Gå til innhold

Noen som har hamster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vokst opp med hund, katt, marsvin og kanin men av div. grunner kan vi ikke ha noe stort dyr ennå.

Men vi vil gjerne ha et lite husdyr. Har vært innom tanken om akvarium, men har også litt lyst på en hamster.

Noen tips ang. å ha hamster? Kan de f.eks klare seg et døgn alene om vi skulle reise bort eller må de ha mat oftere?

Hvor mye koster et hamster?

Anonymous poster hash: 799f7...ba2

Skrevet

Styr unna. Vi har dverghamster. Holdt Pål månedsvis med å få den tam. Får fortsatt ikke tak i den. Den greier seg fint ett par dager alene. Kjøp ørkenrotte istedet, de er litt større og blir lettere tamme. Det beste er å ha to stk. Så har de selskap. Hamstre kan ikke være 2.

Skrevet

Her er det motsatt erfaring, hadde en dverghamster for en stund siden :) veldig kose dyr. Hadde han i soffan, på data bordet når vi var der, var stort sett våken på ettermiddagen.

Skrevet

Jeg har hatt mange hamstere igjennom årene. Kjempefine dyr. Men jeg har hatt gullhamster.

Tamme og kjælne alle sammen. Eneste som er synd er at de ikke blir så gamle. 1.5 til 2 år er vanlig. Mine levde til ca 2.5 år. Da døde de av sykdom og svulster på mage og hals. Ganske vanlig dessverre. Valgte å operere 2 av de. Kostet den gang rundt 1000 kr!

De klarer seg fint alene noen dager om de har nok vann og mat.

Anonymous poster hash: ddf09...046

Skrevet

Takk for svar :-) Tar gjerne imot flere erfaringer!

Hi

Anonymous poster hash: 799f7...ba2

Skrevet

Ville godt for en litt større hamster ikke dverg.

De er herlige dyr

Skrevet

Må man være vaksinert mot stivkrampe for å ha hamster? Jeg ble nemelig nettopp bitt til blods av en "tam" en. Bør jeg dra til legen for vaksine?

Anonymous poster hash: f1f52...3b7
Skrevet

Har hatt hamster, de bare stresser og bråker hele natta. Jenta mi har fått hetterotte nå, den ee veldig tam, nysgjerrig og sosial og klarer seg en helg alene med extra mat og vann.

Skrevet

Anbefaler ikke hamster til små barn hvis du har det. Tennene dens er veldig skarpe og de biter fort. Her har valget falt på 2 marsvin . Vi har hatt hund, katt, marsvin, hamster, kanin og fisk opp gjennom årene, og marsvin er mest barnevennlig synes vi.

Anonymous poster hash: 058dd...913

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...