Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #1 Skrevet 1. april 2014 Jeg har bestilt meg drivhus, men ser at der jeg har plass til det er det kun 2-3 timer med morgensol og 3-4 timer med kveldsol. Blir sikkert noe mer sol ut over sommeren da. Kan jeg klare meg med det, eller er det bare til å gi opp før jeg er begynt? Anonymous poster hash: 825d8...70d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #2 Skrevet 1. april 2014 Dytt. Anonymous poster hash: 825d8...70d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #3 Skrevet 1. april 2014 Nei, det må vel ikke ha sol absolutt hele dagen. Anonymous poster hash: beb24...01d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #4 Skrevet 1. april 2014 Når jeg tenker meg om så dyrker jo naboen agurk i vinduet, så noe bør jeg jo få frem. Anonymous poster hash: 825d8...70d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #5 Skrevet 1. april 2014 Her har vi drivhus bak huset, hvor det er skygge fra ca 12-14 og utover. Kun morgensol, med andre ord. Vi har ikke dyrket noe der, men de som bodde her før oss, dyrka litt planter, og jeg tror de hadde tomater og kanskje et par andre grønnsaker/frukt også. Anonymous poster hash: fe966...3aa
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #6 Skrevet 1. april 2014 Har googlet litt nå og ser det er delte meninger, men mange sier det er en fordael at ikke den sterkeste solen står på. Håper de har rett for nå gleder jeg meg veldig til å dyrke egne tomater Anonymous poster hash: 825d8...70d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #7 Skrevet 1. april 2014 Hvis du skal dyrke tomater trenger du mye lys. to timer om morgenen og to om kvelden er ikke nok til å få fine planter, men de kommer til å overleve og de kommer kansje til å få noen tomater. Anonymous poster hash: a1e6a...378
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #8 Skrevet 1. april 2014 Det jeg har erfart er at det ikke er så bra når det står i solen hele tiden, og den sterkeste solen står på hele dagen. Da kan det bli for varmt. og plantene tørker utrolig fort i drivhus på sommeren når sola står på. Lurt med automatisk lufting på drivhuset hvis det blir for varm, eller så man man passe på å sette døra litt opp midt på varmeste dagen. Anonymous poster hash: 751a6...bc1
Anonym bruker Skrevet 1. april 2014 #9 Skrevet 1. april 2014 Det jeg har erfart er at det ikke er så bra når det står i solen hele tiden, og den sterkeste solen står på hele dagen. Da kan det bli for varmt. og plantene tørker utrolig fort i drivhus på sommeren når sola står på. Lurt med automatisk lufting på drivhuset hvis det blir for varm, eller så man man passe på å sette døra litt opp midt på varmeste dagen. Anonymous poster hash: 751a6...bc1 Det er klart du må lufte når du dyrker i drivhos. På en varm sommerdag kan det bli 50 grader i et slikt hus. Anonymous poster hash: a1e6a...378
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå