Gå til innhold

Hva er galt med Halalkjøtt da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du høres forferdelig fordomsfull og respektløs ut i den uttalelsen.

Jeg er ateist og syns overtro og religion har like mye gehalt i seg, men kjøttet er da vitterlig det samme uansett.

Du høres ut som en unge som må demonstrere enda han vet han er urimelig.

Anonymous poster hash: 3c68f...ca2

Annonse

Og dere som hyler og skriker opp om halal kjøtt. Har dere ikke noen klær med pels på? Eier dere ikke uggs? Heller ikke noe med angoraull. Og sminke og hudpleieprodukter, er dere nøye med at det ikke er testet på dyr?

Eller er det bare halal kjøtt som er farlig?

Anonymous poster hash: 84675...b88

Og dere som hyler og skriker opp om halal kjøtt. Har dere ikke noen klær med pels på? Eier dere ikke uggs? Heller ikke noe med angoraull. Og sminke og hudpleieprodukter, er dere nøye med at det ikke er testet på dyr?

Har ikke pels, synes ikke ull er så bra som alle sier, så har knapt nok saue ull i hus. UGGS, bruker folk fortsatt de fæle skoa? Sminke bruker jeg ikke og ikke kremer. Prøver å finne ut hva som er testet på dyr, og går jeg på en smell slutter jeg å bruke det produkte jeg kjøpte

Anonymous poster hash: 605a4...864

Halalkjøtt slaktet i Norge følger de reglene som gjelder i Norge. Da må dyret bedøves (dvs med boltepistol eller strøm) slik at det er bevisstløst mens det avbløs.

I mange andre land avbløs Halaldyr uten bedøvelse, og det er groteskt, og dyremishandling av verste sort.

Halalkjøttdeigen jeg brukte da jeg laget pizza til bursdagbesøket vårt smakte helt flott. Det var tilogmed ikke så mye vann i den, så den ble jo faktisk stekt i motsetning til vanlig kjøttdeig som nærmest kokes fordi den er så full av van..

Anonymous poster hash: 3c68f...ca2

Har verken pels, angoraull, eller uggs. Og er nøye på at produktene jeg bruker ikke blir testet på dyr.  Spiser heller ikke kylling, og bruker kun økologiske egg. Så da har jeg vel lov til å ikke like hallal kjøtt heller.

Anonymous poster hash: 35cf2...3a5

Annonse

Har ikke det, nei :)

Den etiske forskjellen på halalslakt og vanlig slakt i norge er ikke eksisterende. Dyr som er halalslakta bedøves før de tappes for blod. Dette er ikke problematisk.

Spiser dere vilt? Vilt bedøves ikke og er jegeren uheldig så dreper ikke første skudd, eller skuddet dreper ikke umiddelbart. Er dere klar over at det stresset dyrene opplever under transport er minst like ille og mye mer langvarig enn noe frykt og stress forbundet med selve slaktingen.

Å hisse seg opp over halalslakting av dyrevernsgrunner her i norge er i beste fall dårlig informert, i verste fall et utslag av fremmedfientlighet og viser smårasistiske holdninger kamuflert som noe annet.

Viss dere virkelig er så opptatt av dyrenes velferd i forhold til slakting så kan dere heller bruke kreftene deres på å jobbe for omreisende slakterier som slakter lokalt på gårdene, eller slitte å spise kjøtt fullstendig.

Anonymous poster hash: 0b68e...4ee

Det er så utrolig dumt å uttale seg om ting man ikke har greie på!

Den eneste forskjellen på halal og vanlig slakt i Norge er at halalkjøttet velsignes! Ellers foregår det helt likt - dyrene boltes og avbløs.

Det å si at halalkjøtt er tørt fordi dyret tappes for blod er helt på trynet - alle dyr blir nemlig tappet for blod ved slakt, halal eller ikke.

I Norge er disse slaktemetodene likeverdige, siden det ikke er noen praktisk forskjell. I utlandet er derimot en annen historie, og avbløding uten bedøvelse er definitivt dyremishandling.

Anonymous poster hash: 3b15a...9b2

Har ikke pels, synes ikke ull er så bra som alle sier, så har knapt nok saue ull i hus. UGGS, bruker folk fortsatt de fæle skoa? Sminke bruker jeg ikke og ikke kremer. Prøver å finne ut hva som er testet på dyr, og går jeg på en smell slutter jeg å bruke det produkte jeg kjøpte

Anonymous poster hash: 605a4...864

Synes du lar din rene samvittighet lage hverdagen din vel komplisert. 

Anonymous poster hash: 4db2f...cdf

Har dere smakt halalkjøtt? Det har jeg noen ganger og det er tørt og smakløst, siden blodet er helt tappet. Fikk det servert.

Anonymous poster hash: 858f9...fc6

du vet virkelig ingenting om slakt du...

:) Hysj, du må ikke si det så høyt :) 

Grusomt :( tortur . Den videon var jævlig. Skulle likt å gjøre det mot de motbydelige fyrene der. Med glede !

Anonymous poster hash: 0ac05...1b6

Fantasier om drap på mennesker? Hvilken klode kommer du fra?

Den etiske forskjellen på halalslakt og vanlig slakt i norge er ikke eksisterende. Dyr som er halalslakta bedøves før de tappes for blod. Dette er ikke problematisk.

Spiser dere vilt? Vilt bedøves ikke og er jegeren uheldig så dreper ikke første skudd, eller skuddet dreper ikke umiddelbart. Er dere klar over at det stresset dyrene opplever under transport er minst like ille og mye mer langvarig enn noe frykt og stress forbundet med selve slaktingen.

Å hisse seg opp over halalslakting av dyrevernsgrunner her i norge er i beste fall dårlig informert, i verste fall et utslag av fremmedfientlighet og viser smårasistiske holdninger kamuflert som noe annet.

Viss dere virkelig er så opptatt av dyrenes velferd i forhold til slakting så kan dere heller bruke kreftene deres på å jobbe for omreisende slakterier som slakter lokalt på gårdene, eller slitte å spise kjøtt fullstendig.

Anonymous poster hash: 0b68e...4ee

De må gjerne stå ved kjøttdisken i alle landets butikker og reklamere for sunne middager uten kjøtt. Det vil jeg bare sette pris på. Men jeg regner med at butikksjefen vil tilkalle politiet. Ble advart da jeg jobbet i Gilde om disse menneskene. Å nei, da jeg at jeg har jobbet på Gilde. Huff nei nå må jeg bytte nr så de ikke ståre på døren snart. Gammelt problem! 

Har dere smakt halalkjøtt? Det har jeg noen ganger og det er tørt og smakløst, siden blodet er helt tappet. Fikk det servert.

Anonymous poster hash: 858f9...fc6

du vet virkelig ingenting om slakt du...

:) Hysj, du må ikke si det så høyt :)

nei, for det er jo klart at kjøttet blir såååå mye bedre og saftigere dersom blodet får bli i skrokken ;-) ALLE vet jo det...

Problemet er at de ikke bruker bedøvelse. Pålagt? Hvem bryr seg?

Dessuten er det noen som også gjr det hjemme med gratisdyr fra finn.

Imot halal, imot koscher. Og ja, imot omskjæring.

Anonymous poster hash: a9bac...e98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...