Gå til innhold

Hva er galt med Halalkjøtt da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror de som er imot halal nekter å ta inn over seg at det i Norge ikke er forskjell på slaktingen, nettopp fordi det er Islam de er i mot, ikke nødvendigvis halal.

Derfor hyler og skriker de demonstrativt, selv om det egentlig er helt grunnløst.

Anonymous poster hash: 8b921...1b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halalkjøtt slaktet i Norge følger de reglene som gjelder i Norge. Da må dyret bedøves (dvs med boltepistol eller strøm) slik at det er bevisstløst mens det avbløs.

I mange andre land avbløs Halaldyr uten bedøvelse, og det er groteskt, og dyremishandling av verste sort.

Boltepistol er ikke bedøvelse. Det er en "pistol" med en bolt som skytes inn i hjernen. Umiddebar død med andre ord.

Anonymous poster hash: e56de...53f

Skrevet

Tror de som er imot halal nekter å ta inn over seg at det i Norge ikke er forskjell på slaktingen, nettopp fordi det er Islam de er i mot, ikke nødvendigvis halal.

Derfor hyler og skriker de demonstrativt, selv om det egentlig er helt grunnløst.

Nei, du, som muslim, elsker å rope rasist og at andre er diskriminerende. Skjerp deg, og forsøk å være litt skaklig og relevant.

Jeg har tusen ganger mindre imot muslimer enn ateister, så det er sagt, men er i,ot dyremishandling. Nei, kjøper ikke gris og kylling med mindre det er fra gårder jeg vet behandler dyrene bra, så jeg er konsekvent.

Anonymous poster hash: a9bac...e98

Skrevet

Halalkjøtt slaktet i Norge følger de reglene som gjelder i Norge. Da må dyret bedøves (dvs med boltepistol eller strøm) slik at det er bevisstløst mens det avbløs.

I mange andre land avbløs Halaldyr uten bedøvelse, og det er groteskt, og dyremishandling av verste sort.

Boltepistol er ikke bedøvelse. Det er en "pistol" med en bolt som skytes inn i hjernen. Umiddebar død med andre ord.

i slaktesammenheng er boltpistol bedøvelse. "Død" defineres ved hjerteslag. Boltpistol smusher dyrets hjerne, men hjertet vil fortsette å slå så mange som 6-7 slag i hjernedød tilstand.

disse hjerteslagene er det som gjør det mulig å effektivt tømme skrokken for blod (koagulert blod i biffen er ikke godt, til tross for hva en bruker her tydeligvis tror) derfor er det så viktig at dyret strupes straks etter bolting.

Skrevet

Jeg vil ikke spise det av rent prinsipp. Mat har ingenting med religion å gjøre for min del. Jeg er ikke en tilhenger av at mennesker uansett tilhørighet eller religiøse overbevisninger skal kunne kreve noe slikt. Jeg vil ikke spise mat som er slaktet i Allahs navn.

Skrevet

Har dere smakt halalkjøtt? Det har jeg noen ganger og det er tørt og smakløst, siden blodet er helt tappet. Fikk det servert.Anonymous poster hash: 858f9...fc6

Idiot! Det er helt vanlig at slakt blir hengt opp og tappet for blod. At det er tørt har med tilberedningsmetoden å gjøre

Skrevet

Jeg vil ikke spise det av rent prinsipp. Mat har ingenting med religion å gjøre for min del. Jeg er ikke en tilhenger av at mennesker uansett tilhørighet eller religiøse overbevisninger skal kunne kreve noe slikt. Jeg vil ikke spise mat som er slaktet i Allahs navn.

Så hvis noen ber bordsbønn så nekter du å spise?

Anonymous poster hash: df980...6a1

Skrevet

Nei, du, som muslim, elsker å rope rasist og at andre er diskriminerende. Skjerp deg, og forsøk å være litt skaklig og relevant.

Jeg har tusen ganger mindre imot muslimer enn ateister, så det er sagt, men er i,ot dyremishandling. Nei, kjøper ikke gris og kylling med mindre det er fra gårder jeg vet behandler dyrene bra, så jeg er konsekvent.

Jeg er kristen, ikke muslim, selv om du umiddelbart antar det. Jeg har heller ikke ropt noe om rasisme eller diskriminering.

Hvorfor er du imot halal i Norge, da?

Skrevet

Jeg er kristen, ikke muslim, selv om du umiddelbart antar det. Jeg har heller ikke ropt noe om rasisme eller diskriminering.

Hvorfor er du imot halal i Norge, da?

Ah, endelig den kristne humanismen som jeg faller for. Kjempe stolt av deg!

Anonymous poster hash: 4db2f...cdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...