Gå til innhold

Jeg foretrekker en omskjært penis.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier foreldrene til mannen din om dette da? Er de ydmyke?

Og har dem hatt noen meninger om at dere skulle omskjære barna dine?

Svigerfar unnskyldte seg.

Svigermor gjorde det ikke.

Hun mener at omskjæring er helt topp, og at eventuelle problemer mannen min har ikke er pga omskjæringen. Legen som omskåret han ville heller ikke gjøre det, og informerte henne om at det ikke var nødvendig og at det kunne skade han. Hun ba han gjøre det likevel (mens hun så på), og mannen min føler mye bitterhet over dette. Han vil nok aldri tilgi moren sin.

Og jada, hun begynte å gråte da han sa han aldri ville omskjært egne barn. Hun påvirket nemlig slik at hennes første barnebarn ble omskåret.

HELT sykt at hun er så vrangsynt at hun ikke innser at det er feil anda sønnen hennes kommer med sine problemer. Og at hun vil fortsette på barnebarna.....Er helt hensides, blir grundig irritert når jeg hører om det. Håper hun en dag forstår.

Håper mannen din får hjelp slik at han blir bedre.

Skrevet

Hun mener at omskjæring er helt topp, og at eventuelle problemer mannen min har ikke er pga omskjæringen. Legen som omskåret han ville heller ikke gjøre det, og informerte henne om at det ikke var nødvendig og at det kunne skade han. Hun ba han gjøre det likevel (mens hun så på), og mannen min føler mye bitterhet over dette. Han vil nok aldri tilgi moren sin.

Og jada, hun begynte å gråte da han sa han aldri ville omskjært egne barn. Hun påvirket nemlig slik at hennes første barnebarn ble omskåret.

HELT sykt at hun er så vrangsynt at hun ikke innser at det er feil anda sønnen hennes kommer med sine problemer. Og at hun vil fortsette på barnebarna.....Er helt hensides, blir grundig irritert når jeg hører om det. Håper hun en dag forstår.

Håper mannen din får hjelp slik at han blir bedre.

Det er jo derfor holdninger som "men mannen min er omskåret, og han har ingen problemer" er så farlige. Det er ingen garanti for at det vil gå bra. 

Takker for ønsketenkninger :)

Skrevet

Det heter omskåret, og ikke omskjært!

Anonymous poster hash: 011ab...4f4

Skrevet

En enkel regel bør være og ikke ta fra en uskyldig, forsvarsløs og umyndig person noe en ikke kan gi tilbake.

Så til de som omskjærer barna sine vil jeg spørre: Hva sier du om sønnen din spør om du kan gi han forhuden sin tilbake da han allerhelst egentlig ville beholde................

Det blir det samme som å si til foreldrene sine jeg skulle ønske dere kunne ha gjort slik da hadde jeg blitt perfekt. Alle kan ikke få samme oppdragelse i Norge. 

Anonymous poster hash: 8ac81...4b7

Det er aldeles ikke det samme. Man er skapt som man er skapt og da bør man få lov til å BEHOLDE alle kropsdelene sine.

Skrevet

En omskjært penis ER mye penere enn en som ikke er det! Sånn er det bare! Når det er sagt så er det ikke et must for meg.

Anonymous poster hash: 97ca8...e82

Akkurat samme argument som de som velger kjønnsleppereduksjon har. For å stramme opp litt. De synes også det er mye penere,  og slik er det bare for dem. 

Og det er _deres_ valg. Ikke noe som skal gjøres på en nyfødt fordi foreldrene mener det!

Herregud ingen omskjærer barna sine for at de skal bli god i sengen :) Dette sex sporet er bare teit!

Problemet er at det er et argument som (forbausende) ofte dras opp i slike debatter som en positiv ting ved omskjæring. 

Ja, jeg og synes det begynner å bli problematisk. Har du en strategi på å endre dette?

Utover å være sarkastisk på et forum, mener du? ;)

Jeg tror det er en debatt som går hånd i hånd med generelt kroppsfokus/utseendefokus i samfunnet, og da må man ta en diskusjon om hvilke verdier som ligger til grunn. De som ønsker å omskjære er vel generelt i tre grupper, religiøse/kulturelle, estetiske/fordi alle andre gjør det (USA som eksempel, og for voksne), og medisinsk indikasjon (som jeg ikke har noen problemer med overhodet). 

For voksne - deres kropp, deres valg. Men valget må være informert. Dvs at det er mye man ikke vet om omskjæring - de studiene jeg skummet såvidt nå er ikke konklusive i den ene eller andre retningen hva omskjæring har gjort for seksuallivet til de som har gjort det. Så da må man veie "fordelene" personen ser for seg opp mot risikoen for komplikasjoner, som har blitt nevnt over her. Ønsker man å omskjære seg som 18-20-25-åring for å få en "penere" penis, så fritt frem, men det er i såfall en sak for det private helsevesenet.

Religiøse/kulturelle grunner - dette er jo et kjempeproblem, fordi stigma med å ikke være omskjært kan være ganske tøft, og religiøse foreldre tror jo genuint de gjør det beste for barna sine. Jeg har landet på at dette får være en sak for det private helsevesenet - vi har ikke så god barnekirurgisk/anestesiologisk kapasitet her i landet, og køene er lange nok fra før. I en ideell verden hadde det vært forbudt å omskjære uten medisinsk grunn før gutten er myndig og kan bestemme selv....men vi lever jo ikke i en ideell verden. Da er spørsmålet om prinsipp må gå over liv og helse.

Nå ble jo dette ikke bare sex-relatert, men det er et argument som ikke kan løsrives fra hele debatten.

Skrevet

Er de jøder?

Nei. Vet ikke om jeg kan kalle det kultur heller, for de bor i en stat hvor det tradisjonelt sett ikke omskjæres så mye. Svigermor har en helt hysterisk angst for forhud, og mener det er umulig å vaske. 

Mannen tror det har sammenheng med overgrep i barndommen, men det forsvarer ikke det hun har gjort (og gjør) mot egne barn. Alle guttene i familien ble jo omskåret, og mannen min er ikke den eneste som sliter.

Hei, har sendt deg en PM. Synes det er veldig bra at du åpner deg slik. Jeg må dessverre gi meg har lovet noe jobb ting og har et hus som må taes og barn. Veldig glad for at vi møttes! God klem til deg :)

Skrevet

Det gjør jeg også,er veldig glad for at mannen min er omskjært;finere,renere,bedre, MEN det hadde ikke vært aktuelt overhodet  å skjære i mine to perfekte friske gutter bare fordi det er penere,helt fullstendig uaktuelt!

Anonymous poster hash: 27d0d...d29
Skrevet

Det heter omskåret, og ikke omskjært!

Anonymous poster hash: 011ab...4f4

På dialekta mi så sier vi omskjært. Høres bedre ut synes jeg, sånn litt mere brutalt for man trenger virkelig ikke pynte på det. Hva med å kalle en spade for en spade, kall det da lemlestet.

Da hadde vi sett tråder som "jeg foretrekker lemlestede menn" "jeg skal lemlestede sønnen min" "Hvorfor er dere så imot lemlestelse" "kan ikke vi få lemlestede sønnen vår om VI vil"

Skrevet

En omskjært penis ER mye penere enn en som ikke er det! Sånn er det bare! Når det er sagt så er det ikke et must for meg.

Akkurat samme argument som de som velger kjønnsleppereduksjon har. For å stramme opp litt. De synes også det er mye penere,  og slik er det bare for dem. 

Og det er _deres_ valg. Ikke noe som skal gjøres på en nyfødt fordi foreldrene mener det!

Herregud ingen omskjærer barna sine for at de skal bli god i sengen :) Dette sex sporet er bare teit!

Problemet er at det er et argument som (forbausende) ofte dras opp i slike debatter som en positiv ting ved omskjæring. 

Ja, jeg og synes det begynner å bli problematisk. Har du en strategi på å endre dette?

Jeg tror det er en debatt som går hånd i hånd med generelt kroppsfokus/utseendefokus i samfunnet, og da må man ta en diskusjon om hvilke verdier som ligger til grunn. De som ønsker å omskjære er vel generelt i tre grupper, religiøse/kulturelle, estetiske/fordi alle andre gjør det (USA som eksempel, og for voksne), og medisinsk indikasjon (som jeg ikke har noen problemer med overhodet). 

For voksne - deres kropp, deres valg. Men valget må være informert. Dvs at det er mye man ikke vet om omskjæring - de studiene jeg skummet såvidt nå er ikke konklusive i den ene eller andre retningen hva omskjæring har gjort for seksuallivet til de som har gjort det. Så da må man veie "fordelene" personen ser for seg opp mot risikoen for komplikasjoner, som har blitt nevnt over her. Ønsker man å omskjære seg som 18-20-25-åring for å få en "penere" penis, så fritt frem, men det er i såfall en sak for det private helsevesenet.

Religiøse/kulturelle grunner - dette er jo et kjempeproblem, fordi stigma med å ikke være omskjært kan være ganske tøft, og religiøse foreldre tror jo genuint de gjør det beste for barna sine. Jeg har landet på at dette får være en sak for det private helsevesenet - vi har ikke så god barnekirurgisk/anestesiologisk kapasitet her i landet, og køene er lange nok fra før. I en ideell verden hadde det vært forbudt å omskjære uten medisinsk grunn før gutten er myndig og kan bestemme selv....men vi lever jo ikke i en ideell verden. Da er spørsmålet om prinsipp må gå over liv og helse.

Nå ble jo dette ikke bare sex-relatert, men det er et argument som ikke kan løsrives fra hele debatten.

Du formulerer deg mye bedre enn meg. Er enig med deg. Tror vi skal få til å roet ned dette litt. 

Er litt ufrivillig sarkastisk. Fått mye kjeft i det siste for det. Må jobbe litt med å finne god formen. Er ikke Suzanne Aabel :) Den dama ruler! 

Ha en fin kveld :)

Skrevet

...................er myndig og kan bestemme selv....men vi lever jo ikke i en ideell verden. Da er spørsmålet om prinsipp må gå over liv og helse.

Du formulerer deg mye bedre enn meg. Er enig med deg. Tror vi skal få til å roet ned dette litt. 

Er litt ufrivillig sarkastisk. Fått mye kjeft i det siste for det. Må jobbe litt med å finne god formen. Er ikke Suzanne Aabel :) Den dama ruler! 

Ha en fin kveld :)

(Sarkasme er GØY!)

Takk! Fin kveld til deg og :)

Skrevet

Jeg liker korte peniser. Derfor har jeg som mål at man skal kutte ned alle peniser. De er mye penere uten glans, og da holder de jo lenger.

Jeg liker også høye menn, så fra nå av skal alle menn forlenge beina med skruer og skinner. Bare rett og rimelig siden jeg foretrekker høye menn.

Syns øyelokk er temmelig ekle, det er jo så uhygienisk, så vi kapper av dem også. At øyeeplet blir litt tørt gjør ingenting.

Også vil jeg forby biffgardiner hos småjenter. De skal bort. Også silikonimplantat mens vi holder på.

:roll:

jeg er helt med på sarkasmen og enig i ditt syn, men den siste setningen der passer ikke inn. Kjønnslemlestelse av jenter skjer. Det er desverre ikke en ting vi kan være sarkastiske med. ..

Skrevet

Jeg liker korte peniser. Derfor har jeg som mål at man skal kutte ned alle peniser. De er mye penere uten glans, og da holder de jo lenger.

Jeg liker også høye menn, så fra nå av skal alle menn forlenge beina med skruer og skinner. Bare rett og rimelig siden jeg foretrekker høye menn.

Syns øyelokk er temmelig ekle, det er jo så uhygienisk, så vi kapper av dem også. At øyeeplet blir litt tørt gjør ingenting.

Også vil jeg forby biffgardiner hos småjenter. De skal bort. Også silikonimplantat mens vi holder på.

jeg er helt med på sarkasmen og enig i ditt syn, men den siste setningen der passer ikke inn. Kjønnslemlestelse av jenter skjer. Det er desverre ikke en ting vi kan være sarkastiske med. ..

For meg er det kjønnslemlestelse uansett kjønn.

post-849101-0-44114400-1395952921_thumb.jpg

Skrevet

Blir rett og slett kvalm av dobbeltmoralen din.

Gutter skal kuttes og tulles med, men GOD FORBID vi gjør det samme mot jenter?

Anonymous poster hash: 2d08b...d57

Skrevet (endret)

attachicon.gif5888_110595748054_623908054_2943613_3046448_n.jpg

Dette er jeg helt enig i. Reagerer bare på at du bruker ekstreme eksempler som å fjerne øyelokk og forlenge menns bein (som fungerer som sarkasme fordi ingen gjør det og alle er enige i at det er galt) med fjerning av kjønnslepper som jo er noe som praktiseres i noen religioner. Jeg ville reagert på samme måte dersom du inkluderte halsforlengelse av kvinner og knytting av små jenteføtter i din sarkasme, fordi begge disse også er ting som faktisk skjer og som kvinner lider under.

Jeg liker korte peniser. Derfor har jeg som mål at man skal kutte ned alle peniser. De er mye penere uten glans, og da holder de jo lenger.Jeg liker også høye menn, så fra nå av skal alle menn forlenge beina med skruer og skinner. Bare rett og rimelig siden jeg foretrekker høye menn.Syns øyelokk er temmelig ekle, det er jo så uhygienisk, så vi kapper av dem også. At øyeeplet blir litt tørt gjør ingenting.Også vil jeg forby biffgardiner hos småjenter. De skal bort. Også silikonimplantat mens vi holder på. :roll:

Blir rett og slett kvalm av dobbeltmoralen din.Gutter skal kuttes og tulles med, men GOD FORBID vi gjør det samme mot jenter? Anonymous poster hash: 2d08b...d57
skjerp deg. Jeg er ikke for omskjæring av gutter i det hele tatt og synes ikke det er akseptabelt i noen form, hvilket jeg skrev klart og tydelig i min post. Redigert fordi noe gikk veldig feil i quotingen. Svar til captain hindsight gjemmer seg i quote når 2. Og hvordan gjør man linjeskift på en iPad???? Hater denne greia.... Endret av skjotta
Skrevet

Folk må få lov til å ha egne preferanser, både seksuelle og andre!

MEN, man kutter ikke vekk deler av kjønnsorganet til guttebarna sine, fordi man foretrekker sine menn uten forhud. Dette må da for POKKER være et valg som gutten tar den dagen HAN er stor nok for det, aller helst myndig! Voksne menn som ønsker å blir omskåret er det da ingen som har noe imot. Det folk reagerer på hvordan man velger å utsette det mest dyrebare (forhåpentligvis?) man har i livet sitt for både smerte og risiko, totalt unødvendig, fordi man SELV foretrekker en omskåret penis?! Toppen av egoisme, spør du meg.

Anonymous poster hash: f3847...75b
Skrevet

Velkommen til liv, babygutt, vi møter deg med kniv.

Anonymous poster hash: 6cace...819

Skrevet

attachicon.gif5888_110595748054_623908054_2943613_3046448_n.jpg

Dette er jeg helt enig i. Reagerer bare på at du bruker ekstreme eksempler som å fjerne øyelokk og forlenge menns bein (som fungerer som sarkasme fordi ingen gjør det og alle er enige i at det er galt) med fjerning av kjønnslepper som jo er noe som praktiseres i noen religioner. Jeg ville reagert på samme måte dersom du inkluderte halsforlengelse av kvinner og knytting av små jenteføtter i din sarkasme, fordi begge disse også er ting som faktisk skjer og som kvinner lider under.

Okay, beklager. Jeg ser poenget ditt.

Det var viktig for meg å sammenligne med jenter, siden for meg går det utover det samme, men ser jeg formulerte meg litt klønete :)

Skrevet

Captain kløne? Nei Captain er kul  :cool:

Lykke til i helgen. Håper alle er snille med deg. Har full helg så web slår jeg av. Men det blir tv i kveld er ikke helt fanatiker  :klemmer: God klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...