Gå til innhold

En liten solskinns historie :)

Anbefalte innlegg

Hei !

Er ikke lenge  siden jeg var en veldig aktiv leser her inne på forumet , hadde akkurat fått diagnosen PCOS og sugde til meg alt av info og syns det va kjekt og lese solskinnshistorier og tenk , en dag skulle faktisk jeg skrive min egen :)))

I 2004 hadde jeg en graivditet utenfor livmor (exu), ble operert og de fjernet den høyre egglederen, etter det ble jeg tilbudt utredning men de fant ingenting unormalt.

I 2006 begynte vi og prøve for alvor, men hver eneste mnd kom mensen og vi forberedte oss på at vi ikke kunne bli gravid på egenhånd :( 
Etter 2 år med prøving ga vi litt opp , konsentrerte oss om andre ting , det skjedde litt i familien så vi satt egentlig alt på vent. 
I 2010 skulle vi prøve på nytt , jeg fikk påvist PCOS og begynte på metformin og tor noen runder med Pergotime. Fikk egløsning , men graviditeten uteble :( Fikk time hos hausken i januar 2011 , men svigerfar ble akutt kreftsyk akkurat da, så vi måtte utsette hele baby prosjektet :( Jeg fortsatte og ta metformin, merket vel egentlig ingen forskjell utenom at syklusene mine ble presise , kunne stille de nesten etter klokken , dag 30 i syklusen mellom 11 og 12 på dagen , ja da kom mensen! 
svigerfar kjempet mot kreften i 5 mnd og måtte til slutt gi tapt :( I juli 2011 , dagen før begravelsen ringte jeg labaratoriet for og ta en urinprøve , trodde jeg hadde fått urinveis infeksjon. Den va negativ og sykepleier spurte om eg hadde tatt en gravidtest? 
Nei, sa eg og lo litt , eg trenger nok ikke det , eg har vært uten prevensjon i 5 år, tror ikke akkurat eg e gravid :) 
Hun sa joda , vi tar en test og ihvertfall utelukker det da :) 
Så kom hun inn igjen og sa , jaja her er det ting på gang :))) 
Så lille solstrålen vår er født i Mars 2012 :)

Og no i Mars 2014 , etter å ha gått på p-pillen i 1,5 år , sitter jeg her med et STORT blått kryss på CB testen :) SÅ i november kommer det enda et mirakel til familien vår :)
Lykke til alle dere som strever , det ER lys i tunellen og det går an , det er jeg et levende bevis på :)

Anonymous poster hash: b4628...57d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144131013-en-liten-solskinns-historie/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...