Gå til innhold

Kan man ta blodprøven til duoteten og ultralydundersøkelsen samme dagen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på den duotesten. Må man virkelig til en time for samtale først, og så tilbake igjen for å ta testen??? Jeg bor ikke i Oslo, og kjører ikke dit selv, så kunne vel tenkt meg å få tatt alt sammen med det samme. Tungvint måte å gjøre det på hvis jeg må fram og tilbake flere ganger liksom. Noen som vet?

Anonymous poster hash: f8f2d...788

Fortsetter under...

Jeg skal gjøre dette på Haukeland. Der har vi samtale, blodprøve og ultralyd på samme dag. Sist fikk jeg vite resultatet fra ultralyden der og da, mens blodprøvesvarene kom i posten en liten stund etter. Det kan være at jeg får det på denne måten p.g.a lang reisetid, men det vet jeg ikke. Kan du ikke ringe sykehuset og høre?

Jeg har fått innkalling til duotest nå. Skal ta blodprøver på mitt lokale legekontor senest en uke før jeg har time på sykehuset, disse sendes til St. Olavs Hospital for analyse og de har da fått svar på prøvene når jeg kommer på sykehustimen for ultralyd og samtale/informasjon om resultat. Må vel være et poeng at blodprøver og ultralyd sees i sammenheng, eller?

Hei, jeg fikk beskjed om at det var en fordel om blodprøveresultatet ble tatt iallfall en uke før, for da hadde de som du sier resultatet og kan se ul+blodprøvene i sammenheng. Men hvis det var veldig vanskelig å få tatt prøvene på to ulike dager, så kunne en ta de samme dag, så fikk en kun resultatet i posten. Men resultatet er jo tall, statistikk, så det er jo litt vanskelig å vite for oss ikke-leger hva som er "bra" og hva som er "dårlig". Det var derfor best å få det forklart at ul-legen sånn at en får oppklart evt spm. 

Anonymous poster hash: f4923...ffd
  • 2 uker senere...

Annonse

Ingen problem å ta det på samme dag selv om svarene på blodprøven blir sendt til st.olavs. Vi fikk beskjed om at ul ga mye svar for hvordan det ligger ann-Så sammenligner de det med blodprøvesvarene og sender brev i posten med risikovurdering etter vurdering av prøvesvarene. Vi fikk veldig gode prøvesvar og var egentlig veldig beroliget etter ul da alt så fint ut der :)

Jeg har fått ultralydtime når jeg er 13/1. Mener hun på veilednongstimen sa den måtte taes før 13/6. Noen som vet? Tenkte først det var for sent, men kom på at hun hadde sagt det, hvis jeg ikke husker helt riv ruskende feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...