Gå til innhold

Noen med en hjerterytmeforstyrrelse her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var symptomene, og hvordan behandles den? Har hatt mye hjerteklapp, men dette er utredet og funnet normalt. Men nå har det dukket opp et nytt symptom.. Pulsen går ikke ned etter trening! Jeg har makspuls en halvtime etterpå. Lurer på om jeg burde ta kontakt med lege igjen?:P

Anonymous poster hash: 793c9...bed

Skrevet

Jeg har en hjerterytmeforstyrrelse som er helt ufarlig. Det behandles ikke. Men du bør uansett få det sjekket, for det er jo ulike varianter, så helt umulig å vite ut fra det som kan skrives her:)

Anonymous poster hash: 02b4b...3fb

Skrevet

Jeg har en hjerterytmeforstyrrelse som er helt ufarlig. Det behandles ikke. Men du bør uansett få det sjekket, for det er jo ulike varianter, så helt umulig å vite ut fra det som kan skrives her:)

Hva slags rytmeforstyrrelse har du da, og hvordan merket du det?

Skrevet

Har det ikke selv, men både mamma og begge søstrene mine har det...

Mamma er nå 60 år og faktisk bedre, den mest travle perioden av sitt liv (når vi var små) var det ille. Da var hun faktisk flere år uten førerkort fordi hun besvimte av det.

Ene søsteren min er ganske hardt rammet, hun har vel fått beskjed om at det går an å operere, sette inn en elektronisk dings eller noe sånt, men foreløbig har hun ikke gjort det. Er en form for hjerteflimmer tror jeg, men helt ufarlig. Hun har funnet ut at når hjertet/pulsen løper løpsk så hjelper det ofte å stå oppreist og sette seg veldig brått ned på huk, da får du et lite blodtrykksfall og da senker pulsen seg.

Anonymous poster hash: 79315...097
Skrevet

Hva slags rytmeforstyrrelse har du da, og hvordan merket du det?

Det eneste jeg har merket er at det ikke er så lett å trene med pulsklokke siden den ikke følger normen helt. Det ble oppdaget av legen pga utredning rundt høyt blodtrykk. Jeg kan ikke noe særlig om det, i og med at de har sagt det er ufarlig så har jeg ikke tenkt noe på det.

Skrevet

Dytt

Skrevet

Mine symptomer er smerter i brystet, episoder med svimmelhet og pustevansker og konstant høyere puls enn normalen (ca 110, pluss minus). Det er visstnok helt ufarlig, men jeg stusser litt på den høye hvilepulsen, for hjertet blir vel utslitt etter hvert. 

Anonymous poster hash: 9e757...e50
Skrevet

Mine symptomer er smerter i brystet, episoder med svimmelhet og pustevansker og konstant høyere puls enn normalen (ca 110, pluss minus). Det er visstnok helt ufarlig, men jeg stusser litt på den høye hvilepulsen, for hjertet blir vel utslitt etter hvert.

Har du vært hos fastlege, hjertespesialist eller begge deler? Jeg lurer på å bestille time hos en hjertespesialist istedet for å dra til legen denne gangen.

Skrevet

Har du vært hos fastlege, hjertespesialist eller begge deler? Jeg lurer på å bestille time hos en hjertespesialist istedet for å dra til legen denne gangen.

Ble sent til sykehuset fordi de trodde jeg hadde et hjerteinfarkt, og det var da de fant ut at det "bare" var hjerterytmeforstyrrelser. Jeg visste fra før at det ikke nødvendigvis er så ille med forstyrrelsene, men jeg følte kanskje at legene glemte det litt etter at de fant ut at det ikke var så alvorlig som et infarkt. 

Ble fulgt opp av fastlegen i ettertid, men siden EKG'et var stabilt, har jeg ikke vært inne til sjekk etter det. 

Jeg tenker på å gå til en hjertespesialist selv, så jeg vil anbefale deg det. Jeg synes fastlegen min og legene på sykehuset (hjertespesialist) er helt supre, men jeg synes det er dumt at de lar det passere litt fordi det ikke er livstruende. Hadde blitt glad om noen ville hjelpe meg til å bli kvitt plagene. 

Skrevet

Jeg vet ikke, men har time hos spesialist straks, skal måle med 24-timers EKG :)

Anonymous poster hash: 08357...a24

Skrevet

Dytt

Skrevet

Symptomene mine er doble hjerteslag og støy på ekg-målinger. Slapp og hoster.

Skrevet

Symptomene mine er doble hjerteslag og støy på ekg-målinger. Slapp og hoster.

Jeg har noe av det samme som deg, og jeg vil anbefale deg å skjekke det ut så langt du kan! HAr du blitt henvist til en kardiolog? Kjør gjerne privat ( Volat er gode på det) om du har ressurser. Slike ting skal man abselutt ikke ta lett på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...