Gå til innhold

Guttenavn-liste

Anbefalte innlegg

Guttenavn synes jeg er så vanskelig! Skal innrømme at listen endrer seg stadig. Noen navn går jeg litt lei, og noen liker jeg plutselig etter å ha hørt de noen ganger. Nå for tiden er disse favoritter (tilfeldig rekkefølge):

Peder

Edvard

Wilhelm (men liker så godt Vilhelmine..)

Edmund

Oliver (men liker så godt Olivia..)

Iver

Noen som har noen tanker om noen av disse, eller forslag til andre navn jeg kan like? :)

Anonymous poster hash: 5606e...183
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144131253-guttenavn-liste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar:) Iver er veldig fint -og ekstra koselig med oppkalling! :)

Ja, Oliver er litt oppbrukt:/ Med Edvard er jeg faktisk litt usikker på uttale.. "Edvard", "Edvarddt" eller "EdvarTT", på en måte. Synes sistnevnte kan bli litt hardt.

Annonse

Aquali: Willem er veldig stilig! :) Men redd mange tror det er Wilhelm man prøver å si, siden det er noe man oftere har hørt. Synes også Vilmer/Wilmer er litt tøft, jeg:)

inimini: Ja, de er nydelige! Bare synd de er blitt så populære.. :/

Ellers takk for andre forslag:) Edwin/Edvin er fint, men ikke helt rett, da liker jeg bedre navnene Elmin, Eivind og Elmer. Edgar er litt kult, men ikke helt for meg. Wilfred er mulig, men ganske i tvil der. Et navn man må tenke litt på, kanskje? Osvald er nok ikke aktuelt, men artig med nye idéer:)

Annonse

Av dine navn liker jeg Wilhelm best.

Om jeg ikke tar feil var det en gang i tiden en engelsk konge som het Wilhelm, så da er vel navnet litt kongelig og.

Uansett et stilig navn med tyngde og tradisjoner. Ikke veldig vanlig, men likevel et navn "alle" har hørt.

Fiskebollerihvitsaus: Ja, vil helst ha et navn som er tidløst og med litt tyngde, som ikke er for vanlig, samtidig som det heller ikke er for ukjent. Og så må det ha en fin klang, man må jo synes det er pent også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...