Gå til innhold

Første dag på Cipralex. Vil jeg føle noe forskjell?

Anbefalte innlegg

Begynte å tenke på det etter jeg tok første tabelett i dag.. Skal jo hente datteren min i bhg i dag. Vil vel ikke bli noe forandring første dag?

Tok bare 5 mg..

Er pga sterk angst..

Anonymous poster hash: 0c345...53e

Fortsetter under...

Jeg merket full effekt etter ca 3-4 uker. Da ble jeg kvitt kvalmen også. Fikk nemlig kvalme som bivirkning de første ukene.

Ellers ble jeg "meg selv" igjen når jeg gikk på cipralex. Vannvittig deilig :) Angsten slapp taket og jeg fikk energi og glede tilbake i livet. 

Anonymous poster hash: 92860...c23

Jeg ble faktisk ganske dårlig første gang jeg tok cipralex. Hadde et møte og tror jeg fremstod på grensen til ruset, det var ihvertfall slik jeg følte meg. Det var såpass at jeg ikke tok ny tablett før jeg hadde fridag. Den neste gangen fikk jeg ikke samme følelse, den fikk jeg ikke tilbake før jeg seponerte halvannet år senere.

Jeg hadde utrolig god effekt av cipralex. Det reddet meg såpass at jeg klarte å få hodet over vannet. Etter at jeg seponerte har jeg nesten ikke hatt et eneste panikkanfall.

Anonymous poster hash: f1d58...c84

En time siden jeg tok den, merker ingenting iallefall. Mulig det vil ta lenger tid.. Men så vet jeg jo heller ikke hva jeg skal kjenne etter! :-p

Håper jeg blir bedre nå iallefall! 😊

Jeg ble "gal" av cipralex. Fikk total personlighetsendring og heftig med selvmordstanker. Jeg var nære på å ta livet av meg da jeg gikk på dem, uten å egentlig være klar over det. 

Merket ingen brå effekt, den kom gradvis. Full effekt oppnås vel etter 3-4 uker, tror jeg. Siden effekten kom så gradvis, merket ikke samboeren heller så mye - annet enn at han trodde jeg var blitt meg selv... Han hadde alltid kjent meg som depressiv, angstfylt, skeptisk, engstelig (det finnes andre sider ved meg som han falt for altså), og siden det meste av dette var borte (depresjonen hang sterkt i, men på en helt annen måte som han ikke helt forstod var depresjon). Jeg selv merket det heller ikke, da jeg ikke var klar i toppen, rett og slett. 

Heldigvis kom samboeren hjem tidlig etter et selvmordsforsøk, som ville tatt livet av meg om han hadde kommet til vanlig tid, og jeg fikk hjelp med det samme, som han måtte ordne. 

Pass på, cipralex har en uheldig effekt på enkelte mennesker. 

Anonymous poster hash: 86c69...8d2

Annonse

Syns det er sånn passe snålt, å "fraråde" andre til at ta medisiner utskrevet av lege fordi man selv fikk bivirkninger..........!

Vil jo heller si det er lurt å opplyse om det jeg! Jeg ville visst om både negative og positive effekter, før jeg tok noe som helst av medikamenter.

Anonymous poster hash: 5cbe0...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...