Gå til innhold

Hvilken morsmelkerstatning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på to mnd må få 1-2 flasker mme om dagen for å være fornøyd. Hvilken mme anbefaler dere? Hittil har jeg bare brukt et utenlandsk merke som ikke finnes i Norge.

Anonymous poster hash: 84571...cf5

Skrevet

Ingen. Jeg anbefaler deg å legge inn noen skikkelige økedøgn slik at du får opp produksjonen.

Anonymous poster hash: 1c588...d54

Skrevet

Nan :)

Anonymous poster hash: a8187...cdd
Skrevet

Hipp fungerte bra, men vi måtte gå over til nutramigen pga allergi.

Anonymous poster hash: aca7e...c83

Skrevet

Collett, slipper malt i til mini her når vi bruker den.

Skrevet

Om du virkelig vil gi ammingen et realt forsøk, ville jeg lagt inn økedøgn hvor du legger barnet til brystet, eller pumper deg hver annen time i 2 dagers tid. Sammen med havregrøt og clausthaler burde det gjøre susen til at du muligens slipper mme :)

Om du rett og slett ikke får opp melkeproduksjonen, eller bare ikke vil, er min erfaring at nan fungerer best av de du kjøper på butikken, men det er veldig individuelt fra barn til barn, så her må du prøve deg frem. Både nan og hipp selges i enkeltpakker, så du kan jo prøve en 2-3 dager på hver og se hvordan ungen din responderer? De har også en mme på apoteket om barnet ditt reagerer på nan :)

Anonymous poster hash: f0b6e...553
Skrevet

Og uansett, hold deg unna Nestléprodukter.

Anonymous poster hash: 1c588...d54

Skrevet

Jeg har brukt Hipp til begge mine og det har fungert veldig bra!

Skrevet

Vi bruker Hipp :)

Skrevet

Brukte nan en stund, bruker nå hipp. Mer fornøyd med hipp - nan STINKER helt forferdelig :)

Skrevet

Hipp!

Og den er økologisk ;)

Anonymous poster hash: 06aee...ca0
Skrevet

Jeg kunne ikke amme dessverre så babyen fikk Nan HA1 på barsel så vi kjøpte den. Den selges bare på apoteke og skal være bra for magen, og dyr er den. Men babyen sleit da med magen og gulpet enormt mye, mye sprutgulp. Vi ble tipset om Hipp og Hipp er mye bedre for vår baby! Mindre magesmerter og skriking, og mindre gulp :) Men prøv deg frem! Bare ikke bytt merke oftere enn en gang i uka da å bytt kan gi magesmerter selv om det merket man bytter til egentlig ikke gir magesmerter.

Anonymous poster hash: ab542...8a2

Skrevet

Takker for svar!

Til dere som foreslår økedøgn: Jeg tror ikke problemet vårt er mangel på morsmelk, men babyen nekter innimellom å drikke fra puppen. Jeg tror ikke det er fordi det er tomt der (for jeg klarer selv fortsatt å presse ut melk). Jeg har prøvd denne ammenesesprayen også, for jeg tenkte kanskje at sen utdrivning kunne være problemet, men det har ikke hjulpet.

Jeg ønsker å fullamme, men baby tidvis nekter å drikke fra puppen og blir hysterisk, er det bedre at hun får mme enn at hun skal gå sulten...

Fortesten tar jeg gjerne imot forslag på hvorfor baby oppfører seg slik, for som nevnt vil jeg helst fullamme. Det hele er litt merkelig, for baby drikker stort sett veldig bra fra puppen. Hun har godt sugetak og alt det der. Hun er også en baby som henger i puppen hele dagen, det er altså bare innimellom hun nekter å ta pupp.

HI

Skrevet

Takker for svar!

Til dere som foreslår økedøgn: Jeg tror ikke problemet vårt er mangel på morsmelk, men babyen nekter innimellom å drikke fra puppen. Jeg tror ikke det er fordi det er tomt der (for jeg klarer selv fortsatt å presse ut melk). Jeg har prøvd denne ammenesesprayen også, for jeg tenkte kanskje at sen utdrivning kunne være problemet, men det har ikke hjulpet.

Jeg ønsker å fullamme, men baby tidvis nekter å drikke fra puppen og blir hysterisk, er det bedre at hun får mme enn at hun skal gå sulten...

Fortesten tar jeg gjerne imot forslag på hvorfor baby oppfører seg slik, for som nevnt vil jeg helst fullamme. Det hele er litt merkelig, for baby drikker stort sett veldig bra fra puppen. Hun har godt sugetak og alt det der. Hun er også en baby som henger i puppen hele dagen, det er altså bare innimellom hun nekter å ta pupp.

HI

Hva om du pumper deg og gir henne mm i flaske? Det gjør jeg med min baby på 3 mnd og hun får også klikkebyer ala det du beskriver....Hun får også litt nan rett og slett fordi jeg har ikke nok, selv om jeg pumper for livet :( Ellers er et tips å prøve å amme henne mens hun er halvvåken, da får man gjerne satt igang mating FØR hun når hysterisk toppunkt. Men huff....det er veldig frustrerende, jeg vet godt hvordan du har det!

Har prøvd både hipp og nan, og hos oss er det nan som fungerer best, for hipp gir mer magevondt her.

Skrevet

NAN HA som fås på apoteket første måneden, deretter fungerer både NAN og Hipp veldig bra. Collett sin gjør at babybæsjen lukter smør.

Anonymous poster hash: 6e63c...f99
Skrevet

Datteren vår begynte med nan allerede på føden, men etter tre uker med hyl og grin og fryktelige mageknip gikk vi over til hipp. Og alle problemene forsvant :D

Så hipp :)

Skrevet

Takker for svar!

HI

Hva om du pumper deg og gir henne mm i flaske? Det gjør jeg med min baby på 3 mnd og hun får også klikkebyer ala det du beskriver....Hun får også litt nan rett og slett fordi jeg har ikke nok, selv om jeg pumper for livet :( Ellers er et tips å prøve å amme henne mens hun er halvvåken, da får man gjerne satt igang mating FØR hun når hysterisk toppunkt. Men huff....det er veldig frustrerende, jeg vet godt hvordan du har det!

Har prøvd både hipp og nan, og hos oss er det nan som fungerer best, for hipp gir mer magevondt her.

Jeg pumper så mye jeg kan og gir henne selvfølgelig det før jeg evt. gir mme. Men det kan være vanskelig å pumpe siden baby henger i puppen omtrent hele døgnet.... Derfor ser jeg ingen annen løsning enn å gi henne mme innimellom. Men som nevnt tar jeg gjerne mot forslag til hvorfor baby oppfører seg slik og forslag til løsning.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...