Gå til innhold

Angst, angst, angst!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene på hytta sammen med sønnen denne helgen. Nå ligger den lille prinsen å sover, og jeg skulle bare ut i bilen å hente noe.

Og da hører jeg raslelyder... Forstår først ikke hva det er eller hvor det kommer fra. Men så ser jeg at det blinker i noen små ekle øyne. Og det er en grevling!! Vi har faen meg fått en grevling som har flyttet inn under uteboden vår!!

Og nå sitter jeg her å lager store fantasier om at grevlingfamilien fra helvete har flyttet inn under der. Ja, jeg ser for meg monstergrevlinger som tar over området her, og jeg kommer ikke til å gå ut på kvelden mer...

Og jeg er nesten sikker på at de kommer til å åpne døra mens jeg sover i natt, komme opp trappa, og overfalle oss mens vi sover! ;) Og jeg hører allerede lyden av bein som knuser oppe i hodet mitt!

( ja, jeg sitter her å lager de tåpligste historier i hodet mitt...)

Hat, hat, hat!!

Noen som har peiling på disse ekle krapylene, og hvordan bli kvitt de?

Må jeg kontakte viltnemnda for å få de fanget og skutt, eller er det noe snillere jeg kan gjøre for å gå de til å flytte?

Anonymous poster hash: 17311...2e3

Fortsetter under...

Skrevet

Ta deg sammen!

Anonymous poster hash: 473bc...761

Skrevet

Ja, jeg vet at jeg er totalt ulogisk, og bør ta meg sammen ;)

Men fysj, ikke engang det at de spiser brunsnegler kan veie opp for at de er skumle og må bort!

Skrevet

Æsj, jeg skjønner deg godt. Liker ikke grevlinger selv. Jeg har vokst opp med den kunnskapen at grevlinger angriper og biter seg fast i beinet til folk. Jeg har aldri sette en grevling på ordentlig da. Ha ha. Komisk ikke sant.

Anonymous poster hash: 5e70b...5c6

Annonse

Skrevet

Øh, det er en grevling, er ikke akkurat en gaupefamilie som har flytta inn..

Anonymous poster hash: b7d05...310
Skrevet

Takk for linker, jeg ser at mannen har en jobb her fremover! :D

Men seriøst, her var det flere gode tips.

Skrevet

Jeg likte best tipset om å "tiss for å lage ditt eget revir"! :D

Anonymous poster hash: c3e82...635

Skrevet

Og ja, jeg vet logisk sett at de ikke er skumle drapsmaskiner... Men... Kanskje grevlingen vår er ond og skaffer seg en storfamilie av onde grevlingbarn under der... :P

Skrevet

Jeg likte best tipset om å "tiss for å lage ditt eget revir"! :D

Jepp, jeg også. Og sendte linken til mannen. Fikk bare spørsmål om jeg var lei av å ha sex siden jeg ba han om å dra den frem i grevlingland! :D

Og det spørsmålet hjalp ikke på bildene jeg har i hodet mitt av hva den grevlingen kan finne på :P

Skrevet

Skjerp deg ja. Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: ed57e...0ed

Skrevet

Skjerp deg ja. Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: ed57e...0ed

Snart 40 :D

Annonse

Skrevet

Bybærte much?? Grevlingen gjør ikke annet enn å passe sine egne saker, ikke la den lide for dine syke fantasier. Makan.

Anonymous poster hash: f6eac...c9f

Skrevet

Ha-ha! Du bringer frem noen gamle minner for meg, HI :)

Jeg skulle overnatte på en hytte som normalt bare var i bruk på sommertid. Det lå fem-seks hytter på rad, 100-150 meter fra en liten "kro" hvor det hadde vært en privat fest. Bare hytten jeg skulle overnatte var bebodd.

En fyr jeg hadde møtt sommeren fyr var også på festen og ble mer og mer innpåsliten. Ettersom festen gikk helt mot slutten og mange allerede var dratt så ba jeg innehaveren, som jeg kjente godt, holde øye med den innpåslitne fyren, la oss kalle ham Pål, inntil jeg hadde kommet meg opp i hytten og fått låst den. Det fantes ikke telefon i hytten og dette var før jeg hadde mobil. "Kroen" kom til å være tom for folk når festen var helt slutt, så i prinsipp ville jeg være helt alene på hele området, med mange hundre meter til nærmeste bebodde hus.

Jeg kom meg inn i hytta, låste, trakk for alle gardinene etter at jeg hadde sjekket vinduene... ordnet meg for å legge meg. Lå og leste litt, hørte at siste folk gikk fra "kroen", det ble helt stille.

Og så banket det i veggen på soverommet jeg lå på! Jeg var overbevist om at det måtte være Pål, for han hadde sagt at han ønsket å være med meg opp på hytta.

Lettere panisk sprang jeg opp for å dobbelsjekke at jeg hadde låst ytterdøren. Døren var låst.

Så banket det i veggen på stuen der jeg stod. Jeg snek meg bort til et vindu og å kikke ut vinduet og der BAM-BAM-BAM!!!! i veggen rett ved der jeg stod ved vinduet.

Jeg tror hjertet var halvveis oppe i halsen min!

Så begynte jeg å bli alvorlig redd, gløttet ut slik at jeg så ned på "kroen" og så at den var stengt og helt mørk. Dvs. helt alene. Hvem som helst kunne bryte seg inn et vindu om de ville uten at andre ville høre det, ingen ville høre det om jeg skrek. Ikke kunne jeg snike meg bort heller, for det var dyp, dyp snø. Tror dette var i februar det året, nettopp falt over en meter nysnø oppå all snøen som var der fra før. Jeg ropte høyt til Pål at han fikk holde seg unna, at jeg ikke var interessert, at han fikk pelle seg hjem, for her fikk han ikke komme inn, og at jeg kom til å fortelle alle om det hvis han fortsatte å plage meg, og at innehaveren allerede visste om at han hadde plaget meg hele kvelden.

Svaret på mine høye rop var dundring i veggene, men ikke noen svar tilbake..

Fy søren så redd jeg var den natta! Laget jeg den minste lille lyd så slo det hardt i veggen der jeg var - enten jeg var på ene soverommet eller det andre som var tomt, eller i oppholdsrommet. Jeg holdt hytten helt mørklagt, likevel så visste den som var der ute hvor jeg var i hytta.

Til slutt satt jeg musestille, sammenkrøllet i senga på ene soverommet. Turde ikke ha på lys, turde knapt puste.

Den natta ble lang, for å si det slik.....

Omsider var det morgen og jeg hørte lyder som tydet på at det var kommet folk på "kroen" igjen. Jeg hoppet i støvlettene, tok på meg ytterjakken og sprang for livet bort til kroen og fortalte at Pål hadde plaget meg hele natten.

"Neida, jeg satte selv Pål inn i en drosje i natt og drosjen kom etterpå for å hente noen andre, og sjåføren fortalte da at Pål kom seg vel hjem."

Noe som skremte meg enda mer - for da hadde jeg en ukjent gal forfølger!

"Åh, nei, du, nå kommer jeg på - glemte å fortelle deg at det i høst var et grevlingepar som laget seg et hi under den hytta. Glemte å si at de kanskje kom til å våkne opp siden vi varmet opp hytten til deg."

Så HI - jeg vet alt om nattlige grevlingemareritt :P

Bankingen i veggene jeg trodde jeg hadde hørt var visst banking i gulvet. Grevlingene hørte hvor jeg gikk over gulvet og slo etter meg der jeg var ;) De prøvde vel bare å "banke i taket" for å be meg være stille i natten ;)

Anonymous poster hash: 9e017...e48
Skrevet

Bybærte much?? Grevlingen gjør ikke annet enn å passe sine egne saker, ikke la den lide for dine syke fantasier. Makan.

Anonymous poster hash: f6eac...c9f

Ikke spesielt bybærtete nei.

Det tusser av andre dyr rundt her, som får leve sitt eget liv, og som jeg ikke bryr meg om.

Men akkurat grevling har jeg en seriøs sperre på.

Og jada, jeg vet at historiene jeg lager i hodet mitt ikke er spesielt sansynlige. Noen er redd for edderkopper, slanger osv. Jeg har en forbi mot grevlinger!

Og ja, jeg overdriver selvfølgelig litt her, men blææh, jeg liker de virkelig ikke

Skrevet

Ha-ha! Du bringer frem noen gamle minner for meg, HI :)

Jeg skulle overnatte på en hytte som normalt bare var i bruk på sommertid. Det lå fem-seks hytter på rad, 100-150 meter fra en liten "kro" hvor det hadde vært en privat fest. Bare hytten jeg skulle overnatte var bebodd.

En fyr jeg hadde møtt sommeren fyr var også på festen og ble mer og mer innpåsliten. Ettersom festen gikk helt mot slutten og mange allerede var dratt så ba jeg innehaveren, som jeg kjente godt, holde øye med den innpåslitne fyren, la oss kalle ham Pål, inntil jeg hadde kommet meg opp i hytten og fått låst den. Det fantes ikke telefon i hytten og dette var før jeg hadde mobil. "Kroen" kom til å være tom for folk når festen var helt slutt, så i prinsipp ville jeg være helt alene på hele området, med mange hundre meter til nærmeste bebodde hus.

Jeg kom meg inn i hytta, låste, trakk for alle gardinene etter at jeg hadde sjekket vinduene... ordnet meg for å legge meg. Lå og leste litt, hørte at siste folk gikk fra "kroen", det ble helt stille.

Og så banket det i veggen på soverommet jeg lå på! Jeg var overbevist om at det måtte være Pål, for han hadde sagt at han ønsket å være med meg opp på hytta.

Lettere panisk sprang jeg opp for å dobbelsjekke at jeg hadde låst ytterdøren. Døren var låst.

Så banket det i veggen på stuen der jeg stod. Jeg snek meg bort til et vindu og å kikke ut vinduet og der BAM-BAM-BAM!!!! i veggen rett ved der jeg stod ved vinduet.

Jeg tror hjertet var halvveis oppe i halsen min!

Så begynte jeg å bli alvorlig redd, gløttet ut slik at jeg så ned på "kroen" og så at den var stengt og helt mørk. Dvs. helt alene. Hvem som helst kunne bryte seg inn et vindu om de ville uten at andre ville høre det, ingen ville høre det om jeg skrek. Ikke kunne jeg snike meg bort heller, for det var dyp, dyp snø. Tror dette var i februar det året, nettopp falt over en meter nysnø oppå all snøen som var der fra før. Jeg ropte høyt til Pål at han fikk holde seg unna, at jeg ikke var interessert, at han fikk pelle seg hjem, for her fikk han ikke komme inn, og at jeg kom til å fortelle alle om det hvis han fortsatte å plage meg, og at innehaveren allerede visste om at han hadde plaget meg hele kvelden.

Svaret på mine høye rop var dundring i veggene, men ikke noen svar tilbake..

Fy søren så redd jeg var den natta! Laget jeg den minste lille lyd så slo det hardt i veggen der jeg var - enten jeg var på ene soverommet eller det andre som var tomt, eller i oppholdsrommet. Jeg holdt hytten helt mørklagt, likevel så visste den som var der ute hvor jeg var i hytta.

Til slutt satt jeg musestille, sammenkrøllet i senga på ene soverommet. Turde ikke ha på lys, turde knapt puste.

Den natta ble lang, for å si det slik.....

Omsider var det morgen og jeg hørte lyder som tydet på at det var kommet folk på "kroen" igjen. Jeg hoppet i støvlettene, tok på meg ytterjakken og sprang for livet bort til kroen og fortalte at Pål hadde plaget meg hele natten.

"Neida, jeg satte selv Pål inn i en drosje i natt og drosjen kom etterpå for å hente noen andre, og sjåføren fortalte da at Pål kom seg vel hjem."

Noe som skremte meg enda mer - for da hadde jeg en ukjent gal forfølger!

"Åh, nei, du, nå kommer jeg på - glemte å fortelle deg at det i høst var et grevlingepar som laget seg et hi under den hytta. Glemte å si at de kanskje kom til å våkne opp siden vi varmet opp hytten til deg."

Så HI - jeg vet alt om nattlige grevlingemareritt :P

Bankingen i veggene jeg trodde jeg hadde hørt var visst banking i gulvet. Grevlingene hørte hvor jeg gikk over gulvet og slo etter meg der jeg var ;) De prøvde vel bare å "banke i taket" for å be meg være stille i natten ;)

Fantastisk, takk! Jeg ler så jeg griner her :)

Og jeg forstår så godt hvorfor du ble stressa og redd!!

Og er så glad for at de i set minste har flyttet inn under uthuset!

Skrevet

Grevlinger er jo så søte :)

Anonymous poster hash: cb84b...8da
Skrevet
Fantastisk, takk! Jeg ler så jeg griner her :)

Og jeg forstår så godt hvorfor du ble stressa og redd!!

Og er så glad for at de i set minste har flyttet inn under uthuset!

Bra jeg fikk deg til å le.... for det var dødelig alvor for meg den gangen! ;)

Natten er lang når du ikke tør å sove, ikke tør å gå ut av sengen.... har vært på fest og drukket mye både vin og vann, begynner å bli sulten, fryser, må tisse, men tør ikke gå på do...... Tror jeg satt og tisset ti minutter nede på kroen den morgenen etter at jeg hadde fått høre om grevlingene. Rakk ikke å springe opp igjen på do på hytta ;)

Men jeg kan garantere deg en ting - de kan ikke åpne låste dører og ikke åpne lukkede vinduer! :P

Skrevet

Men jeg kan garantere deg en ting - de kan ikke åpne låste dører og ikke åpne lukkede vinduer! :P

Hva hvis de har rabies? :klo:

Skrevet

Godt poeng! Og det hadde jeg ikke engang tenkt på...

Skrevet

Jeg tenkte mer som i at da kan de bli gale nok til å tygge seg gjennom dører og vegger?

Skrevet

Jeg tenkte mer som i at da kan de bli gale nok til å tygge seg gjennom dører og vegger?

Takk, der får ikke jeg sove i natt :P

Skrevet

Les om Theodore Roosevelt og kjæledyret grevlingen Joshia ;)

http://www.amerikanskpolitikk.no/2013/09/20/fun-fact-fredag-kjaeledyr-i-det-hvite-hus/

Grevlinger er veldig renslige dyr, de lager seg latriner/toalett et stykke unna hiene sine. De renser ut soveplassene sine, bytter gress, høy osv. for å holde lus og andre skadedyr unna seg.

5. oktober er grevlingens dag i England, hvor de er fredet.

På grevlingens interesseside kan du til og med finne tips om hvilke planter du kan ha i hagen for å tiltrekke deg grevlinger!

http://www.badger.org.uk/content/Living.asp

Når du har funnet nok morsomme fakta om grevlinger så kan du bestille deg en slik skjorte:

grevlinger skyter ikke tilbake...

https://teemill.co.uk/product/badgers-dont-shoot-back-t-shirt/

Og kanskje du etter hvert vil bestille en slik:

https://teemill.co.uk/product/i-love-badgers-long-sleeve-t-shirt/

;)

Håper natten din blir fredelig :)

Skrevet

Heldigvis har vi ikke rabies her i landet enda :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...