde passert 14 uker, men syns likevel hun kan støtte meg..

Annonse

Tusen takk for gode råd :) jeg sa til henne i dag når hun ikke svarte meg på melding som vanlig at nå har jeg gjort mitt for å ha et forhold oss i mellom, så nå får det være opp til henne.. kommer ikke til å prøve på noe mer kontakt før hun kan komme til meg og være en voksen person. Utrolig sårende at min egen mor skal være på denne måten, fordi jeg velger å få et barn til. Fant ikke ut av det før jeg hadde passert 14 uker, men syns likevel hun kan støtte meg..

Er 100% enig med deg! Bra du ga beskjed du viser hvem som er den voksne her god klem :)

Er 100% enig med deg! Bra du ga beskjed du viser hvem som er den voksne her god klem :)
Tusen takk :) ja, jeg føler jeg gjør det som er rett. Så håper jeg bare hun tar hintet.. tusen takk for masse gode råd. God klem til deg også :):)

Ikke noen hyggelig situasjon. Men her er det du som forholder deg modent, og ikke henne. Du er voksen, og kan selv velge å få barn. Hun ser ikke at det uansett ikke vil gjøre noen forskjell eller være spesielt til hjelp å "fryse deg ut". Du hadde vel ikke så mye til valg om du fant det ut i uke 14.

Sender deg en klem...foreldre er tydeligvis bare feilbare mennesker de også. Håper hun ser sin egen galskap etterhvert!

Du får spørre henne hva hun tror hun oppnår ved å ikke snakke med deg. Hadde jeg gjort. Har en mormor som ikke alltid er like lett å snakke med noen ganger. Hun ser som regel svart/hvitt på ting. Jeg svarer henne glatt imot for å si det sånn. Min mor derimot er ikke flink til det.

Anonymous poster hash: b7008...588

Ikke noen hyggelig situasjon. Men her er det du som forholder deg modent, og ikke henne. Du er voksen, og kan selv velge å få barn. Hun ser ikke at det uansett ikke vil gjøre noen forskjell eller være spesielt til hjelp å "fryse deg ut". Du hadde vel ikke så mye til valg om du fant det ut i uke 14.

Sender deg en klem...foreldre er tydeligvis bare feilbare mennesker de også. Håper hun ser sin egen galskap etterhvert!

Nei, hadde ikke mye valg akkurat ;) det verste er i grunnen at både det at jeg fant det ut såpass sent og at mamma har valgt å reagere på denne måten, har ødelagt mye av gleden med svangerskapet for meg. Jeg sliter veldig med å glede meg over at jeg er gravid igjen, og jeg klarer ikke knytte meg ordentlig til nurket i magen :( håper det hjelper når vi får se h*n på ultralyd om et par uker.. kjenner jeg blir utrolig lei meg for at jeg ikke har samme følelsene for knøttet denne gang, som jeg hadde med sønnen min. Jeg knytta meg til ham med en gang og gleda meg over hvert spark fra ham. Denne gangen har jeg ikke kjent noe enda, og i tillegg ligger morkaken feil, så må være mer forsiktig denne gang pga blødninger..

Du får spørre henne hva hun tror hun oppnår ved å ikke snakke med deg. Hadde jeg gjort. Har en mormor som ikke alltid er like lett å snakke med noen ganger. Hun ser som regel svart/hvitt på ting. Jeg svarer henne glatt imot for å si det sånn. Min mor derimot er ikke flink til det.

Anonymous poster hash: b7008...588

Er dessverre veldig dårlig til å si i mot mamma selv. Hun har overkjørt meg utallige ganger, og hun fører det videre på min søster og svigerinne som også overkjører meg totalt og er konstant uenig i valgene jeg tar. Beste de vet er å påpeke feilene mine og bombadere meg med drittmeldinger på facebook.. men denne gangen fikk jeg nok og sa klart og tydelig i fra til dem alle 3. Har ikke snakket med noen av dem etter det, så regner med de fryser meg ut en god stund. Svigerinnen min og søsteren min er ikke det som plager meg mest da. De har sett ned på meg siden jeg fikk min første. Og har hatt et elendig forhold til dem siden da. Kan ikke gjøre så mye mer enn å håpe på at de snur og at de kan glede seg litt denne gangen også..

Det beste er å styre unna folk som drar deg ned helt, og holdent når du ikke klarer å si i fra så de forstår hva de faktisk holder på med. De trør jo faktisk ned et annet menneske. :( Jeg hadde slettet de som behandlet meg dårlig, eller rakket ned på meg fra livet mitt, og fra FB. Ingen har gått av sånt. Det setter seg i kroppen. Du fortjener det ikke!

Ingen fortjener å bli behandlet sånn!

Endret av Lykkespiren<3

Annonse

Det beste er å styre unna folk som drar deg ned helt, og holdent når du ikke klarer å si i fra så de forstår hva de faktisk holder på med. De trør jo faktisk ned et annet menneske. :( Jeg hadde slettet de som behandlet meg dårlig, eller rakket ned på meg fra livet mitt, og fra FB. Ingen har gått av sånt. Det setter seg i kroppen. Du fortjener det ikke!

Nei, jeg ser selv nå at dette er virkelig noe jeg skulle gjort for lenge siden! Er så lei av å bli sett ned på, tråkka ned i dritten og bli behandla annerledes bare fordi jeg ikke eier eget hus enda, tjener 400 000 i året og kjøper bare merkeklær til sønnen min. Er ikke sånn det skal være i en familie. Og nå fikk jeg nok. Litt stolt av meg selv for at jeg klarte å gjøre det ;)

Nei, jeg ser selv nå at dette er virkelig noe jeg skulle gjort for lenge siden! Er så lei av å bli sett ned på, tråkka ned i dritten og bli behandla annerledes bare fordi jeg ikke eier eget hus enda, tjener 400 000 i året og kjøper bare merkeklær til sønnen min. Er ikke sånn det skal være i en familie. Og nå fikk jeg nok. Litt stolt av meg selv for at jeg klarte å gjøre det ;)

BRA! Du har all grunn til å være stolt av deg selv :)

BRA! Du har all grunn til å være stolt av deg selv :)
Takk :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...