Gå til innhold

Cybex sirona vs besafe izi plus

Anbefalte innlegg

Hvilken av disse to ville dere valgt?

Har izi combi til eldstemann og er fornøyd, men må ha en ny stol til minste i flokken.

Det jeg liker med izi pluss er at den går opp til 25kg og det jeg liker med Cybex er muligheten til å ha den begge veier pluss at jeg syns det virker lurt at man kan rotere sete for å få barna lettere inn i bilen.

Tar imot alle erfaringer med disse stolene :)

Anonymous poster hash: 33a56...70e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144131512-cybex-sirona-vs-besafe-izi-plus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt man vokser fort ut av cybex sirona, så ville hørt litt rundt angående dette. Ellers er izi plus et supert sete, de sitter godt i det og har god hvilestilling. Det er dog en del mer plasskrevende enn sirona. Vi skal ha plus i midten, og så står valget mellom sirona eller nye izi kid i-size ved siden av der. Dette for å slippe mer enn et sett forankringsseler.

Vi var å prøvde Sirona og har bestemt oss for å kjøpe dette. Minstemann satt veldig godt i det og det genialt at man bare vrir setet når barnet skal ut. Likte også at ryggen enkelt justeres for hvor bratt man vil at barnet skal sitte. Minuset er jo som nevnt at det er en del mindre enn andre seter og man kan risikere å måtte bytte det ut etter to år. Den sjansen tar vi:)

Anonymous poster hash: acca4...af9

Har hørt man vokser fort ut av cybex sirona, så ville hørt litt rundt angående dette. Ellers er izi plus et supert sete, de sitter godt i det og har god hvilestilling. Det er dog en del mer plasskrevende enn sirona. Vi skal ha plus i midten, og så står valget mellom sirona eller nye izi kid i-size ved siden av der. Dette for å slippe mer enn et sett forankringsseler.

Takk,skal sjekke det ut :)

Vi har Britax dualfix. Vi valgte dette isteden for sirona pga vi har unger som vokser fort. Og vi likte Britax sitt best pga reguleringen av ryggen/nakkestøtta. Vi regner med at vi må bytte til større setet tidligere enn normalt. Men vårt andre barn skal snart bytte til beltesete, så da har vi BeSafe x3 der.

Vi er iallfall kjempe fornøyde med Britax sitt sete. Og genialt at vi kan snu på setet. :)

Annonse

Vi har Britax dualfix. Vi valgte dette isteden for sirona pga vi har unger som vokser fort. Og vi likte Britax sitt best pga reguleringen av ryggen/nakkestøtta. Vi regner med at vi må bytte til større setet tidligere enn normalt. Men vårt andre barn skal snart bytte til beltesete, så da har vi BeSafe x3 der.

Vi er iallfall kjempe fornøyde med Britax sitt sete. Og genialt at vi kan snu på setet. :)

skal sjekke ut :D

Har både Sirona og Izi plus (i hver sin bil). Er jo først og fremst stor forskjell på plassbehovet til disse to setene, omtrent umulig for meg (173 cm) å sitte foran Izi plus'en (hvertfall om jeg vil sitte behagelig). Lillegutt sitter fint i begge, kanskje litt bedre i Sirona. Genialt å kunne vri setet for å sette inn gutten, mye lettere å løfte han inn.

Har hatt Sironaen et halvår, ingenting å klage på.

Izi plus-setet ble kjøpt nylig. Valgte det på grunn av at det går til 25 kg, så er sikker på at hvertfall et av setene holder hele bakovervendtperioden.

Plassen i Sironaen er jeg litt usikker på da lillegutt bare er knappe ti mnd ennå...

Alt i alt fornøyd med begge setene, men holder nok en liten knapp på Sironaen (eneste "ulempe" er at det kun går til 18 kg)

Har både Sirona og Izi plus (i hver sin bil). Er jo først og fremst stor forskjell på plassbehovet til disse to setene, omtrent umulig for meg (173 cm) å sitte foran Izi plus'en (hvertfall om jeg vil sitte behagelig). Lillegutt sitter fint i begge, kanskje litt bedre i Sirona. Genialt å kunne vri setet for å sette inn gutten, mye lettere å løfte han inn.

Izi plus-setet ble kjøpt nylig. Valgte det på grunn av at det går til 25 kg, så er sikker på at hvertfall et av setene holder hele bakovervendtperioden.

Plassen i Sironaen er jeg litt usikker på da lillegutt bare er knappe ti mnd ennå...

Alt i alt fornøyd med begge setene, men holder nok en liten knapp på Sironaen (eneste "ulempe" er at det kun går til 18 kg)

Takk for svar. Hvordan er det med å ha cybexen bak seg da?

Siden stolen blir plassert bak førersetet og det er mannen på 187 som kjører mest så er det jo viktig for oss at han sitter godt, spesielt med tanke på at vi ofte kjører på hytta som er 4 timer kjøring unna.

Annonse

Det kommer vel Ann på hvilke bil du har. Vi har Ford s-Max og britaxen er bak sjåføren. Gubben er 198 lang, og må ha setet så langt bak som mulig. Og med Britax så er det mulig,

Anonymous poster hash: 3d5f4...908

Vi har en Toyota avensis. Så vi har ganske god plass.

Takk for svar. Hvordan er det med å ha cybexen bak seg da?

Siden stolen blir plassert bak førersetet og det er mannen på 187 som kjører mest så er det jo viktig for oss at han sitter godt, spesielt med tanke på at vi ofte kjører på hytta som er 4 timer kjøring unna. Anonymous poster hash: 33a56...70e

Vi kan hvertfall ha framsetet nesten helt bak foran Sironaen, i en Mazda 6 (nyeste generasjon)

Endret av Frida79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...