Gå til innhold

Hvilken utdannelse har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil så gjerne ha en utdannelse. Men nå er jeg mamma for to og har huslån og billån opptil ørene.. jeg har generell studiekompetanse, så kan jo bygge videre på det. Men hva skal jeg bli? Noen interresante yrker der ute, som ikke tar maange år?

gjerne fortell litt om arbeidstider og lønn. Nå jobber jeg turnus, og ønsker meg jo egentlig en type 0800-1600-jobb. Tjener ca 430 000 i året i min nåværende jobb.

Anonymous poster hash: 69213...a4b

Fortsetter under...

Skrevet

Du har bedre lønn enn mange med bachelor. Hva kunne du tenke deg å jobbe med da?

Jeg har master i spesialpedagogikk og tjener det samme som deg.

Anonymous poster hash: 1b148...56a

Skrevet

Har jeg det? Hm.. jaja, det er jo litt surt hvis jeg skulle gått ned i lønn da. Jeg liker og jobbe med mennesker, har tenkt mye på sosionom, vernepleier og liknende. Jeg er glad i interiør, elsker og være kreativ. Hadde hvert gøy og hvert blomsterdekoratør, for den saks skyld. Men de tjener vel dobbelt så lite som meg?:(

spesialpedagogikk... Hva gjør du da? Unnskyld hvis jeg spør dumt:p

Hi

Skrevet

Jeg er utdannet elkraftingeniør.

Jeg tok utdannelsen etter at jeg hadde fått datteren min, mens vi bodde i en liten leilighet og mannen min forsørget oss.

Jeg var ferdig utdannet for snart 2år siden, og tjener nå 500 000. Jeg har flexitid, men jobber stort sett 8-16 fordi det passer ift barnehagen.

Fra før har jeg fagbrev som elektriker, hadde tjent litt mindre hvis jeg ikke hadde den bakgrunnen.

Lykke til med utdannelse:-)

Skrevet

Er barnevernspedagog. Jobber som rådgiver på et universitet og tjener 482 000,- i året. Jobber 08-16, med fleksitid, mandag til fredag.

Anonymous poster hash: 555c4...a57
Skrevet

Wow.. hva gjør en elkraftingenør? Mannen min tjener dessverre ikke så bra at han kan forsørge oss alene. Han tjener bare rundt 50 000 mer enn meg årlig. Elektriker er vel greit lønnet fra før?

hi

Annonse

Skrevet

Har bygget på min utd, men sykepleier 420 ca i året i turnus, tatt ped og blitt adjunkt og har ca lik lønn med dag jobb, har så tatt master og regner med å ligge på rundt 450-550 alt etter hvor og hva jeg skal jobbe med tilslutt ;)

Anonymous poster hash: 46ae5...356

Skrevet

Barnevernspedagog, arbeidstiden høres ut som en drøm:) Fri i helgene... har jeg aldri hatt.

Hi

Skrevet

Jeg er fiskehelsebiolog (5-årig profesjon). Arbeider fra 7-15, men dette varierer litt ut i fra sesongene. Tjener i underkant av 600.000 i året. Tøff utdannelse, men absolutt verdt det :)

Anonymous poster hash: 5b68c...04d

Skrevet

Jeg er sykepleier, tjener ca. 380000 og jobben min suger (sorry alle sykepleiere), så hva du enn velger, ikke velg sykepleier (anbefaler heller ikke vernepleie).

Anonymous poster hash: 6a030...2d5
Skrevet

Lege, studerte i 7 år, deretter 1,5 år turnus og nå igang med spesialisering. Jobber i snitt 50 timer i uken, og tjener 550000 i grunnlønn + tillegg som utgjør ca 150000,- årlig.

Anonymous poster hash: c06a4...e31

Skrevet

Er barnevernspedagog. Jobber som rådgiver på et universitet og tjener 482 000,- i året. Jobber 08-16, med fleksitid, mandag til fredag.

Kan du fortelle litt mer om arbeidet ditt, og gjerne utdannelsen? Kanskje også hvilke andre alternativ man har med din utdannelse, om du vet? Jeg vurderer veldig å gå barnevern, men vil gjerne være helt sikker før jeg begynner. Har også tenkt på lærer, og klarer liksom ikke bestemme meg for hvem av disse to jeg skal gå for :sprettoy:

Skrevet

Jeg tror det handler mye om hvor man jobber og hvor gode avtaler man har. On du finner et yrke du liker, og utdanner deg innenfor det, så kan det hende du går ned i lønn. Der jeg jobber er det mange med lang og god utdanning som tjener under 420 000. Og jeg jobber som saksbehandler i en statlig bedrift. Vi har 08-16 jobb og gode fleksordninger. Men det er, som sagt, ikke alltid godt betalt

Vanskelig dette, man må vurdere mye.

Jeg jobber altså som saksbehandler i statlig bedrift, har ingen utdanning og tjener 430 000. Det går vært litt flaks, og gode forhandlinger som har gjort at jeg tjener såpass bra.

Lykke til, håper du finner ut av det:)

Anonymous poster hash: a5a5c...e44

Annonse

Skrevet

Men, jeg tenker at når du er kommet så langt som at du har blitt sykepleier. Så kan du videreutdanne deg uten at det bør ta så innmarri lang tid. Du har et bein på innsiden. :)

Skrevet

Wow.. hva gjør en elkraftingenør? Mannen min tjener dessverre ikke så bra at han kan forsørge oss alene. Han tjener bare rundt 50 000 mer enn meg årlig. Elektriker er vel greit lønnet fra før?

hiAnonymous poster hash: 69213...a4b

Elektrikere har omtrent samme lønn som meg ja, men det er ikke et yrke jeg ville jobbet med resten av livet. Mange får vondt i ryggen osv pga dårlige arbeidsstillinger. Det er mye mer behagelig å jobbe på kontor:-)

Jeg jobber som prosjektingeniør. Jobben går ut på å planlegge elektriske anlegg som skal bygges, gjøre beregninger, avtaler, tegninger og ha dialog med kundene. Jeg trives veldig godt i jobben min:-)

Skrevet

Hva jobber du som/med nå da?

Anonymous poster hash: d910d...eab

Skrevet

Jeg er også rådgiver på et universitet, og trodde begynnerlønnen var 500.000? Det fikk jeg vite, og det er det jeg har (lønnstrinn 60).

Anonymous poster hash: 5bc17...c4e

Skrevet

3 års utdannelse fra universitetet, jobber privat innen et spesialfelt i helsesektoren, 8.30-15.00. 850.000 i året.

Anonymous poster hash: a405b...8bf

Skrevet

Ikke bli sykepleier. Turnus er stess som alenemor. Mye barnepass. Velg noe smart. Noe det er penger i... ta en utdannelse der du kan jobbe i et oljefirma?

Anonymous poster hash: b39c9...242

Skrevet

3 års utdannelse fra universitetet, jobber privat innen et spesialfelt i helsesektoren, 8.30-15.00. 850.000 i året.

Hva studerte du?😊

Anonymous poster hash: df37b...adb

Skrevet

Hva jobber du som/med nå da?Anonymous poster hash: d910d...eab

om du mener HI, jobber jeg på flyplass i sikkerhetskontroll.

Skrevet

Spesialsykepleier, jobber dagtid. Tjener ca 470000. Mannen har samme utdanning, jobber tredelt og tjener 570000.

Anonymous poster hash: b443d...cc3

Skrevet

Hva studerte du?

Anonymous poster hash: df37b...adb

Ja, hva slags stuide var dette? Er det vanskelig å få jobb? Hvordan var studiene - tunge og kjedelige å komme deg gjennom?

Skrevet

Har jeg det? Hm.. jaja, det er jo litt surt hvis jeg skulle gått ned i lønn da. Jeg liker og jobbe med mennesker, har tenkt mye på sosionom, vernepleier og liknende. Jeg er glad i interiør, elsker og være kreativ. Hadde hvert gøy og hvert blomsterdekoratør, for den saks skyld. Men de tjener vel dobbelt så lite som meg?:(

Hi

Er pp-rådgiver i ppt. Utrolig spennende jobb, i hvert fall :)

Anonymous poster hash: 1b148...56a

Skrevet

HiAnonymous poster hash: 69213...a4b

Er pp-rådgiver i ppt. Utrolig spennende jobb, i hvert fall :)Anonymous poster hash: 1b148...56a

ok:) høres interresant ut. Kunne igrunn hvert noe for meg:)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...