Gå til innhold

Noen som har erfaring med teltturer hvor baby er med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi går og brenner inne med et et ønske,om å telte i naturen til sommeren :)

Baby vil da være omtrent 11 mnd gammel..

Noen som vil dele sine erfaringer fra teltturer med de små?

Gjerne fordeler og ulempene..

Anonymous poster hash: 9a8f1...127

Skrevet

Vi var på telttur to uker + mange helger sist sommer, da var minstemann 1 år i Mai. Det gikk helt supert! Ikke noe stress. :)

Vi hadde med bagen på vogna, den ble seng om natta. Da la vi han på tvers på oppsiden madrassen vår. Der vi hadde hode. Da var det lett å finne en smokk osv. Gutten sov kjempe godt. :) Sov lengre enn hjemme, he, he. :)

Vi hadde med en liten barnestol med bord. Det var gull! Vaklete campingmøbler er ikke alltid like lett. (Iallfall i 2 uker i strekk) :)

Men var det noe spesielt du tenkte på? :)

Skrevet

Jada, vi fikk førstemann i Mai i fjor, og allerede i juni var vi på vår første telttur :P
Siste telttur var vel i oktober, før kulda slo inn. Har planer om å starte påan igjen nå snart (mannen er friluftsdigger, og jeg elsker å henge meg på lasset for å komme meg ut). 

I fjor brukte vi vognbagen som hun sov i om natten og dagtid. Er en del ekstra å tenke på, men hadde bilen nært, så det var ingen problemer å dra å handle om det skulle være noe. Er det snakk om i skogen eller på campingplasser rundt om kring?

Vet ikke akkurat hva du lurer på, så kan du heller ikke spørre om det er noe ekstra, så kan jeg prøve å svare litt mer konkret på det :)

Anonymous poster hash: b3787...1c5
Skrevet

Jeg tenker å dra på camping i telt med min 1 åring i sommer og bår gav du meg et kjempetips ang soveplass til han.hadde ikke tenkt på bagen til vogna (håper den fortsatt er passe...)

Skrevet

Vi vekslet mellom bagen på en Simo kombi og bagen på en Simo classic. Helt grei plass i kombinasjon og super plass i classic'n. :-)

Men nå har vi solgt den største, så vurderer lav istedenfor telt, for da kan vi ha reiseseng. Hmm, jeg har litt "noya" for at han skal stå opp på egenhånd, for vi er på tur med båt og telter alltid ved sjøen....

Men så vet jeg også at det aldri blir noe problem når vi først er der, det er bare alle mine "tenk om" på forhånd. :P

Nei, nå gleder jeg meg til sommeren!!!! :D:) :)

Skrevet

Vi hadde med nesten 12 mnd gammel baby på telttur da vi gikk trolltunga.

Neste gang skal jeg kjøpe sånn teltseng, vi fikk henne ikke til å sove eller finne roen i stort telt... I seng med fire "vegger" har vi aldri leggeproblemer, for å si det sånn ;)

Dette skal vi ha til neste telttur: http://biteringen.no/produkter2/sove/reiseseng/deryan-baby-luxe-reiseseng-sovetelt/

Anonymous poster hash: aeb57...392

Skrevet

HI, her:)

Vi ønsker å legge turen til skogs, eller nært et fjell med vann.

Det praktiske er vel turer hvor bilen er i nærheten, men dette er vi ikke sikre på ennå.

Planen min nå er å spare opp penger til et bra telt (4 manns). Vi er bare en familie på 3, men skal ha en 4'de unge om noen år. Så slipper vi å bytte telt senere:)

Er litt nyfiken på Fjellreven akka r/s 4, ved tanke på teltene fasong og vekt.

Eller har dere andre forslag, tar jeg det gladelig i mot:))

Den barnesengen som anonym 392 postet, så utrolig genial ut! Så den vil jeg absolutt vurdere å kjøpe.

Skrevet

*

Skrevet

Sov i lavvo med en på 3 og baby på 2,5 mnd ifjor sommer.

Bare en natt da, men det gikk helt fint - kunne lett teltet lenger :) Mini sov i vognbagen. 

Anonymous poster hash: 9180e...123
Skrevet

Når var vi på telt tur med 2 åring da, men vi kjøpte en stor oppblåsbar madrass så det ble som en dobbelt seng også lå mini mellom oss. De til å åpne og lukke glidelås med tok vi helt øverst så rakk han ikke opp. Funka veldig bra for oss. Behagelig å ligge der også, da slapp vi det tynne liggeunderlaget hvor en kjenner hver eneste bulk i bakken

Anonymous poster hash: 255f3...ecf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...