Gå til innhold

Alle sier babyen min (9 mnd) er så brun!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde jeg dra til legen med henne å få sjekket sånne leververdier eller hva det heter? Hun hadde ikke gulsott da hun ble født.. Liker ikke at "alle" kommenterer det. Synes det er skummelt :/ 

Anonymous poster hash: 16f4e...a83
Skrevet

Hvordan er din og farens hudtype, da? Ligner hun på dere?

Hvis ikke så kan du jo evt få lege til å sjekke henne, eller kontakte Helsestasjonen for råd.

Man skal være obs hvis barnet blir slapt og trøtt, ekstra irritert og hvis avføringen blir hvitlig/grålig.

Når det er sagt - jeg har sett babyer som nesten ikke trenger være ute i det hele tatt for å få farge, hvis foreldrene har god hud og gode farger. Så det trenger ikke være noe galt med jenten din.

Men siden så mange kommenterer det, så sjekk det opp slik at du slipper å være bekymret.

Anonymous poster hash: 2ce6f...566
Skrevet

Hvis ikke så kan du jo evt få lege til å sjekke henne, eller kontakte Helsestasjonen for råd.

Man skal være obs hvis barnet blir slapt og trøtt, ekstra irritert og hvis avføringen blir hvitlig/grålig.

Når det er sagt - jeg har sett babyer som nesten ikke trenger være ute i det hele tatt for å få farge, hvis foreldrene har god hud og gode farger. Så det trenger ikke være noe galt med jenten din.

Men siden så mange kommenterer det, så sjekk det opp slik at du slipper å være bekymret.

Takk for svar.

Far er hvit som ett laken, jeg har rødt hår, mem ikke krtthvit. Snuppa har også rødlig hår så rart om hun skulle være "naturlig" brun.

Hun har enorme øyne og hvitene er kritthvite. Ellers i full vigør og virker veldig frisk. Hard mage er der eneste hun plages med.

Skrevet

Altså... Tviler på at HI hadde skrevet et slikt innlegg om faren var afrikaner eller noe ;)

Anonymous poster hash: 7148e...120

Skrevet

Spiser hun mye gulrot? Det kan også gi gul/brunfarget hud.

Men hvis det er påfallende i forhold til foreldrenes hudfarge er det verdt å konsultere en lege - bedre føre var med små barn, tenker jeg.

Anonymous poster hash: 2578d...e0b

Skrevet

Min på 10 mnd får også kommentarer om det hele tiden. Vi fikk sjekket han for gulsott da han var mindre pga det, men det var det ikke. Han spiser mat med mye gulrot i, men tviler på at det årsaken siden han har vært slik siden fødsel. Tenkte å høre med helsesøster på neste kontroll.

Anonymous poster hash: 3fa20...451

Skrevet

Var på kontroll onsdag men glemte det. Skal ringe på mandag tror jeg.

Skrevet

Noen barn har bare en gyllen glød.

Hvis det var mistanke om gulsott tror jeg lege eller annet helsepersonell vil få mistanke og teste for dette.

Anonymous poster hash: fdca5...416

Skrevet

Men kan det ikke være sånn, at siden både du og far er veldig lyse/hvite så er det derfor folk reagerer på at barnet deres er så mye brunere enn dere da?

Ikke nødvendigvis at barnet er så veldig brun, om du skjønner? Men bare brunere enn dere...

Skrevet

Men kan det ikke være sånn, at siden både du og far er veldig lyse/hvite så er det derfor folk reagerer på at barnet deres er så mye brunere enn dere da?

Ikke nødvendigvis at barnet er så veldig brun, om du skjønner? Men bare brunere enn dere...

Det er selvfølgelig en mulighet, men sånn som de på barselgruppen tror jeg sammenligner henne med egne babyer. Og jeg set jo at de er blekere. Selv om jeg ikke synes hun er sååå brun.

• 3 uker senere...
Skrevet

Spiser hun mye gulrot? Det kan også gi gul/brunfarget hud.

Men hvis det er påfallende i forhold til foreldrenes hudfarge er det verdt å konsultere en lege - bedre føre var med små barn, tenker jeg.

Anonymous poster hash: 2578d...e0b

Tenker dette kan være årsaken

Skrevet

Har dere vært ute i sola?

Anonymous poster hash: ac18f...c84

Skrevet

Men siden så mange kommenterer det, så sjekk det opp slik at du slipper å være bekymret.Anonymous poster hash: 2ce6f...566

Takk for svar.

Far er hvit som ett laken, jeg har rødt hår, mem ikke krtthvit. Snuppa har også rødlig hår så rart om hun skulle være "naturlig" brun.

Hun har enorme øyne og hvitene er kritthvite. Ellers i full vigør og virker veldig frisk. Hard mage er der eneste hun plages med. Anonymous poster hash: 16f4e...a83

Vi fikk også mye kommentarer om sønnen vår da vi fikk ham, alle sykepleierne snakket om hvor veldig gyllen han var i huden og de sjekket for gulsott på sykehuset, det var ikke det. Far har rødt hår og lys hud, jeg er mørk og blir lett brun. Jeg ser at sønnen vår er rødlig i det lyse håret (3 år), han ligner veldig på sin far, men har fått min "gode hud". Som en annen her sa er det noen barn som er litt mer gyllene enn andre, men sjekk det heller en gang for mye enn for lite :)

Anonymous poster hash: 7f05e...4f0

Skrevet

Men siden så mange kommenterer det, så sjekk det opp slik at du slipper å være bekymret.Anonymous poster hash: 2ce6f...566

Takk for svar.

Hun har enorme øyne og hvitene er kritthvite. Ellers i full vigør og virker veldig frisk. Hard mage er der eneste hun plages med. Anonymous poster hash: 16f4e...a83

Vi fikk også mye kommentarer om sønnen vår da vi fikk ham, alle sykepleierne snakket om hvor veldig gyllen han var i huden og de sjekket for gulsott på sykehuset, det var ikke det. Far har rødt hår og lys hud, jeg er mørk og blir lett brun. Jeg ser at sønnen vår er rødlig i det lyse håret (3 år), han ligner veldig på sin far, men har fått min "gode hud". Som en annen her sa er det noen barn som er litt mer gyllene enn andre, men sjekk det heller en gang for mye enn for lite :)

Anonymous poster hash: 7f05e...4f0

Gode hud?? Tuller du??

Anonymous poster hash: 7148e...120

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...