Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Vurderer å kjøpe en fransk Bulldog, synes de er utrolig søte!!! Vi bor i leilighet, så fin størrelse også Noen som har erfaringer med denne hunderasen? Jeg har tre barn mellom 9-14 år, er de en familievennlig rase? Anonymous poster hash: 376f6...903
Isola&Lille+julegave Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Bare sørg for å ha en god forsikring. Rasen har mye helse-issues!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Familievennlig, ja men de blir tatt med ks, ikke akkurat noe en burde støtte... Anonymous poster hash: 8c5c2...49a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Bedagelig rase, snøfter mye og så vidt jeg vet sliter de en god del med dårlig ånde/tenner. Anonymous poster hash: 91ab4...512
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 De kan være veldig sta og de snorker veldig høyt.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #6 Skrevet 28. mars 2014 De kan virke veldig skremmendes får små barn fordi de lager så mange rare lyder. De også veldig ukordinerte og kan lett dulte borti små barn og velte dem selv om de ikke mener det. Som nevnt over må man ha god forsikring for du finner ikke en hund som ikke har noen helseproblemer. Har du uflaks kan du ende opp med en hund som må ha spesialfor (får allergisk reaksjon hvis den får i seg noe ungene mister på gulvet eller finner noe på bakken ute) du må være nazi på på husvask pga støvalergi. Må igjennom Div operasjoner+++ å det mest delikate av alt må du fly rundt med våtservietter når du er på tur fordi de er så lite fleksible att de greier ikke vaske seg selv i rompa etter de har driti:) Er egentlig utrolig glad i den franske bulldoggen i familien, men det er mer jobb med han enn det er med unga, så ingen fler etter han... Anonymous poster hash: 276f6...929
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #7 Skrevet 28. mars 2014 De kan virke veldig skremmendes får små barn fordi de lager så mange rare lyder. De også veldig ukordinerte og kan lett dulte borti små barn og velte dem selv om de ikke mener det. Som nevnt over må man ha god forsikring for du finner ikke en hund som ikke har noen helseproblemer. Har du uflaks kan du ende opp med en hund som må ha spesialfor (får allergisk reaksjon hvis den får i seg noe ungene mister på gulvet eller finner noe på bakken ute) du må være nazi på på husvask pga støvalergi. Må igjennom Div operasjoner+++ å det mest delikate av alt må du fly rundt med våtservietter når du er på tur fordi de er så lite fleksible att de greier ikke vaske seg selv i rompa etter de har driti:) Er egentlig utrolig glad i den franske bulldoggen i familien, men det er mer jobb med han enn det er med unga, så ingen fler etter han... Anonymous poster hash: 276f6...929 Akkurat det med vårservietter er dere ikke alene om gitt. Har en hund med kronisk sprutbæsj, som i tillegg tisser utover seg selv hver eneste gang han tisser. Ikke fransk bulldog, men ligner litt. Anonymous poster hash: 8c5c2...49a
3 i april Skrevet 28. mars 2014 #8 Skrevet 28. mars 2014 Vi hadde en slik en når jeg var tenåring. Verdens KULESTE hund. Her snakker vi PERSONLIGHET på høyt nivå Vår hund ble ganske gammel, sikker pga at vi bodde på landet, vi paste på å ikke overfore henne og vi hadde henne med på tur hver eneste dag, selv om hun snudde og sprang hjem igjen når hun ikke gadd mer . Vår hund snorket også noe helt for J.....!!! Det var faktisk så ille at vi måtte ha henne nede i en annen etg med lukket dør, ellers så var det ingen av oss som fikk sove Ellers så elsket hun å ligge under vedovnen å jo varmere jo bedre, hente faktisk at hun brente seg å da hylte hun slik som griser gjør, men ikke snakk om at hun skulle legge seg et annet sted, luktet bacon i hele stua når hun brant seg Hun gikk gått overrens med andre dyr , både hønsene, kattene og den andre hunden vår gikk hun veldig godt overens med. Jeg kjenner til dette med at det er MYE sykdom på denne rasen, men vi hadde henne ikke til dyrlege en este gang og hun var vel rundt 12 år når vi måtte avlive henne. Hun ble faktisk dement og ble aggressiv på sine eldre dager. Vi gav henne aldri noen vaksiner, og muligens det har noe med at hun aldri ble syk eller trengte tilsyn av dyrlege. Det var faktisk en som viste mye om denne rasen mente at denne rasen ikke tålte vaksiner veldig godt. Jeg har lyst på en slik hund igjen, utrolig kul, og enkel å ha med å gjøre uten at de krever timevis med aktivisering. Dette er en hund som trives hjemme med familien
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #9 Skrevet 28. mars 2014 Tusen takk for alle innspill! Velger jeg å kjøpe Fransk Bulldog kommer jeg ihvertfall til å undersøke med kennelklubben, og få en fra en seriøs oppdretter. Selvom de koster mye mer, er det nok verdt det i lengden.. Mtp helseproblemer.. Anonymous poster hash: 376f6...903
HvittHus Skrevet 28. mars 2014 #10 Skrevet 28. mars 2014 Tusen takk for alle innspill! Velger jeg å kjøpe Fransk Bulldog kommer jeg ihvertfall til å undersøke med kennelklubben, og få en fra en seriøs oppdretter. Selvom de koster mye mer, er det nok verdt det i lengden.. Mtp helseproblemer.. Anonymous poster hash: 376f6...903 Selv de seriøse oppdretterne får syke hunder, så det er ikke noen garanti med denne rasen. Etter å ha hatt flere IU med diverse sykdommer(fra en svært god oppdretter), ville jeg tenkt lenge og vel før jeg kjøpte en rase som er så utsatt for sykdom som denne rasen.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2014 #11 Skrevet 28. mars 2014 Alle bør slutte å kjøpe den rasen - mops og mange fler. De har blit avlet til en rase med store helseplager. Før standarden endres og man avler seg vekk fra pusteproblemer, hjerteproblemer osv. Bør det forbys å ha/avle visse hunderaser både pga gemytt og helse. Er man virkelig glad i dyr, styrer man unna. Anonymous poster hash: b6d45...9b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå