Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Hvilke klær og sko har dere til å bruke til de forskjellige årstidene? Vil bli flinkere til å ta med barna ut. Tenker å begynne med noen turer i skog og fjell. Har ikke så mye penger å bruke på klær og sko til meg selv, men kan jo ikke gå i fjellet med ballerinaskoene mine heller.. Anonymous poster hash: 9b01a...3c3
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har samme bukse hele året, men på vinteren bruker jeg ullundertøy under. På sommeren har jeg lette goretex sko og fjellsko ( spørs hvot man skal, myr, skog, ,fjell) og om vinteren enten fjellsko eller selskinnsko (disse brukes når snøen ikke er vår) har som regel skalljakke.går kun med ullundertøy under og har med genser som jeg kler på meg når vi stanser. Anonymous poster hash: 981f5...90d
Himmel og hav Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Det trengs veldig lite fancy utstyr for å komme seg ut på tur. Et par gode, stødige joggesko eller goretexsko er i grunnen det viktigste. Om du skal investere i noe annet, så er det kjekt med ei skalljakke. Den er vind- og vanntett, og du kan kle så mange lag under som du trenger. Stormberg har stadig salg på sånt. Ellers så kan man kjøpe allverdens av fancy bukser, undertøy osv, men om du ikke skal ut i sidelengs regn og kuling eller sove ute i kuldegrader, så kommer du langt med vanlig tøy.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har fjellstøvler jeg bruker hele året, samt en bergans skalljakke som også brukes hele året. Varierer bare bekledningen under. Anonymous poster hash: c904d...a11
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Har mest tynne plagg for turer i skog og mark. De passer årer rundt. På vinteren kler jeg meg lag på lag med ullundertøy og fleece eller tykkere ull som mellomlag og skallklær utenpå. Har en skallbukse og skalljakke, men også klær i softshell til mildere dager uten særlig nedbør. Men har du skallbekledning er du rustet mot all slags vær. Til deres bruk vil jeg anbefale Skogstad eller Stormberg. De selger gode turklær til barn og voksne til en god pris. Bor i ei bygd med mye friluftsmennesker og Stormberg har blitt en hit blant mange. Står ikke tilbake for verken Norrøna eller Bergans (som forøvrig koster skjorta) Alle bør ha et sett ullundertøy (ikke superundertøy som er i syntetisk materiale)og et skallsett (bukse og jakke i goretex eller lignende materiale) og goretexsko til bruk i skog og mark. Viktig med gode sko hvis man skal gå et stykke og i tillegg holde seg tørr og varm. Tykkere ullplagg eller fleeceplagg bør alle ha et sett av. Anonymous poster hash: 61f7a...c82
Mrs. Kaizer Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Har en turbukse av merke Varde fra Sparkjøp. God nok for meg og fin pris. Vet de har jakke også i det merke.
kråkemamma Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Anbefaler også Stormberg. Billig og bra. Ofte salg i nettbutikken. Det du burde ha etterhvert er: Skalljakke - bukse Goretexsko litt høye Ullundertøy. gsport har et sett fra aletti?? tror jeg det heter, til 199 nå. Veldig bra, jeg fikk til jul og bruker det mye. Tykkere ull til lag to eller fleece. Lue, votter/hansker. Gooooo tur:)
Dr. Fyll Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 Jeg bruker forsvarets Alfa m77 feltstøvel både sommer og vinter, og liker dem veldig godt. Skalljakke og bukse med høy vannsøyle brukes også sommer og vinter, jeg varierer bare bekledningen under skallklærne i forhold til temperatur.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har Norrøna Trollveggen utebukse (3.000 kr) og en Norrøna Lofoten skalljakke (5.500 kr), og dette bruker jeg hele året. På vinteren har jeg litt ekstra klær under, og på sommeren har bruker jeg kun ytterklærne da det ikke er noe foring, men mest vann og vindtett. Har hatt disse klærne i 5-6 år, og de er i bruk hver eneste dag. De har tålt mye, og enda regner jeg med at de kommer til å holde i mange mange år til. Var veldig i tvil om jeg skule kjøpe de klærne, men nå i ettertid har jeg ikke angret ett sekund. Til turer i skog og mark har jeg ett par ecco ( http://www.miinto.no/p-263769-ecco-biom ), og jeg er så utrolig fornøyde med dem. Måtte kjøpe nye i høst, etter de gamle ecco-skoene mine var utslitt. Vi har litt god råd, men siden vi er så mye ute velger jeg å prioritere å kjøpe gode klær. Etter jeg fikk ordentlige klær, har jeg blitt mye mer glad i å gå ut, tidligere gikk jeg ute å frøys pga dårlige klær. Men HH, Skogstad og Stormberg er mye billigere, og har visst også veldig god kvalitet. Jeg er bare forelsket i Norrøna, selv om det ikke nødvendigvis er noe bedre enn de andre merkene. Liker at det er stilrent og ikke mye dill. Bergans er også mye billigere enn Norrøna, og de har også fantastisk gode klær. Anonymous poster hash: 02ad7...721
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Bruker Gaupa, Norrønna og Norheim. En god turbukse, gode sko og skalljakke er det som oftest er i bruk. Har prøvd Stormberg, men liker ikke passformen og synes heller ikke kvaliteten er særlig god. Da er Gaupa langt rimeligere og er mye mer slitesterkt. Gode støvler er lurt å ha. Viking bruker både jeg og ungene. Utover det har jeg ingen flere råd enn de mange gode rådene du allerede har fått. God tur Anonymous poster hash: 32ffc...089
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Bruker Gaupa, Norrønna og Norheim. En god turbukse, gode sko og skalljakke er det som oftest er i bruk. Har prøvd Stormberg, men liker ikke passformen og synes heller ikke kvaliteten er særlig god. Da er Gaupa langt rimeligere og er mye mer slitesterkt. Gode støvler er lurt å ha. Viking bruker både jeg og ungene. Utover det har jeg ingen flere råd enn de mange gode rådene du allerede har fått. God tur Anonymous poster hash: 32ffc...089 Er det lenge siden du prøvde stormberg?? De siste par årene har det blitt mye bedre. Brukte Bergans, nå syns jeg stormberg er like god. og da tenker jeg også i forhold til pris. Stormberg kommer godt ut i tester også. Gaupa funker det også, men har bare vanlige turbukser derfra og et regnsett. Helt greit. Anonymous poster hash: 61f7a...c82
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 Bruker Gaupa, Norrønna og Norheim. En god turbukse, gode sko og skalljakke er det som oftest er i bruk. Har prøvd Stormberg, men liker ikke passformen og synes heller ikke kvaliteten er særlig god. Da er Gaupa langt rimeligere og er mye mer slitesterkt. Gode støvler er lurt å ha. Viking bruker både jeg og ungene. Utover det har jeg ingen flere råd enn de mange gode rådene du allerede har fått. God tur Anonymous poster hash: 32ffc...089 Er det lenge siden du prøvde stormberg?? De siste par årene har det blitt mye bedre. Brukte Bergans, nå syns jeg stormberg er like god. og da tenker jeg også i forhold til pris. Stormberg kommer godt ut i tester også. Gaupa funker det også, men har bare vanlige turbukser derfra og et regnsett. Helt greit. Anonymous poster hash: 61f7a...c82 Var innom Stormberg for ikke så lenge siden. Jeg prøver jevnt og trutt å gi det en sjangse for jeg liker prisene og jeg liker profilen Stormberg har, men jeg klarer bare ikke å like klærne. Dessverre. Anonymous poster hash: 32ffc...089
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #13 Skrevet 30. mars 2014 Bruker Gaupa, Norrønna og Norheim. En god turbukse, gode sko og skalljakke er det som oftest er i bruk. Har prøvd Stormberg, men liker ikke passformen og synes heller ikke kvaliteten er særlig god. Da er Gaupa langt rimeligere og er mye mer slitesterkt. Gode støvler er lurt å ha. Viking bruker både jeg og ungene. Utover det har jeg ingen flere råd enn de mange gode rådene du allerede har fått. God tur Anonymous poster hash: 32ffc...089 Er det lenge siden du prøvde stormberg?? De siste par årene har det blitt mye bedre. Brukte Bergans, nå syns jeg stormberg er like god. og da tenker jeg også i forhold til pris. Stormberg kommer godt ut i tester også. Gaupa funker det også, men har bare vanlige turbukser derfra og et regnsett. Helt greit. Anonymous poster hash: 61f7a...c82 Var innom Stormberg for ikke så lenge siden. Jeg prøver jevnt og trutt å gi det en sjangse for jeg liker prisene og jeg liker profilen Stormberg har, men jeg klarer bare ikke å like klærne. Dessverre. Anonymous poster hash: 32ffc...089 Det er smak og behag selvsagt. Ikke alle klær jeg liker fra stormberg,men skalljakka jeg kjøpte ifjor har super fasong (kommer kanskje an på kroppstype) . Fornøyd med en superbillig dunjakke derfra også.... men den er ikke like varm i kulde som de dyrere merkene etter min mening. Anonymous poster hash: 61f7a...c82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå