Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #1 Skrevet 30. mars 2014 Jeg er på jakt etter ny vogn, og det står mellom emmaljunga eller simo. Men hvilken er best? Simo sine ble jo mye mindre fra 2012, og det er en stor vogn jeg vil ha! Emmaljunga sine er jo pene å se på da, men har hørt mange som sier at sportsdelen på dem er så lave, så mange har opplevd at ungen fort blir for høy, og at kalesjen dermed tar i hodet på dem fort. Det er jo ikke noe særlig. Har ikke lyst til å måtte bytte vogn igjen etter bare et lite år. Så er de jo ganske dyre da, så føler de virkelig må være verdt prisen for at jeg skal kjøpe. Anonymous poster hash: fad6a...42a
Appelsinpiken Skrevet 30. mars 2014 #2 Skrevet 30. mars 2014 Kvalitetsmessig sies det vel at emmaljunga holder mye lenger. Og er generelt bedre i kvaliteten.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #3 Skrevet 30. mars 2014 Ja, er vel egentlig ikke så rart når prisen fort blir 9000 for vogna her i norge.. bare kjedelig å betale så mye for en vogn som må byttes ut igjen fort fordi sportsdelen ble for lav.. Anonymous poster hash: fad6a...42a
TanteTroll Skrevet 30. mars 2014 #4 Skrevet 30. mars 2014 Jeg har Emmaljunga City Cross. VesleTrollet er 14 måneder. Sportsdelen passer helt fint, og kommer til å gjøre det en god stund ennå. Lenge til den er i nærheten av for lav.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #5 Skrevet 30. mars 2014 Hmm, kanskje det har vært eldre modeller de har hatt da. Jeg får ta med trollet jeg allerede har og prøve en sportsdel i butikken vognjungelen er jammen vanskelig altså! Anonymous poster hash: fad6a...42a
Lykkebaby♡ Skrevet 30. mars 2014 #6 Skrevet 30. mars 2014 Vi skal ha Emaljunga Mondial Duo Var god ide, og ta med seg et barn for å finne ut ang sportsdelen. Har ikke hørt om dette problemet før så jeg håper det gjelder de gamle modellene!
Frk Ludvig Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Vi har city crossen til jenta vår på 2 år, det går også fint! Vi har vært veldig fornøyde med den egentlig, synes bare den er litt stor og uhamselig...
juniprins2014 Skrevet 30. mars 2014 #8 Skrevet 30. mars 2014 jeg har emmaljunga super viking.. 7800,- for sportsdel, understell og den "kurven" lita og lett vogn jeg elsker den
mekanikerfrue Skrevet 30. mars 2014 #9 Skrevet 30. mars 2014 Vi har også bestemt oss for Emmaljunga Mondial Duo. Den fineste vognen i mine øyne, ville også ha en vogn som var relativt stor, med 4 store, gode hjul Noen av mine venninner har Simo vogner, men de sa at eneste grunnen til at de valgte den istedenfor Emmaljunga var pga prisforskjellen.
MM+3 Skrevet 30. mars 2014 #10 Skrevet 30. mars 2014 Vi har emmaljunga city cross og brukte den senest i dag med en gutt på straks 3 år (og han er på ingen måte kort for alderen). Det gikk helt fint ingen klager fra han! Det var en 2010/2011 modell.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2014 #11 Skrevet 30. mars 2014 Får ta turen inn i butikken og se dem i real life vil kjøpe i sverige hvis jeg skal ha siden de er billigere der, så da er det jo greit å vite på forhånd hvilken jeg vil ha Anonymous poster hash: fad6a...42a
Lykkebaby♡ Skrevet 31. mars 2014 #12 Skrevet 31. mars 2014 (endret) Vi har også bestemt oss for Emmaljunga Mondial Duo. Den fineste vognen i mine øyne, ville også ha en vogn som var relativt stor, med 4 store, gode hjul Noen av mine venninner har Simo vogner, men de sa at eneste grunnen til at de valgte den istedenfor Emmaljunga var pga prisforskjellen. Helt enig Velger dere delux understellet da ? Er så usikker.Jeg liker det håndtaget som kan vippes over når man har sportsvogndelen for å bytte kjøre retning uten, og måtte ta av/på begg. Men jeg liker de største julene også veldig godt :knegg: Hvor mye må dere ut med i Sverige? Jeg tenkte også på det, men Sambo synes det blir stress, om det skulle være noe galt med vogna eller noe. Får man med alt da også ? Begg, understell, og sportsvogndelen? Endret 31. mars 2014 av Lykkespiren<3
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #13 Skrevet 31. mars 2014 Vi har Emmaljunga City Cross og er på mange måter fornøyd, er en skikkelig kvalitetsvogn. Det eneste som irriterer meg er at den er så tung og lite snerten. Og City Cross skal liksom være en lett vogn... Anonymous poster hash: d8348...453
mekanikerfrue Skrevet 31. mars 2014 #14 Skrevet 31. mars 2014 Vi har også bestemt oss for Emmaljunga Mondial Duo. Den fineste vognen i mine øyne, ville også ha en vogn som var relativt stor, med 4 store, gode hjul Noen av mine venninner har Simo vogner, men de sa at eneste grunnen til at de valgte den istedenfor Emmaljunga var pga prisforskjellen. Helt enig Velger dere delux understellet da ? Er så usikker.Jeg liker det håndtaget som kan vippes over når man har sportsvogndelen for å bytte kjøre retning uten, og måtte ta av/på begg. Men jeg liker de største julene også veldig godt :knegg: Hvor mye må dere ut med i Sverige? Jeg tenkte også på det, men Sambo synes det blir stress, om det skulle være noe galt med vogna eller noe. Får man med alt da også ? Begg, understell, og sportsvogndelen? Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan understell jeg vil ha, men jeg "prøvekjørte" vognen i butikken med Classic understellet, den likte jeg veldig godt. Er ikke like store hjul som ved De Luxe understellet, men store nok syns jeg Classic har også vendbart sportsvogndel, så det er jo kjekt. Jeg skal kjøpe vognen i butikk her i Norge, den koster flesk, men da er det enkelt å gjøre noe med om noe skulle gå i stykker eller man trenger nye deler. Alt følger med, dypbagg, sportsdel, myggnett, solbeskytter, regntrekk ++ Alt man trenger i 3 år, untatt vognpose
Lykkebaby♡ Skrevet 31. mars 2014 #15 Skrevet 31. mars 2014 Vi har også bestemt oss for Emmaljunga Mondial Duo. Den fineste vognen i mine øyne, ville også ha en vogn som var relativt stor, med 4 store, gode hjul Noen av mine venninner har Simo vogner, men de sa at eneste grunnen til at de valgte den istedenfor Emmaljunga var pga prisforskjellen. Helt enig Velger dere delux understellet da ? Er så usikker.Jeg liker det håndtaget som kan vippes over når man har sportsvogndelen for å bytte kjøre retning uten, og måtte ta av/på begg. Men jeg liker de største julene også veldig godt :knegg: Hvor mye må dere ut med i Sverige? Jeg tenkte også på det, men Sambo synes det blir stress, om det skulle være noe galt med vogna eller noe. Får man med alt da også ? Begg, understell, og sportsvogndelen? Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan understell jeg vil ha, men jeg "prøvekjørte" vognen i butikken med Classic understellet, den likte jeg veldig godt. Er ikke like store hjul som ved De Luxe understellet, men store nok syns jeg Classic har også vendbart sportsvogndel, så det er jo kjekt. Jeg skal kjøpe vognen i butikk her i Norge, den koster flesk, men da er det enkelt å gjøre noe med om noe skulle gå i stykker eller man trenger nye deler. Alt følger med, dypbagg, sportsdel, myggnett, solbeskytter, regntrekk ++ Alt man trenger i 3 år, untatt vognpose Vi skal ned i butikken igjen for ny prøvekjøring før vi bestiller Jeg falt bare pladask for den vognen, og Sambo også. Så på en simo å sambo tenkte pga pris burde vi ta den helt til han forsto på meg at jeg slettes ikke kunne nøye meg med den etter å ha sett/prøvd Emmaljunga. Og han var enig i at den var flottest men, prisen er høy da... Vi går for fargen Navy
mekanikerfrue Skrevet 31. mars 2014 #16 Skrevet 31. mars 2014 Vi har også bestemt oss for Emmaljunga Mondial Duo. Den fineste vognen i mine øyne, ville også ha en vogn som var relativt stor, med 4 store, gode hjul Noen av mine venninner har Simo vogner, men de sa at eneste grunnen til at de valgte den istedenfor Emmaljunga var pga prisforskjellen. Helt enig Velger dere delux understellet da ? Er så usikker.Jeg liker det håndtaget som kan vippes over når man har sportsvogndelen for å bytte kjøre retning uten, og måtte ta av/på begg. Men jeg liker de største julene også veldig godt :knegg: Hvor mye må dere ut med i Sverige? Jeg tenkte også på det, men Sambo synes det blir stress, om det skulle være noe galt med vogna eller noe. Får man med alt da også ? Begg, understell, og sportsvogndelen? Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan understell jeg vil ha, men jeg "prøvekjørte" vognen i butikken med Classic understellet, den likte jeg veldig godt. Er ikke like store hjul som ved De Luxe understellet, men store nok syns jeg Classic har også vendbart sportsvogndel, så det er jo kjekt. Jeg skal kjøpe vognen i butikk her i Norge, den koster flesk, men da er det enkelt å gjøre noe med om noe skulle gå i stykker eller man trenger nye deler. Alt følger med, dypbagg, sportsdel, myggnett, solbeskytter, regntrekk ++ Alt man trenger i 3 år, untatt vognpose Vi skal ned i butikken igjen for ny prøvekjøring før vi bestiller Jeg falt bare pladask for den vognen, og Sambo også. Så på en simo å sambo tenkte pga pris burde vi ta den helt til han forsto på meg at jeg slettes ikke kunne nøye meg med den etter å ha sett/prøvd Emmaljunga. Og han var enig i at den var flottest men, prisen er høy da... Vi går for fargen Navy Ja det er nydelige vogner! Vi skal enten ha Anthrazit Leatherette (grå) hvis det er gutt, eller White Leatherette hvis det er jente Så det finner vi forhåpentligvis ut på OUL på torsdag, gleder meg ! Hva venter du?
Ocean™ Skrevet 31. mars 2014 #17 Skrevet 31. mars 2014 Personlig syns jeg Simo er av mye bedre kvalitet. Jeg har begge deler + en mountain buggy. Simo kombi 2011mod og en emmaljunga nitro city. Simoen er en tanks av en vogn og tåler alt. Finnes ikke slitasje til tross for at den nå har vært 1 år i bhg. Ulempen er at den er fryktelig tung. Dette hadde jeg problemer med etter keisersnitt og generelt i oppoverbakket med stelleveske og unge i tillegg til en vekt på over 20kg. Den tåler alt av vær og vind og tåler samtidig skikkelig hard medfart. Minuset er dette med vekta. Håpløst å manøvrere rundt med når den er så tung. Emmaljungaen kjøpte jeg på Rudo barnevognhuset og er virkelig ikke fornøyd. Nitro city har 2 svingbare hjul (luftfrie) foran og er av latterlig kvalitet. Jeg har ingen erfaring med de andre understellene så snakker bare om nitro understellet og min erfaring med den. Ordentlig skranglete. Jeg skal aldri ha noe annet enn lufthjul igjen ( dett er jo selvsagt en smakssak ). Sportsdelen er den samme som city cross. Ikke spesielt fornøyd med den heller. Den er jo bare 90cm lang. Ungen var omtrent for lang bare 2 år gammel og h*n er virkelig ikke lang for alderen (ca 91cm etter fylte 2 år). Smal er den også så det ble fryktelig trangt med voksipose. Simo sin sportsdel er ca 1m og passer lenge ennå Poden er nå 2 år og 9mnd. Samtidig syns jeg Emmaljungan er litt skrall og skjør. Dette er jo min mening og jeg vet at mange er fornøyde med Emmaljunga. Ellers hadde de jo ikke vært av de mest populære vognene. Jeg har en mountain buggy jeg ikke kunne vært foruten. Fantastiske kjøreegenskaper og lett og romslig. Men bagen er veldig liten jeg dropper å kjøpe bag til denne. Jeg har fått øynene opp for TFK til nr 2. Stor romslig bag på 82cm og veldig romslig sportsdel (lik mountain buggy har jeg hørt). Må gå å se litt på den. Håper du finner drømmevognen Som sagt så har jeg ingen erfaring med Emmaljungaene med andre typer understell enn nitro city så det har jeg intet negativt å si. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2014 #18 Skrevet 31. mars 2014 Personlig syns jeg Simo er av mye bedre kvalitet. Jeg har begge deler + en mountain buggy. Simo kombi 2011mod og en emmaljunga nitro city. Simoen er en tanks av en vogn og tåler alt. Finnes ikke slitasje til tross for at den nå har vært 1 år i bhg. Ulempen er at den er fryktelig tung. Dette hadde jeg problemer med etter keisersnitt og generelt i oppoverbakket med stelleveske og unge i tillegg til en vekt på over 20kg. Den tåler alt av vær og vind og tåler samtidig skikkelig hard medfart. Minuset er dette med vekta. Håpløst å manøvrere rundt med når den er så tung. Emmaljungaen kjøpte jeg på Rudo barnevognhuset og er virkelig ikke fornøyd. Nitro city har 2 svingbare hjul (luftfrie) foran og er av latterlig kvalitet. Jeg har ingen erfaring med de andre understellene så snakker bare om nitro understellet og min erfaring med den. Ordentlig skranglete. Jeg skal aldri ha noe annet enn lufthjul igjen ( dett er jo selvsagt en smakssak ). Sportsdelen er den samme som city cross. Ikke spesielt fornøyd med den heller. Den er jo bare 90cm lang. Ungen var omtrent for lang bare 2 år gammel og h*n er virkelig ikke lang for alderen (ca 91cm etter fylte 2 år). Smal er den også så det ble fryktelig trangt med voksipose. Simo sin sportsdel er ca 1m og passer lenge ennå Poden er nå 2 år og 9mnd. Samtidig syns jeg Emmaljungan er litt skrall og skjør. Dette er jo min mening og jeg vet at mange er fornøyde med Emmaljunga. Ellers hadde de jo ikke vært av de mest populære vognene. Jeg har en mountain buggy jeg ikke kunne vært foruten. Fantastiske kjøreegenskaper og lett og romslig. Men bagen er veldig liten jeg dropper å kjøpe bag til denne. Jeg har fått øynene opp for TFK til nr 2. Stor romslig bag på 82cm og veldig romslig sportsdel (lik mountain buggy har jeg hørt). Må gå å se litt på den. Håper du finner drømmevognen Som sagt så har jeg ingen erfaring med Emmaljungaene med andre typer understell enn nitro city så det har jeg intet negativt å si. Lykke til Tusen takk for det Jeg ender nok opp med Simo fra 2010 eller 2011, bare fordi den er større. Frister ikke så veldig å ta nesten 9000 kr til eg vogn som er mindre, bare fordi den er pen å se på føler ikke helt jeg kan komme med den som argument til mannen Anonymous poster hash: fad6a...42a
Lykkebaby♡ Skrevet 31. mars 2014 #19 Skrevet 31. mars 2014 (endret) Vi har også bestemt oss for Emmaljunga Mondial Duo. Den fineste vognen i mine øyne, ville også ha en vogn som var relativt stor, med 4 store, gode hjul Noen av mine venninner har Simo vogner, men de sa at eneste grunnen til at de valgte den istedenfor Emmaljunga var pga prisforskjellen. Helt enig Velger dere delux understellet da ? Er så usikker.Jeg liker det håndtaget som kan vippes over når man har sportsvogndelen for å bytte kjøre retning uten, og måtte ta av/på begg. Men jeg liker de største julene også veldig godt :knegg: Hvor mye må dere ut med i Sverige? Jeg tenkte også på det, men Sambo synes det blir stress, om det skulle være noe galt med vogna eller noe. Får man med alt da også ? Begg, understell, og sportsvogndelen? Jeg har ikke helt bestemt meg for hvordan understell jeg vil ha, men jeg "prøvekjørte" vognen i butikken med Classic understellet, den likte jeg veldig godt. Er ikke like store hjul som ved De Luxe understellet, men store nok syns jeg Classic har også vendbart sportsvogndel, så det er jo kjekt.Jeg skal kjøpe vognen i butikk her i Norge, den koster flesk, men da er det enkelt å gjøre noe med om noe skulle gå i stykker eller man trenger nye deler. Alt følger med, dypbagg, sportsdel, myggnett, solbeskytter, regntrekk ++ Alt man trenger i 3 år, untatt vognpose Vi skal ned i butikken igjen for ny prøvekjøring før vi bestiller Jeg falt bare pladask for den vognen, og Sambo også. Så på en simo å sambo tenkte pga pris burde vi ta den helt til han forsto på meg at jeg slettes ikke kunne nøye meg med den etter å ha sett/prøvd Emmaljunga. Og han var enig i at den var flottest men, prisen er høy da... Vi går for fargen Navy Ja det er nydelige vogner! Vi skal enten ha Anthrazit Leatherette (grå) hvis det er gutt, eller White Leatherette hvis det er jente Så det finner vi forhåpentligvis ut på OUL på torsdag, gleder meg ! Hva venter du? Anthrazit Leatherette (grå) er også kjempefin det sto mellom den, og Navy for oss. Om vi ikke endrer mening så blir det Navy. Vi skal ikke vite hva det blir så samme om det blir jente Jeg vil vite, men ikke Sambo. Skal på oul 7.april og håper at jeg får vite kjønnet UTEN at Sambo får det med seg. Diskre lapp til ul-damen, eller en usjenert baby hadde våre topp hihi Endret 31. mars 2014 av Lykkespiren<3
mekanikerfrue Skrevet 31. mars 2014 #20 Skrevet 31. mars 2014 Aha, skjønner hva du mener Lykkespiren. Her vil jeg veldig gjerne vite det (hvis det er mulig da), mens samboer egentlig ville ha det som en overraskelse, men jeg fikk overtalt han, hehe. Blir uansett spennende med UL, om vi får se kjønnet er jo egentlig bare en bonus syns jeg, selv om jeg håper veldig
Lykkebaby♡ Skrevet 31. mars 2014 #21 Skrevet 31. mars 2014 Ja det er helt sant Jeg skjønner Sambo, for dette er hans første, og min 4. Jeg ville ikke vite med de to første Men med nr 3, og nå med nr 4 vil jeg plutselig vite. Men jeg vil ikke ødelegge for Sambo
<3lb<3 Skrevet 2. april 2014 #22 Skrevet 2. april 2014 Hei. Jeg har emmaljunga city cross som er fra 2009 veldig fornøyd . Min 3 åring bruker den som sove vogn i Bhg nå og det går veldig bra . Jeg skal ha en gutt i august og skal kjøpe en ny en også emmaljunga city cross farge navy. Vogn dilla,har hatt mange forskjellig vogner og må si emmaljunga sin er best av alle jeg har hatt .... Lykke til i vogn jungelen ))))))
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #23 Skrevet 3. april 2014 Hei. Jeg har emmaljunga city cross som er fra 2009 veldig fornøyd . Min 3 åring bruker den som sove vogn i Bhg nå og det går veldig bra . Jeg skal ha en gutt i august og skal kjøpe en ny en også emmaljunga city cross farge navy. Vogn dilla,har hatt mange forskjellig vogner og må si emmaljunga sin er best av alle jeg har hatt .... Lykke til i vogn jungelen ))))))Tusen takk syns nesten dette er umulig.. men nå skal jeg se på emmaljunga og en brukt simo i dag, så får vi se hva jeg ender opp med til slutt :) Anonymous poster hash: fad6a...42a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #24 Skrevet 3. april 2014 Jeg har emmaljungla mondial fra 2011. Har vært veldig fornøyd med vognen og den passet helt til barnet var 2,5år og 95cm høy. Da ble den for liten og han satt ikke godt i den. Men det gikk fint for vi bruker ikke så mye vogn nå og babyen skal overta den når den kommer. Anonymous poster hash: 76a68...5a5
Stolt3barnsmor❤️ Skrevet 7. april 2014 #25 Skrevet 7. april 2014 Vi har Emmaljunga vogn fra før og kommer til å bruke den igjen 😊 Vår sønn vokste ikke ut av sportsdelen så det ble ikke noe problem i forhold til høyde. Ikke hørt om det før heller. Vi er kjempefornøyd med vogna 👍 Lett og god å trille.. Generelt kjent for å være gode vogner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå